Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Trening (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Å gå fra 20 til 100 karbo i forbindelse med trening ... (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=50374)

ketoseprinsen 13-01-12 15:04

Å gå fra 20 til 100 karbo i forbindelse med trening ...
 
....er helt fantastisk. Jeg har pokker meg følt de siste månedene at jeg har trent meg selv bra, men nå har jeg spist 70-100karbo i en uke og jeg løper maxhastighet over lengre perioder, jeg kan ta hele sett på 12 av min egen kroppsvekt i benken kontra 3 reps på ketolyse før jeg må ta pause.

Det føles nesten som å få en adrenalinboost.
Jeg bare prøver meg litt frem, aner ikke hva jeg skal "følge" som livsstil, men en ting er sikkert: trene hver dag på ketogent kan etter en stund virke kult, men det er kulere å ikke gjøre det. Hehe.

Nå starter den tunge veien å gå fra normalvektig til slank. ;)

nellie 13-01-12 18:18

Sv: Å gå fra 20 til 100 karbo i forbindelse med trening...
 
Det kan jeg skrive under på.;)

aryx 13-01-12 21:12

Sv: Å gå fra 20 til 100 karbo i forbindelse med trening...
 
Hvor mange kg skal av før du regner deg som slank da? Er i samme situasjon som deg. Tenker 5 kg til så bør six-packen begynne å komme frem i lyset =)
Gleder meg til å hoppe ut av ketose hvis jeg får samme effekt.

ketoseprinsen 13-01-12 23:17

Sv: Å gå fra 20 til 100 karbo i forbindelse med trening...
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av aryx (Innlegg 1282567)
Hvor mange kg skal av før du regner deg som slank da? Er i samme situasjon som deg. Tenker 5 kg til så bør six-packen begynne å komme frem i lyset =)
Gleder meg til å hoppe ut av ketose hvis jeg får samme effekt.

Tja, aner ikke, strammer jeg magemusklene eller har akkurat trent får jeg ganske bra mage. Men man er sin egen kritiker og jeg vil ha "perfekt" kropp når jeg først har vært så treningsnazi i så lang tid. Så jeg må vel begynne å redusere en del på kcal.

Jeg mener...en bmi på 20 er noe jeg vil oppnå som et "ca". Vanskelig å si akkurat hvilken vekt det er, har ganske mye muskler. BMI sier jeg har litt overvekt igjen, men jeg har fettprosent som er gooodt innenfor normalen.

aryx 15-01-12 22:54

Sv: Å gå fra 20 til 100 karbo i forbindelse med trening...
 
Ja riktig, BMIen har nok jeg aldri sjangs til å nå som normalvektig uten å bare være skinn og bein.
Hva er din erfaring med trening av bein å jogge hver dag? Har begynt med 4-5 kardioøkter ved siden av styrke, men stølheten satt mye lengere i beina enn vanlig etter styrketreningen (gjennom hele uka).
Jeg skal prøve et par-tre uker til, hvis ikke så får jeg kutte ned på øvelsene på bein, lite lysten på å være støl 24/7

smgj 16-01-12 08:46

Sv: Å gå fra 20 til 100 karbo i forbindelse med trening...
 
Også den der treningsstølheten blir redusert gjennom ok magnesiumstatus altså... Kan lønne seg å forsøke med 400-1200mg magnesium på sengekanten noen dager. (Ikke start på 1200mg - det kan gi uante følger :D - iallfall om man er langt unna do.)

Qlio 16-01-12 08:53

Sv: Å gå fra 20 til 100 karbo i forbindelse med trening...
 
Så her sier man altså at man kan få bort stølheten etter joggingen ved å øke inntaket av Magnesium? Dette var særdeles gode nyheter!

smgj 16-01-12 09:11

Sv: Å gå fra 20 til 100 karbo i forbindelse med trening...
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Qlio (Innlegg 1283817)
Så her sier man altså at man kan få bort stølheten etter joggingen ved å øke inntaket av Magnesium? Dette var særdeles gode nyheter!

Ikke få bort, men redusere ... Og det gjelder nok ikke dersom du har "god nok" magnesiumstatus på forhånd. ;)

Qlio 16-01-12 09:41

Sv: Å gå fra 20 til 100 karbo i forbindelse med trening ...
 
Jeg tror nok ikke jeg er den som har de råeste talla på magnesium her inne. *skrive opp på handlelista* Bedre enn å bade i kaldt vann. ;)

aryx 16-01-12 10:34

Sv: Å gå fra 20 til 100 karbo i forbindelse med trening...
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1283816)
Også den der treningsstølheten blir redusert gjennom ok magnesiumstatus altså... Kan lønne seg å forsøke med 400-1200mg magnesium på sengekanten noen dager. (Ikke start på 1200mg - det kan gi uante følger :D - iallfall om man er langt unna do.)

Takk for tips, tar allerede magnesium, men kan prøve å øke dosen.

ketoseprinsen 16-01-12 21:24

Sv: Å gå fra 20 til 100 karbo i forbindelse med trening...
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av aryx (Innlegg 1283708)
Ja riktig, BMIen har nok jeg aldri sjangs til å nå som normalvektig uten å bare være skinn og bein.
Hva er din erfaring med trening av bein å jogge hver dag? Har begynt med 4-5 kardioøkter ved siden av styrke, men stølheten satt mye lengere i beina enn vanlig etter styrketreningen (gjennom hele uka).
Jeg skal prøve et par-tre uker til, hvis ikke så får jeg kutte ned på øvelsene på bein, lite lysten på å være støl 24/7

Er ikke noe problem å jogge hver dag, men enkelte dager kan være litt tunge. Etterhvert blir kondisen og musklene så bra at det kompenserer mye for at musklene går tomme for futt. Nå skjedde det nesten ikke på slutten av mitt ketogene kosthold, men hvis det kutter ut så jogg rundt på et tempo som bare er så vidt over å gå fort i noen minutt så kan du starte i gang forsiktig på nytt. :)
Viktig å ikke blodpresse seg når man "er tom for karbo".

Yrla 16-01-12 21:30

Sv: Å gå fra 20 til 100 karbo i forbindelse med trening ...
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Qlio (Innlegg 1283839)
Jeg tror nok ikke jeg er den som har de råeste talla på magnesium her inne. *skrive opp på handlelista* Bedre enn å bade i kaldt vann. ;)

Bare ikke kjøp magnesiumoxid, den øker bare magnesiumbeholdningen i kroppen med 5 % , dvs kroppen opptar kun 5% fra den og resten skjer i tykktarmen, gir bløtere avføring ved at den suger opp vann. Magnesium-sitrat er hakket bedre men den også virker mest på tykktarmen på samme vis.

Qlio 16-01-12 22:28

Sv: Å gå fra 20 til 100 karbo i forbindelse med trening ...
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Yrla (Innlegg 1284148)
Bare ikke kjøp magnesiumoxid, den øker bare magnesiumbeholdningen i kroppen med 5 % , dvs kroppen opptar kun 5% fra den og resten skjer i tykktarmen, gir bløtere avføring ved at den suger opp vann. Magnesium-sitrat er hakket bedre men den også virker mest på tykktarmen på samme vis.

Helsekost eller apotek? *kremt* Glemte huskelappen hjemme så jeg fikk ikke kjøpt noe i dag...

Yrla 16-01-12 23:20

Sv: Å gå fra 20 til 100 karbo i forbindelse med trening ...
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Qlio (Innlegg 1284185)
Helsekost eller apotek? *kremt* Glemte huskelappen hjemme så jeg fikk ikke kjøpt noe i dag...

Helsekost har best utvalg tror jeg, men du kan kjøpe på ebay.com og iherb.com også. Billigere og bedre utvalg. http://www.iherb.com/Bluebonnet-Nutr...aps/21160?at=0

http://www.iherb.com/Alta-Health-Mag...ets/10682?at=0

http://www.iherb.com/Carlson-Labs-Ch...ets/10928?at=0

ToreH 16-01-12 23:40

Sv: Å gå fra 20 til 100 karbo i forbindelse med trening...
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Qlio (Innlegg 1283817)
Så her sier man altså at man kan få bort stølheten etter joggingen ved å øke inntaket av Magnesium? Dette var særdeles gode nyheter!

Du kan også prøve et isbad for beina. 10-15 minutter skal gjøre gode underverker sies det. Har prøvd i dag, vondt og jævlig, men deilig etterpå. Bare tappe badekaret med kaldt vann mens du sitter oppi anbefales fremfor å gå oppi isvann. Gradvis tilnærming med førstnevnte ;)

Jeg er iallefall ikke treningsstøl i veldig stor grad. merker det når jeg gjør nye uvante bevegelser eller treningsteknikker, men det varer ikke så veldig lenge. beste tipset jeg har er å fortsette treningen, så forsvinner det av seg selv. Billigere er det også...

Men hvis man først skal bruke magnesium, så mener jeg at "slow release" magnesium er det aller beste og gir best effekt?

smgj 17-01-12 10:13

Sv: Å gå fra 20 til 100 karbo i forbindelse med trening ...
 
Isbad øker endorfinene + blodomløpet. Både smertestillende og restituerende i samme slengen. Men du skal ikke trenge å sitte for å oppnå effekten. (Jeg har ikke testet dette selv, er frysepinn.) Vekselbad skal nemlig virke enda bedre...

aryx 17-01-12 22:48

Sv: Å gå fra 20 til 100 karbo i forbindelse med trening ...
 
Om jeg kun jogger så går det greit, men om jeg kjører på med styrkeøvelse på bein så er jeg ødelagt resten av uka, går fint ann å jogge et par dager etter med støle bein, men da virker det som stølheten sitter lengere i.
Men tror jeg kutter litt på øvelsene, bulgarsk utfall er den store synderen.
Er bare en ting å gjøre og det er å prøve seg frem =)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:38.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no