Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Dere som har blodsukkermåler og er i ketose (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43934)

Dolly 11-05-11 19:25

Dere som har blodsukkermåler og er i ketose
 
Jeg fikk min i dag og den målte 3,9 mmol/l trodde man skulle ha så lavt på ketolyse, men sambo sitt var 6,3 og han lever ikke lavkarbo...

ca 1 time før hadde jeg 2 lavkarbopølser med litt lavkarbo ketshup og det var maks 2 karber i det, har spist en halv atkinsbar også i dag.... ellers bare 3 karber...

Hvorfor er det så høyt?

Olive Oil 11-05-11 19:27

Sv: Dere som har blodsukkermåler og er i ketose
 
Skjønner ikke helt hva du mener. Hvis ditt var på 3.9, er da ikke det høyt?

Imse 11-05-11 19:30

Sv: Dere som har blodsukkermåler og er i ketose
 
3.9 er ikke høyt, det er sikkert! Men du skal måle 2 timer etter inntak av mat har jeg fått beskjed om her inne av noen med dia 2..

Tror Kitt har mere peil på det med blodsukker. Men jeg vet om mitt dropper til 3.2, så begynner jeg å føle meg dårlig..

TigerTove 11-05-11 19:38

Sv: Dere som har blodsukkermåler og er i ketose
 
Blodsukkeret til et "nornalt" friskt menneske skal ligge mellom 4,7 og 5 så her er det noe rart :eek: nå vet ikke jeg om noen av dere er syke på noe vis, men ville absolutt få sjekka opp dette!

Ps. har selv dia1 og en mor som er diasykepleier.

christiin 11-05-11 19:40

Sv: Dere som har blodsukkermåler og er i ketose
 
3,2 i blodsukkerverdi er ikke et "bra" tall. Når det gjelder blodsukker, er det ikke om å gjøre å ligge lavt, men innen for normalen!!!!! Normalverdien på et blodsukker målt riktig er mellom 5-7. Anbefaler deg å ta kontakt med fastlegen din hvis du stadig har så lave verdier og er usikker på hvordan du skal forholde deg til blodsukkeret ditt.

Dolly 11-05-11 19:42

Sv: Dere som har blodsukkermåler og er i ketose
 
Trodde det skulle stå 0 på min når jeg var i ketose hehe så var litt skuffa, synes ikke sambo som ikke er i ketose var så høyt, men får prøve å ta det fastende i morgen tidlig...

Han hadde spist 2 pølser i brød ca 2 timer før han målte...

Men han har superforbrenning, sliter ekstremt med å legge på seg, prøver å spise masse fett og karber i tillegg er 182 cm høy og 59 kg

bevaremegvel 11-05-11 19:43

Sv: Dere som har blodsukkermåler og er i ketose
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TigerTove (Innlegg 1104086)
Blodsukkeret til et "nornalt" friskt menneske skal ligge mellom 4,7 og 5 så her er det noe rart :eek: nå vet ikke jeg om noen av dere er syke på noe vis, men ville absolutt få sjekka opp dette!

Ps. har selv dia1 og en mor som er diasykepleier.

da er jeg virkelig syk for jeg ligger sjeldent over 4.7 nå som jeg lever på lavkarbo.

blodsukkeret skal være under 7 fastende. ellers er det ikke farlig om det ligger litt under fire fastende så lenge en ikke får ubehag av dette. Dette gjelder friske personer, ikke de med diabetes for de får oftere føling av verdier under 4.

TigerTove 11-05-11 19:45

Sv: Dere som har blodsukkermåler og er i ketose
 
Det er forskjellige "normer" ute å går, jeg har for eks lært at et fastende blodsukker på over 6 = diabetes. Men det er jo tydelig en sammenheng i tallene vi tror er riktig ;)

bevaremegvel 11-05-11 19:46

Sv: Dere som har blodsukkermåler og er i ketose
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dolly (Innlegg 1104093)
Trodde det skulle stå 0 på min når jeg var i ketose hehe så var litt skuffa, synes ikke sambo som ikke er i ketose var så høyt, men får prøve å ta det fastende i morgen tidlig...

Han hadde spist 2 pølser i brød ca 2 timer før han målte...

Men han har superforbrenning, sliter ekstremt med å legge på seg, prøver å spise masse fett og karber i tillegg er 182 cm høy og 59 kg

om du hadde hatt 0 i blodsukker så hadde du vært død :rolleyes:

Dolly 11-05-11 20:04

Sv: Dere som har blodsukkermåler og er i ketose
 
ok så da er det ikke høyt til å være i ketose... good to know.. føler meg i kjempeform uansett

Trolltika 11-05-11 21:29

Sv: Dere som har blodsukkermåler og er i ketose
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TigerTove (Innlegg 1104099)
Det er forskjellige "normer" ute å går, jeg har for eks lært at et fastende blodsukker på over 6 = diabetes. Men det er jo tydelig en sammenheng i tallene vi tror er riktig ;)

Her brukes verdien "over syv" som diabetestegn dersom blodsukkeret er fastende: http://www.lommelegen.no/321588/blodsukker
Dersom det ikke måles fastende, brukes visst verdier opp til 11. Selv har jeg lært at 10 er sånn cirkagrense fordi det er der nyreterskelen ligger. Dersom blodsukkeret går over 10 vil sukker skilles ut i urinen.

Når det gjelder nedre normalverdi, stod det i en annen sånn lommelege-sak at alt over 3,7 er "normalt". :)

Dolly 12-05-11 08:32

Sv: Dere som har blodsukkermåler og er i ketose
 
I dagmorges var det 3,7 så da er nok det normalt for meg å ha i underkant av 4

insulininja 12-05-11 08:41

Sv: Dere som har blodsukkermåler og er i ketose
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av christiin (Innlegg 1104088)
3,2 i blodsukkerverdi er ikke et "bra" tall. Når det gjelder blodsukker, er det ikke om å gjøre å ligge lavt, men innen for normalen!!!!! Normalverdien på et blodsukker målt riktig er mellom 5-7. Anbefaler deg å ta kontakt med fastlegen din hvis du stadig har så lave verdier og er usikker på hvordan du skal forholde deg til blodsukkeret ditt.

Helt grunnleggende feil

Anbefaler deg å bruke hodet og google hvis du er usikker på hvordan du skal forholde deg til blodsukkeret ditt.

Og husk; det er forskjell på optimal og normal, og det er forskjell fra person til person. Jeg anbefaler at du går for optimal: legestanden har like lite greie på blodsukker som de har på kolesterol - og er det egentlig noen overraskelse.

http://weightoftheevidence.blogspot....or-health.html

Sunn fornuft: vi (spesielt her i nord) er neppe tilpasset mer enn bittesmå mengder stivelse og sukker - så hele befolkningen har trolig høyere blodsukkernivå enn optimalt. Det er normalt, ja - men ikke optimalt.

Edit: til sammenligning er min verdi fastende mellom 3.5 og 4.5. Kroppen styrer nivået helt selv. Jeg er i ketose og spiser ikke korn eller melk.

Kula 12-05-11 09:55

Sv: Dere som har blodsukkermåler og er i ketose
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av insulininja (Innlegg 1104457)
Helt grunnleggende feil

Anbefaler deg å bruke hodet og google hvis du er usikker på hvordan du skal forholde deg til blodsukkeret ditt.

Og husk; det er forskjell på optimal og normal, og det er forskjell fra person til person. Jeg anbefaler at du går for optimal: legestanden har like lite greie på blodsukker som de har på kolesterol - og er det egentlig noen overraskelse.

http://weightoftheevidence.blogspot....or-health.html

Sunn fornuft: vi (spesielt her i nord) er neppe tilpasset mer enn bittesmå mengder stivelse og sukker - så hele befolkningen har trolig høyere blodsukkernivå enn optimalt. Det er normalt, ja - men ikke optimalt.

Edit: til sammenligning er min verdi fastende mellom 3.5 og 4.5. Kroppen styrer nivået helt selv. Jeg er i ketose og spiser ikke korn eller melk.



Takk for link - interessant lesning!


-


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:31.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no