Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Optimal Ernæring (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=133)
-   -   Vann rundt/under måltid (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25799)

dydde 09-05-09 20:01

Vann rundt/under måltid
 
Jeg har ikke lest noe ang vann inntak fra Jan K.
Hvordan drikker dere under måltid og utenom når dere ikke spiser?
Vann skal visst hjelpe masse men jeg er ikke så tørst på lavkarbo så drikker nesten aldri så det kan resultere i at jeg er veldig dehydrert også

danish 10-05-09 13:35

Sv: Vann rundt/under måltid
 
Jeg drikker ikke særlig mye vann (kanskje 1-2 glass om dagen) og sliter heller ikke med dehydrering. Salt smør kan være dehydrerende. Fett i seg selv avgir vann når det blir fordøyd i kroppen. Så det bør egentlig ikke være noe problem.

lokkebiff 10-05-09 14:42

Sv: Vann rundt/under måltid
 
Jeg er iallefall kjempetørst (men jeg lever jo stortsett ketogent hele tiden) og går ikke ned/samler vann om jeg ikke drikker mye vann (3-6 liter om dagen)

danish 11-05-09 16:04

Sv: Vann rundt/under måltid
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff (Innlegg 716116)
Jeg er iallefall kjempetørst (men jeg lever jo stortsett ketogent hele tiden) og går ikke ned/samler vann om jeg ikke drikker mye vann (3-6 liter om dagen)

Tørste er vel en vanlig effekt av ketogent kosthold, siden stresshormon øker. Interessant nok øker det beroligende hormonet GABA også under ketose, hvilket er interessant, siden det samme skjer når du drikker alkohol. Og vi vet alle hva som skjer når man drikker alkohol.

Carisma 11-05-09 16:30

Sv: Vann rundt/under måltid
 
Jeg drikker vann så og si hele tiden. har alltid en 0,7 flaske i nærheten. Drikker når jeg er tørst, og jo mer jeg drikker jo oftere er jeg tørst. Blir mer opplagt av mer vann. 3-4 0,7 imsdal flasker går det hvertfall pr dag.

Drømmen om California 20-08-09 18:47

Sv: Vann rundt/under måltid
 
Jeg er helt ny på detta, og det er kanskje et dumt spørsmål.. MEN.. jeg HATER vann! synes det smaker helt forferdelig (jaja.. "vann smaker jo ingenting".. joda, det smaker metallisk eller jord etc.. selv det på flaske) jeg har forsøkt alle mulige slags triks for å lære meg å like det, drikke med sugerør, drikke av flaske etc etc etc.. men jeg får rett og slett ikke i meg nok om jeg skal drikke rent vann, blir altfor fort utørst ( typ etter en slurk) og føler meg rett og slett uvel om jeg drikker mye etter det. Så jeg er jo derfor så og si avhengig av saft.. drikker masse Fun light i utallige varianter..

- Hvor dumt er det? er det sånn at funlight`a kan ødelegge helt for meg når jeg nå skal prøve å være flink jente og ta av noen kilo? :confused:

SunnhetMedSirrup 20-08-09 19:24

Sv: Vann rundt/under måltid
 
jeg drikker opp til rundt 8 glass dagen, normalt , med grønn te. + vann :)

Lisa-pyon 27-03-11 23:36

Sv: Vann rundt/under måltid
 
Jeg glemmer å drikke jeg, både før jeg la om kostholdet og etter, endten det er brus, melk, vann, uansett hva som byr seg har jeg aldri drukket noe serlig.
Så sliter med å drikke alt det vannet, for jeg glemmer det for jeg er ikke tørst.
HAr en flaske vann ved pcn heletiden, alltid en flaske vann i sekken/veska men jeg blir ikke å drikke det siden jeg ikke er tørst:/
Kanksje jeg burde sette på alarm hver 2 time og minne meg selv på at jeg må drikke vann :/


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:59.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no