Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Middag (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=120)
-   -   Kyllingfilet med ost og bacon i fløtesaus (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26067)

Kokkå 24-05-09 13:43

Kyllingfilet med ost og bacon i fløtesaus
 
Brukte fantasien min her om dagen, og fant hva jeg hadde i kjøleskapet, og resultatet ble overraskende godt :)

1 kyllingfilet
2 strimler bacon
raspa ost
pølsebiter
kremfløte
krydder

Først laget jeg et snitt på midten av kyllingfileten og fyllte den med raspet ost. Deretter tok jeg baconstrimlene og surret rundt kyllingfileten. Krydret den med masse godt krydder, og stekte den på sterk varme i smør på begge sider, sammen med pølser i biter. Deretter skrudde jeg ned varmen og hellte fløte over pannen, og lot dette koke sammen i ca 10-15 min til kyllingen var gjennomkokt og sausen tykk. Det ble kjempegodt!! trengte ikke krydre sausen, for det ble god smak fra krydderet og kjøttet. Brukte kun salat som tilbehør. Anbefales!:)

agathe85 24-05-09 14:39

Sv: Kyllingfilet med ost og bacon i fløtesaus
 
Hørtes kjempegodt ut!! hvordan krydder brukte du? trenger litt krydder tips som passer til kylling og fløte! :)

Egg hver dag 24-05-09 15:10

Sv: Kyllingfilet med ost og bacon i fløtesaus
 
Tusen takk for god tips, skal absolutt prøves.

Kokkå 26-05-09 18:29

Sv: Kyllingfilet med ost og bacon i fløtesaus
 
pleier å krydre med det jeg har. mener jeg brukte cayennepepper, grovhakket pepper og grillkrydder :)

LinnKristell 07-09-09 00:59

Sv: Kyllingfilet med ost og bacon i fløtesaus
 
Noen som vet hvor mye karbohydrater det er i det? Kan jo ikke være så allverdens:)

LinnKristell 08-09-09 01:19

Sv: Kyllingfilet med ost og bacon i fløtesaus
 
Lagde meg dette i dag! UTROLIG godt! Lagde to kyllingfileèter og er fortsatt mett! Skal absolutt prøves igjen! Lagde uten pølser da:)

agurken 31-10-09 17:44

Sv: Kyllingfilet med ost og bacon i fløtesaus
 
Denne skal jeg prøve i dag! Har fulgt easylife-programmet i 7 uker nå, kun spist pulvershake. Så jeg er litt spent på hvordan magen takler å få så mye fet mat. Men det er jo lite karber i det her, og det er viktig å ikke komme meg ut av ketosen. Så jeg får spise saaaakte og se hvordan det går. Pøser på med grønnsaker. Gleder meg sykt!! :)
(Ønsk meg lykke til, hehe)

Binna 06-11-09 11:19

Sv: Kyllingfilet med ost og bacon i fløtesaus
 
hørtes nydelig ut :)) men, hvilke type pølser brukte du? e litt skeptisk til pølser...

Fluke 06-11-09 11:34

Sv: Kyllingfilet med ost og bacon i fløtesaus
 
Takk! :D
Jeg kommer til å droppe pølsene, men man jo ikke ha pølser i?

Iset 06-11-09 11:45

Sv: Kyllingfilet med ost og bacon i fløtesaus
 
Jeg dropper også pølsene, synes det passer best uten.

Eirorinon 12-04-11 16:35

Sv: Kyllingfilet med ost og bacon i fløtesaus
 
Et godt krydder på kylling er Herbes de provence :)

Eirorinon 12-04-11 16:35

Sv: Kyllingfilet med ost og bacon i fløtesaus
 
Oh, og to typer ost som er veldig godt på kylling dersom man skal gratinere, er parmesan og sveitser :)

Dolsi 12-04-11 16:39

Sv: Kyllingfilet med ost og bacon i fløtesaus
 
Lager noe lignende jeg også,men da uten pølser.

Jeg lager et snitt i kyllingfiletene og fyller dem med skinke og ost, surrer bacon rundt. Krydrer med salt og pepper før jeg steker dem og legger de over i ren fløte. Har i purreløk, paprika og masse hvitløk.

Har ikke tenkt over at dette sikkert er fin lavkarbomat. Er det greit med purreløk og paprika?

Dette er en rett som jeg serverer hele familien, da med ris og salat til, jeg kan jo bare droppe risen nå og fråtse i kylling og saus. :D


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:46.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no