Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Kake/dessert og snacks (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Peanøtt-cookies (evt med sjokolade) (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=5861)

Iset 13-07-05 18:19

Peanøtt-cookies (evt med sjokolade)
 
Jeg prøvde ut en oppskrift idag, men brukte rårørssukker fordi jeg hadde litt igjen som jeg ville bruke opp, ellers skulle jeg prøvd med Splenda... Kan forsøke det neste gang.

De ble litt rare egentlig, men faktisk ikke så verst. Kan tenke meg at de kan bli enda bedre om man bruker denne som base og tilsetter det man ønsker ellers.

Verdens enkleste peanøtt-cookies:

1 glass peanøttsmør
1 egg
Smak til med søtstoff (jeg brukte 1,5 dl rårørssukker)

Bland alt godt sammen og lag små kuler med fuktede hender. Legg kulene på en stekeplate med bakepapir og trykk dem flate med en våt gaffel.
Stek dem på 170 grader i 15 minutter. Lla dem avkjøle HELT før du rører dem, ellers faller de fra hverandre. Når de er helt kalde, er de faste i konsistensen (eller, egentllig litt "sandete" når du spiser dem).

Jeg blandet også i et par ss organisk "nugatti" (rørsukker, uherdet fett osv, smaker akkurat som ekte nugatti!!) for å få mer sjokoladesmak.

Aline 14-07-05 16:44

oioioi, det hørtes godt ut :ja:

og ikke minst kjempelett :D

Hyper 29-08-06 23:08

Sv: Peanøtt-cookies (evt med sjokolade)
 
fortell om denne "nugattien"???

Iset 29-08-06 23:33

Sv: Peanøtt-cookies (evt med sjokolade)
 
:lol:

Den selges i helsekosten og heter Chocoreale. Finnes i tre forskjellige typer, en med ren sjokolade, en med nøttesjokolade (nugattien) og en med hvit og mørk sjokolade i spiralmønster. :)

Summer 19-12-06 21:13

Sv: Peanøtt-cookies (evt med sjokolade)
 
Iset: Hvor stort glass brukte du?

Jeg har et stort glass på 500g og med biter ...

Summer 20-12-06 17:53

Sv: Peanøtt-cookies (evt med sjokolade)
 
Er det ingen andre som har laget denne som kan fortelle meg hvor mye peanøttsmør som skal i?

Aline 20-12-06 18:03

Sv: Peanøtt-cookies (evt med sjokolade)
 
Jeg har dessverre ikke prøvd å lage de..
Men vil tippe at det er sånn str som finnes på helsekosten?

Husker ikke hva det er i farten... 3-400 gram?

Summer 20-12-06 18:21

Sv: Peanøtt-cookies (evt med sjokolade)
 
Jammen, de har stort glass og lite glass. Lite er sikker 250g og stort er 500g. Hun har sikkert ment et lite, hvis ikke, så hadde hun vel pressiert at det skulle være stort tenker jeg ... Ja, jeg bare dobler oppskriften og lagert det, det blir nok godt. :ja:

Summer 20-12-06 18:23

Sv: Peanøtt-cookies (evt med sjokolade)
 
700g var glasset mitt.

Aline 20-12-06 18:32

Sv: Peanøtt-cookies (evt med sjokolade)
 
stoooooort glass :D

Summer 20-12-06 18:43

Sv: Peanøtt-cookies (evt med sjokolade)
 
Jupp. Må jo ha endel når vi først kjøper. :D Pleier å kjøpe med oss noen slike fra Bergen.

Men jeg lurer virkelig på hvordan fordelingen skal være sånn egentlig. Jeg har hatt to egg i, og lurer på å ha et til, men jeg er redd de vil bli myke hvis det blit for mye? :usikker:

En god ladning deig ble det i allefall. :)

Iset 25-12-06 00:33

Sv: Peanøtt-cookies (evt med sjokolade)
 
Har ikke hatt tilgang på internett på flere dager nå, har ikke sett denne før nå. Jeg brukte et lite glass, er vel ca 250 gram. Aner ikke med eggene, jeg laget kun disse kjeksene den ene gangen så jeg har ikke prøvd ut noe annet enn originaloppskriften.

Summer 25-12-06 09:34

Sv: Peanøtt-cookies (evt med sjokolade)
 
Da kunne jeg trygt hatt tre egg til syvhundregrams glasset mitt da. :) Men jeg hadde bare to, og litt lite fruktose, og de ble egentlig veldig gode de også.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:37.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no