Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Prøver igjen ... (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=21617)

gloria 24-09-08 13:37

Prøver igjen ...
 
Hei :)
Hadde et kanskje halvhjertet forsøk med ketolyse i fjor høst... ga ikke noe resultater... tror jeg tok LITT av når det gjaldt fett, la faktisk på meg - og har lagt ENDA mer på meg etter det igjen. Når jeg skal i gang med å legge om kosten, så er jeg alfor fokusert på det jeg IKKE kan spise istedenfor det jeg kan spise.. og da går det ganske dårlig etter en kort stund...

Jeg har lest boken, men er det noen av dere som kan foklare meg litt nærmere.. jeg har forstått 15 gr karbo per dag og forstår hvordan man regner det ut og sånn... men hva med fett? hvor mye? hva er for mye?

Kanskje teit spørsmål, men håper noen kan svare meg..

Ellers vil jeg bare si at dette virker som en super gjeng.. gleder meg til å bli bedre kjent :)

gloria 24-09-08 20:49

Sv: Prøver igjen...
 
henter denne litt opp igjen i håp om at noen har et svar på dette :)

Gracella 24-09-08 21:01

Sv: Prøver igjen...
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av gloria (Innlegg 542351)
Hei :)
Hadde et kanskje halvhjertet forsøk med ketolyse i fjor høst... ga ikke noe resultater... tror jeg tok LITT av når det gjaldt fett, la faktisk på meg - og har lagt ENDA mer på meg etter det igjen. Når jeg skal i gang med å legge om kosten, så er jeg alfor fokusert på det jeg IKKE kan spise istedenfor det jeg kan spise.. og da går det ganske dårlig etter en kort stund...

Jeg har lest boken, men er det noen av dere som kan foklare meg litt nærmere.. jeg har forstått 15 gr karbo per dag og forstår hvordan man regner det ut og sånn... men hva med fett? hvor mye? hva er for mye?

Kanskje teit spørsmål, men håper noen kan svare meg..

Ellers vil jeg bare si at dette virker som en super gjeng.. gleder meg til å bli bedre kjent :)

Du kan jo søke litt på fett her inne på forumet, så får du nok med svar.
Jeg vet ikke hva som er nok, men da jeg begynte her inne, leste jeg at enkelte brukte ostehøvelen på smøret over gryteretten.
Fettet i maten gjør at du blir mett så du skal ikke fjerne fettranden på kjøttet eller velge lavfett-produkter i butikken.
Jeg tror du vil merke det selv, er du til stadighet sulten, så spiser du nok for lite fett.
Og spiser du for mye (når du er i ketose) så vil vistnok mesteparten passere ubrukt gjennom kroppen din.

Så spis i vei!! :)

sirimor 24-09-08 21:15

Sv: Prøver igjen...
 
Om du skal følge Ketolysekuren igjen, da er vel den prosenvise fordelingen av karb. - protein - fett: 5 - 20 - 75.
Fitday.com kan være et nyttig verktøy. Her kan du legge inn dine egne matvarer som du bruker mest, og få en fin oversikt over matinntaket pr. dag.

gloria 25-09-08 08:10

Sv: Prøver igjen ...
 
Tusen takk for svar!!! Da ble ting litt klarere :)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:57.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no