Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Hm ... Jeg øker i cm (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=14189)

nystolen 12-08-07 15:05

Hm ... Jeg øker i cm
 
Rart : Er på min 6 dag med karbo under 20 g om dagen. Vekten viser
-3 kg. Vet det meste er vann. Men i dag tok jeg frem målbåndet.
Målte de samme stedene som alltid og alle mål punktene har økt litt i cm ?????? Jeg vil jo ikke øke i størrelse.
Bryr meg ikke om hva jeg veier, det er jo størrelsen på kroppen som teller. Noen om har innspill på dette ?
Har brukt ketostix hver dag og ikke fått utslag (vet at noen ikke får utslag på dette ).
Jeg bruker dataprogramm og fører inn ALLT jeg spiser. Så jeg får ikke i meg mer karbo en 15-20 g om dagen.
Jeg fører også oppsyn med kalorier. Ligger der på ca 1500 pr. dag. Drikker 2 liter vann om dagem.
Har noen hørt om personer som kan gå ned i vekt, men øke i omfang av å gå på lavkarbo diett ?
Kanskje er jeg bare utålmodig ?

moinx 12-08-07 18:07

Sv: Hm ... Jeg øker i cm
 
Ha litt is i magen, og prøv igjen om en uke eller to....
Tror ikke du trenger å telle kalorier, pass på å få i deg nok fett heller!

Vet det føles kjipt akkurat nå, har vært der selv, men gi kroppen tid til å omstille seg, så skal du se det går veien etterhvert!!

Lykke til!!

Nille 12-08-07 18:16

Sv: Hm ... Jeg øker i cm
 
Du er nok litt utålmodig. Det er altfor kort tid til å trekke konklusjoner enda.
Men jeg syns også at du spiser litt lite. Du skal spise minst 20 karber pr dag og hovedvekten av disse skal bestå av grønnsaker.
Mer grønnsaker, mer fett, mer vann (2,4 - 3 l pr dag).

Å telle kalorier har ingen hensikt egentlig, med mindre du vet at du MÅ det for å gå ned. Atkins sier tydelig at lavkarbo/lavkalori ikke funker. Men OM du MÅ telle er det optimale 10-12 ganger din vekt i pund (lb) i kalorier pr dag. Hva veier du ?

Mulig du er litt oppblåst av uvant mat ?

nystolen 12-08-07 19:04

Sv: Hm ... Jeg øker i cm
 
"Men OM du MÅ telle er det optimale 10-12 ganger din vekt i pund (lb) i kalorier pr dag. Hva veier du ?"
Jeg veier 86 kg. (1.63 høy).
Hva er en pund (lb) ? Hva skal jeg gange med ?
Ja, jeg er en utålmodig person. Alt skal helst skje i går :)
Spise som sagt ca. 1500 kcal/15-20 g. karbo pr. dag.
Har bestilt Ketolyse boka, men ikke fått den enda.
Noen tips til hva jeg skal spise for å komme opp i mer kcal, uten karbohydrater.

mofe 12-08-07 19:12

Sv: Hm ... Jeg øker i cm
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nystolen (Innlegg 319146)
Noen tips til hva jeg skal spise for å komme opp i mer kcal, uten karbohydrater.

Avokado, rømme, fløte, bacon, flesk, fet fisk, oljer..

Nille 12-08-07 19:13

Sv: Hm ... Jeg øker i cm
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nystolen (Innlegg 319146)
Jeg veier 86 kg. (1.63 høy).
Hva er en pund (lb) ? Hva skal jeg gange med ?

Da er du 189,6 lb og bør ideelt sett ligge mellom 1896 og 2275 kalorier pr døgn (86 x 2,205 = 189.6) (1 lb = 0.4536 kg)

Sitat:

Noen tips til hva jeg skal spise for å komme opp i mer kcal, uten karbohydrater.
Mer fett, - enkelt og greitt. Først og fremst oljer (extra virgin/oliven, kokosolje/MCT), smør (ekte, ikke margarin), fete fisker som ørret og laks, avocado, nøtter som valnøtter og mandler. Ikke skjær vekk fettanden på koteletten og spis skinne på kyllingen.

nystolen 12-08-07 19:21

Sv: Hm ... Jeg øker i cm
 
Tusen takk for mange tips.
Skal prøve å øke kcal inntaket mitt. :)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:40.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no