Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   sukkererstatning?????? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=3733)

Nirren 16-02-05 19:52

sukkererstatning??????
 
Jeg leser å leser i boka om ketolysekuren:rolleyes:
Det står hvilke søtningsmiddel som går ann, men jeg skulle ta meg et mellommåltid i dag, så leste jeg på canderel boksen at det var :eek: 93.7 gram karbohydrater pr 100 g. :eek:
Vil det da si at hvis jeg tar noe av det går jeg da ut av ketose???
Eller er dette karbohydrater som ikke påvirker???
HJELP!!

Aline 16-02-05 19:54

du bruker nok ikke mer enn et par gram, men det var mer enn jeg hadde trodd!!

Torkil 16-02-05 20:57

Hei.
Ikke få panikk. I hele det store glass er det 75 gram sukkererstatning. DVS 70 gram karbohydrat i HELE glasset. Bare ta en teskje eller to - det veier jo ingenting.
Lykke til.
MVH Torkil ANdersen:rolleyes:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nirren
Jeg leser å leser i boka om ketolysekuren:rolleyes:
Det står hvilke søtningsmiddel som går ann, men jeg skulle ta meg et mellommåltid i dag, så leste jeg på canderel boksen at det var :eek: 93.7 gram karbohydrater pr 100 g. :eek:
Vil det da si at hvis jeg tar noe av det går jeg da ut av ketose???
Eller er dette karbohydrater som ikke påvirker???
HJELP!!


Nille 16-02-05 21:26

1 ts veier 0.5 gram !! Ikke mye karber der nei !!:D

Nirren 17-02-05 00:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Torkil
Hei.
Ikke få panikk. I hele det store glass er det 75 gram sukkererstatning. DVS 70 gram karbohydrat i HELE glasset. Bare ta en teskje eller to - det veier jo ingenting.
Lykke til.
MVH Torkil ANdersen:rolleyes:

He he........:rodme: Jeg tengte jaggu ikke særlig langt.. Må le litt av meg selv nå. :rodme:
Jeg syns ikke yoghurt naturell er så veldig godt,men jeg har tatt det som et mellommåltid. Og da har jeg tatt i litt canderel..... Skal tenke før jeg spør om mere senere... He he.... :rodme:

magdalena 17-02-05 00:21

Det er lov å spørre vet du.:klem: Spørre først,tenke etterpå,det gjør jeg ofte det:o

LilNoor 17-02-05 16:21

Jeg fikk det regnet ut i det generelle forumet, og det er ca. 0,5 karbohydrater i hver teskje canderel. Ikke så altfor gale det. :)

vesla1963 19-02-05 14:32

Natreen suketter
 
Leste bakpå boksen at det er 0 karbohydrater i disse sukettene, noen som vet om det stemmer. jeg er såååå glad i te med suketter, og jeg mååå få i meg NOE søtt. Ellers har jeg gått på kuren i 9 dager og er gått ned 3 kg. Kjempefornøyd!!!

Takk Torkil (denne gangen SKAL jeg holde ut)

klem fra Vesla (som brukte to forsøk på å slutte å røyke, og har holdt seg i ett år, men som ble "premiert" med ca. 12 kg ekstra bagasje. SOM SKAL VEKK NÅ.

Nille 19-02-05 17:11

De er ikke forpliktet til å oppgi om det er under 0.5 pr "sukett", derfor skriver de null. Men regn med 0.5 karb pr pille (som tilsvarer ca 1 ts) - så lurer du iallefall ikke deg selv ! ;)

Torkil 20-02-05 10:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nirren
He he........:rodme: Jeg tengte jaggu ikke særlig langt.. Må le litt av meg selv nå. :rodme:
Jeg syns ikke yoghurt naturell er så veldig godt,men jeg har tatt det som et mellommåltid. Og da har jeg tatt i litt canderel..... Skal tenke før jeg spør om mere senere... He he.... :rodme:

Et forum er til for å utveksle erfaringer, jeg steilet også første gang jeg så karbohydratinnholdet på Candarell. Øhhhhh du vet vel at yoghurt inneholder 5,7 gram KH / 100 g. ? Det tar jo en del av dagens KH dose - men alt er lov, så lenge de få kostholdsregler overholdes.
Noen tar cottagecheese i stedet for evt med litt konsentrert FUN light oppi- ikke særlig pent , men det smaker.
Lykke til videre
MVH Torkil Andersen

Aline 20-02-05 11:30

eller cottage cheese med litt søststoff, litt vanilje essens og kanel!! Mmmmmm!!

kjempegodt :) litt riskremaktig...?
her er en tråd om cottage cheese :)

LilNoor 20-02-05 12:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aline
eller cottage cheese med litt søststoff, litt vanilje essens og kanel!! Mmmmmm!!

kjempegodt :) litt riskremaktig...?
her er en tråd om cottage cheese :)

Åååh! Nå fikk jeg lyst på Cottage Cheese! :sikle:


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:53.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no