Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Ketolyse og influensa (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=55287)

izze 15-01-14 15:24

Ketolyse og influensa
 
Hei.
Har gått i over en uke nå med influensa. Sover dårlig og prøver konstant å hoste opp lungene mine. Matlysten er vekke, sliter derfor med å få i meg frokost o.l. Begynte på penicillin for 2 dager siden, og etter det har magen begynt å tulle seg. Har alltid ubehag.
Har noen forslag til hva som kan hjelpe på ubehaget i form av mat? Har mange tips selv, men de passer ikke inn i Ketolysekuren....

Paris 15-01-14 16:36

Sv: Ketolyse og influensa
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av izze (Innlegg 1473851)
Hei.
Har gått i over en uke nå med influensa. Sover dårlig og prøver konstant å hoste opp lungene mine. Matlysten er vekke, sliter derfor med å få i meg frokost o.l. Begynte på penicillin for 2 dager siden, og etter det har magen begynt å tulle seg. Har alltid ubehag.
Har noen forslag til hva som kan hjelpe på ubehaget i form av mat? Har mange tips selv, men de passer ikke inn i Ketolysekuren....

Bare først - vet du om du tåler penicillin? Jeg hadde ubehag hver gang jeg brukte det tidligere - plutselig fikk jeg veldige reaksjoner i kroppen - og da viste det seg at jeg ikke tåler penicillin. Så jeg må ha en erstatning (bare tenkte siden du skriver at det er da alt styret begynte...)

Hadde det vært en idè å lage seg smoothie eller noe? Evt noe juice hvis du har juicer? Jeg bruker gulrot, spinat, paprika og ingefær - det er skikkelig bombe mot sykdom.. Godt er det også ;) Gulrot er tross alt ikke ketolysemat, men er man syk og ikke får i seg noe mat syns jeg dette må være godkjendt.

Uansett: Masse god bedring!! Håper du kommer deg fint til igjen!!

Kitt 15-01-14 16:54

Sv: Ketolyse og influensa
 
Er man syk, er man syk og får spise deretter! Ketolyse kan vente 10 dager! *streng sykepleier*
Dog er det viktigste at du får i dag væske.
Du bør nok kjøpe melksyrekapsler på apotekt eller få i deg det på andre måter om magen din sliter med penicillin, noe som jo er helt vanlig.

God bedring! :)

Moogie 15-01-14 18:51

Sv: Ketolyse og influensa
 
Det kommer jo an på hva du liker å spise når du er syk. Jeg ser ingen grunn til å ikke spise ketogent selv om man er syk. Jeg liker godt noen kalde smoothies. Avokado og kokosmelk med bær og gjerne et egg oppi. Masse god næring i det. Fortell hva du egentlig har lyst på så er det lettere å komme med tips

izze 16-01-14 11:16

Sv: Ketolyse og influensa
 
Takk for svar! :-) Ja, jeg tåler penicillin. :-) Har kjøpt meg Biola i håp om at magen kommer seg litt. :-) Problemet er at jeg har ikke lyst på noe mat siden den kommer ut igjen med engang. (Vet d er litt kvalmende) ;-) Er på jakt etter noe som kan binde magen litt?

nellie 16-01-14 11:25

Sv: Ketolyse og influensa
 
Dropp biola, kjøp kapsler med melkesyrebakterier isteden.

index 16-01-14 11:36

Sv: Ketolyse og influensa
 
Det er ikke om å gjøre å spise så mye når man er syk, kroppen har uansett reserver å ta av til du blir frisk igjen. Det viktigste er å sørge for å drikke nok, så du ikke blir dehydrert. Når du blir friskere kommer matlysten helt av seg selv. Så ikke bekymre deg, bare sørg for å få i deg den væsken du trenger!

Carisma 16-01-14 11:38

Sv: Ketolyse og influensa
 
Væske, salt og ikke melkeprodukter :ja: Kanskje du orker nøtter eller baconcrisp?

izze 16-01-14 22:33

Sv: Ketolyse og influensa
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av index (Innlegg 1473945)
Det er ikke om å gjøre å spise så mye når man er syk, kroppen har uansett reserver å ta av til du blir frisk igjen. Det viktigste er å sørge for å drikke nok, så du ikke blir dehydrert. Når du blir friskere kommer matlysten helt av seg selv. Så ikke bekymre deg, bare sørg for å få i deg den væsken du trenger!




Jeg må ha i meg mat, har epilepsi så utfordrer ikke skjebnen ved å kun drikke. :-)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:15.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no