Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Pølser (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=4637)

Gamla 14-04-05 23:35

Pølser
 
http://pages.prodigy.net/indianahawk...wpage21/15.gif
Hvis dere har mulighet til å handle på Lidel, kan dere der få kjøpt lavkarbopølser. Jeg kjøpte både litt store(grillpølser?) og wienerpølser. De inneholder bare 2 g karbohydrater pr. 100g pølser. De store var veldig gode!:D Wienerpølsene har jeg ikke smakt enda. Selv om de inneholder litt mer karbohydrater enn ketolysepølsene synes jeg det var veldig gledelig, siden jeg ikke får kjøpt ketolysepølsene her.

mofe 14-04-05 23:36

Hvor mange kh har vanlige pølser da, noen som vet? :)

Torkil 14-04-05 23:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mofe
Hvor mange kh har vanlige pølser da, noen som vet? :)

Hei
I Norge er det tilladt med 6 gram KH ( potetmel) i pølser - så da er det 6 gram KH pr 100 gram pølse.
Angående Ketolysepølser, ser det ut til de skal være å finne i alle Menybutikker i Aust og VestAgder til UKA. 0,2 gram KH pr 100 gram pølse

Vennlig Hilsen
Torkil

snoopygirl 15-04-05 08:40

åh så flott da,,har Lidl kun ei halv mil herfra vi,,,jippi,,,er jo godt med pølser innimellom liksom,men når det er 6 karber pr 100 g så blir det ikke noe av liksom,,,mye det...1000 takk for tipset,,,har gitt opp å leite jeg nå,så det var skikkelig bra du sa ifra altså....thank you:D


men de ketolysepølsene kunne jo kansje tatt seg en tur til østlandet også etterhvert kansje,,,hi-hi....hadde vært toppers altså.....

Aline 15-04-05 10:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av snoopygirl

men de ketolysepølsene kunne jo kansje tatt seg en tur til østlandet også etterhvert kansje,,,hi-hi....hadde vært toppers altså.....

hehe, vandrende ketolysepølser :D :D

Torkil 15-04-05 19:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aline
hehe, vandrende ketolysepølser :D :D

Hei
Det er ikke så fjernt som dere tror. om 2 uker er de i både Aust og Vest Agder, og det jobbes med kjøletransport fra Arendal helt opp til Gardermoen.
Ps det er Meny - ikke jeg - som lager og selger pølsene.
De jobber forresten med lammepølser og en krydderpølse, da salget av de vanlige winer- middags- og grillpølser går over all forventning, selv fedonister og andre fornuftige velger disse pølser frem for vanlige .
Eat smart !
Torkil

Elisabet 15-04-05 19:55

For dem som har mulighet for å handle i Sverige så selger dem pølser m 0.5g karbo pr 100g på feks MaxiMat:)

Gamla 15-04-05 22:31

Dette var jo spennende Torkil!
Hvor i Vest Agder vil pølsene komme? :rolleyes: Blir det bare i Menyforretningene?

snoopygirl 16-04-05 13:19

hallo,er her igjen jeg.....komkari....de pølsene fra Lidl,,hva slags merke er det.fant et slag wiener pølser der med 1 karbo pr 100 g,ikke noen grill pølser,kun med ca 6 g som de fleste ellers...hadde lyst til å kjøpe de wiener pølsene jeg,men kosta 150 kr pr kg....og det er altfor dyrt for meg,,,,snufs-snufs.........


elisabet....så flott da,er i sverige innimellom vi å handler en del mat....hvor i sverige har de sånne butikker da???????????????????

Daizy 17-04-05 15:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Elisabet
For dem som har mulighet for å handle i Sverige så selger dem pølser m 0.5g karbo pr 100g på feks MaxiMat:)

Åh, de vil jeg ha... hva heter de?? Jeg har lett etter det men ikke funnet... Maximat på Nordby el Svinesund??

Gamla 17-04-05 20:30

Sitat:

...de pølsene fra Lidl,,hva slags merke er det.fant et slag wiener pølser der med 1 karbo pr 100 g,ikke noen grill pølser

Ja, det var sikkert de wienerpølsene jeg kjøpte ( Dulando; en 2delt pakning med 4 pølser i hver del, 400g totalt) .
De store pølsene(så ut som litt store grillpølser, (hver pølse vog 100g,- tror jeg) er alt oppspist:spisesnak. Pakningen har jeg desverre kastet, men det var også en 2delt pakning, men med 2 pølser i hver del. Det var disse som hadde 2g karbohydrater pr.100g. (Det fikk jeg visst ikke med i mitt første innlegg). Prisen husker jeg heller ikke. Har litt tendens bare til å kjøpe , når jeg først kommer over noe. :p Kjøpte bare en pk av hver for å teste dem ut. Selv om de var veldig dyre, var utrolig gode! :)


Gamla 18-04-05 17:03

De pølsene var jo kjempegode, men jeg tror de gjør at kroppern holder ekstra på væsken! Jeg har i alle fall gått litt opp, hver gang jeg har spist av dem!:mad: Det tror jeg ikke er helt tilfeldig! Etter 2-3 dager er vekten på plass igjen. :p
Jeg syntes ikke de var spesielt salte, men kan det være andre stoffer som virker på samme måte? Kjenner noen til om disse stoffene binder mer væske enn vanlig salt?:Stabilisator natriumsitrat,mononatriuglutamat og natriumnitritt?:confused:

Elisabet 18-04-05 17:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av PrincessMe
Åh, de vil jeg ha... hva heter de?? Jeg har lett etter det men ikke funnet... Maximat på Nordby el Svinesund??

De heter Bøklunder. Jeg vet de har forskjellige typer pølser bl annet Frankfurter. Jeg fant dem på MaxiMat på Svinesund:)

Aline 18-04-05 17:36

atkins anbefaler ikke natriumnitritt, men hvorfor husker jeg ikke... :)

Amica 18-04-05 17:47

Er ikke det meste konservert med Natriumnitritt? Jeg og sambo gikk å tittet på kjøttet i butikken før i dag, for han hadde lært at Natriumnitritt er kreftfremkallende :eek: Så hvorfor brukes det i mat..liksom..*skrekk og gru* Rart folk dør av kreft så ofte nå..? :(

snoopygirl 18-04-05 18:10

okidoki,,,,det var nok de samme pølsene jeg så på da ja komkari....var kun 1 karbo sto det da menne:) skulle gjerne kjøpt men var altfor dyrt for meg....ja men da sier vi at det er jo som har gjort at di "gikk opp litt"....ler,så slipper jeg å ha vondt av de:) :)


men er veldig glad for tipset liksevel altså:)

Daizy 18-04-05 18:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Elisabet
De heter Bøklunder. Jeg vet de har forskjellige typer pølser bl annet Frankfurter. Jeg fant dem på MaxiMat på Svinesund:)

Hehe.. takk for svar, kom litt sent men.. Har akkurat vært og kjøpt. En pakke frankfurter med 0.5 kh per 100 gram og en bratwurst med 1.5 kh per 100 gram :D Mmm.. gleder meg til kvelds :rolleyes:

snoopygirl 18-04-05 20:02

jam-jam...hørtes jommen meg godt ut altså,,kos deg og nyyyyt pølsene da.....

Elisabet 18-04-05 20:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av PrincessMe
Hehe.. takk for svar, kom litt sent men.. Har akkurat vært og kjøpt. En pakke frankfurter med 0.5 kh per 100 gram og en bratwurst med 1.5 kh per 100 gram :D Mmm.. gleder meg til kvelds :rolleyes:

Ha en fin pølse-kveld da:D


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:56.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no