Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Hva og hvor mye trener vi??? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=3764)

Nirren 19-02-05 12:43

Hva og hvor mye trener vi???
 
Tenkte kanskje vi kunne skrive litt om hva vi trener og hvor mye??
Jeg går jo på ketolysekuren og der står det moderat trening hver dag. Men jeg synes liksom det ikke er trening dersom jeg ikke er ordentlig sliten etterpå.
Jeg trener spinning, styrke, aerobic helst 3 ganger i uka... Noen ganger mer.

Og så lurer jeg på hva som anbefales å spise etter endt treningsøkt, slik at jeg ikke bare bryter ned muskler????
Vil så gjerne komme i ordentlig form...

Aline 19-02-05 12:55

fyll på med proteiner etter treningen (regner med at noen av de som virkelig kan noe om det svarer mer utfyllende på dette ;))

jeg trener karate 2 ganger i uke *hiiiiiiiaaal* :D
noen ganger er jeg kanskje så heldig at jeg rekker tre ;)
skal prøve å få inn en økt på helsestudio de ukene det bare blir 2 ganger på karate

:)

jeg prøver også å få endel gåing inn i dagsprogrammet :) f.eks at jeg ikke nødvendigvis handler mat i nærmeste butikken :)

:klem:

friflex 19-02-05 13:27

Kroppen din trenger påfyll av kroppens byggestener, altså proteiner, rett etter trening, jo før jo bedre!

Jeg bruker selv proteinpulver, som er greit og bare tilsette litt vann og helle innpå med en gang jeg er ferdig. Men proteinrik mat kan gjøre samme nytten!

Jeg trener styrke 3 ganger i uka, og prøver også å få til 3kardioøkter i uka. Kardio er lettere og få gjennomført om sommeren når en har mer og velge i, men er bare til ta seg litt i nakkeskinnet og få på skoa så blir det gjort:cool:


sommerfugl 19-02-05 13:35

før jeg ble syk trente jeg på sats hver dag, styrke/kondisjon annenhver gang.
og før det igjen trente jeg kickboxing to ganger i uka og håndball tre ganger i uka, + jogging de andre dagene :) anbefaler alle å prøve kickboxing, blir kjempetrent av det! :boxing:

*iselilja* 19-02-05 16:00

trener på treningssenter ca. fire ganger i uka. varierer mellom aerobic, styrke, spinning og tredemølla! anbefales til alle, trening gir så syyykt mye overskudd.!

det enesten som er litt kjipt med treningen, er at de allerede kraftige fotballårene mine blir enda større og klumpete.. blæh.

LilNoor 19-02-05 20:30

Jeg må innrømme jeg "trener" ikke hver dag, spesielt nå som det ligger en halv meter med snø. Så snart veiene klarner opp litt, så er jeg tilbake. Men, jeg har ca. 15 minutter hver vei til hun som kjører meg til skolen, og noen dager går jeg hjem fra skolen.

Mandag kvelder svømmer jeg, og jeg tar Yoga et par ganger i uken. :)

studentberta 19-02-05 21:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nirren
Tenkte kanskje vi kunne skrive litt om hva vi trener og hvor mye??
Jeg går jo på ketolysekuren og der står det moderat trening hver dag. Men jeg synes liksom det ikke er trening dersom jeg ikke er ordentlig sliten etterpå.
Jeg trener spinning, styrke, aerobic helst 3 ganger i uka... Noen ganger mer.

Og så lurer jeg på hva som anbefales å spise etter endt treningsøkt, slik at jeg ikke bare bryter ned muskler????
Vil så gjerne komme i ordentlig form...

På ketolysekuren er det anbefalt moderat trening. Dette er fordi at kroppen er på lavgir i ketose, så hvis man trener for mye blir du rett og slett utmattet. Når man er i ketose skal man trene, men ikke knallhard trening. Jeg synes du trener bra, de dagene du ikke trener bør du gå en tur med rask gange ca 30 minutter, dette slik at trening foregår hver dag. Jeg går selv på Spenst 3 dager i uka, både kondisjon og styrke, men jeg passer på at jeg går tur med hunden hver morgen allikevel. Hvis du klarer å trene på morgenen blir treningen mer effektiv, da du får satt igang blodpumpa tidlig på dagen! Lykke til, du kommer i god form hvis du fortsetter slik. Pass på at du ikke gaper over for mye på en gang, det jevne er bedre enn skippertak.
Studentberta

Begod 21-02-05 16:54

Jeg trener styrke 3 dager i uka ala RYP/HST. Det er meningen at jeg skal trene fettforbrenning i tillegg , gjerne rett etter styrke økta ,men det er blitt dårlig med det i det siste.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:15.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no