Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Fun Light (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=7372)

Karbomilla 06-01-06 23:06

Fun Light
 
Er helt ny på dette her og trenger noen råd.Får mye motstridende info og det er ganske frustrerende:confused: .Har gått på Atkins"kuren" i 5 dager og lurer på et par ting.
Kan jeg spise ost? Det står 1karb pr 100 g vare,og noen sier bare spis mens andre sier vent i 14 dager.
Hva med fun light? Er det lov?
Skal ha grillfest i morgen og har planer om å drikke sprit blandet med fun light....noen synspunkter på det ?

På forhånd takk

Karbomilla.

mofe 06-01-06 23:07

Sv: Fun Light
 
Har du lest boken?

mofe 06-01-06 23:09

Sv: Fun Light
 
Her er en av trådene som er klistret, under "Atkins - Induksjonen". Der har du en liste over hva som er tillatt, og ikke - om du skal gjøre Atkins "by the book".

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=419

Karbomilla 06-01-06 23:10

Sv: Fun Light
 
[quote=Karbomilla]Er helt ny på dette her og trenger noen råd.Får mye motstridende info og det er ganske frustrerende:confused: .Har gått på Atkins"kuren" i 5 dager og lurer på et par ting.
Kan jeg spise ost? Det står 1karb pr 100 g vare,og noen sier bare spis mens andre sier vent i 14 dager.
Hva med fun light? Er det lov?
Skal ha grillfest i morgen og har planer om å drikke sprit blandet med fun light....noen synspunkter på det ?

På forhånd takk

Karbomilla



Nei:o

mofe 06-01-06 23:12

Sv: Fun Light
 
Forresten, hvis du skal innta alkohol - må du regne med at vekttapet stopper opp et par-tre dager. Søk på alkohol her inne, så får du opp endel tråder som omhandler temaet.

Karbomilla 06-01-06 23:14

Sv: Fun Light
 
Takk Mofe.
Ikke bare Atkins jeg er ny på,klarer jo nesten ikke å svare her.Fikk beskjed on å trykke på noe hurtigsvarikoner eller noe og finner de ikke hehe....:confused:

Karbomilla 06-01-06 23:15

Sv: Fun Light
 
Det med alkohol vet jeg, men det er det verd.Kan ikke huske sist jeg tok meg en fest.:rolleyes:

Iset 06-01-06 23:28

Sv: Fun Light
 
Velkommen hit. :)

Skal du bruke hurtigsvar må du trykke på brev-ikonet ved siden av "quote"-knappen, da kan du skrive i tekstboksen nedenfor tråden. Ellers kan du svare ved å trykke på "post reply". :)

Vigdinil 06-01-06 23:36

Sv: Fun Light
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Karbomilla
Takk Mofe.
Ikke bare Atkins jeg er ny på,klarer jo nesten ikke å svare her.Fikk beskjed on å trykke på noe hurtigsvarikoner eller noe og finner de ikke hehe....:confused:

Hei Karbomilla. Velkommen:) Jeg forstår deg godt, for jeg er ganske ny her også, tok meg litt tid å forstå. Nederst til høyre på alle innlegg står det en "knapp" som heter "Quote". Når du trykker på den, får du et sitat i den meldingen du skal sende, som er fra den du har lest og svarer på. Så kan du bare skrive videre der. Eller du kan ta knappen helt til høyre, da får du ikke sitat men et hurtigsvar, så da må du presisere hvem du snakker med.
Velkommen også på Atkins star. jeg startet for 6 dager siden, det er nok ikke lurt å drikke sprit, da stopper ketosen opp... men hvis du har god tid og vil begynne påny, så er de jo greit, men de som har vært på dette, anbefaler en å gå veldig strengt de første 14 dagene. Uansett, lykke til, håper du skriver dagbok, forteller om deg selv, og her får du all mulig hjelp, så bare sett i gang og spør. Så kan vi også dele erfaringer:klem: :goodluck:

Nille 07-01-06 00:25

Sv: Fun Light
 
Velkommen Karbomilla ! :D

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Karbomilla
Er helt ny på dette her og trenger noen råd.Får mye motstridende info og det er ganske frustrerende:confused: .Har gått på Atkins"kuren" i 5 dager og lurer på et par ting.
Kan jeg spise ost? Det står 1karb pr 100 g vare,og noen sier bare spis mens andre sier vent i 14 dager.
Hva med fun light? Er det lov?
Skal ha grillfest i morgen og har planer om å drikke sprit blandet med fun light....noen synspunkter på det ?

På forhånd takk

Karbomilla.

Vil absolutt anbefale at du leser boka før du begynner på Atkins. Da får du en innføring av hvordan kostholdet fungerer og hvorfor. Førøvrig er Atkins ikke en "kur", men en kostomlegging i fire faser.

Vet ikke hvem "noen" som sier du ikke skal spise ost de første 14 dagene, men det er iallefall et regn på at "noen" ikke vet hva de snakker om og iallefall ikke har lest boka ! Spør heller her hos oss du. Her er det mange mange som har lest boka opptil flere ganger og ikke bare den dårlige norske oversettelsen fra 1992/99 Atkins, men originalen - siste revidert og kraftig oppdaterte utgave - på engelsk. HP her inne (samt en del andre av oss) har oversatt fra den. Du finner det på linkene du har fått tidligere. Mitt råd er at du ikke hører på råd fra folk som ikke har lest boka skikkelig OG har prøvd kostholdet sjøl. Du må iallefall ikke ta alt som står i avisa for god fisk.

Og så var det alkoholen da. Alkohol funker særdeles dårlig på Atkins, - særlig induksjon. For det første ødelegger du renseprosessen som fase 1 er. Når kroppen brenner alkohol, brenner den IKKE fett. Det kan ta flere dager før den legger om til fettforbrenning igjen.

Beklager å måtte være så negativ altså. Men vi vil jo gjerne at folk som kommer inn hit skal få riktig info og korrekte svar.

Ikke vær redd for å be om hjelp, - vi svarer gjerne, - men please LES BOKA !! :snill:


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:36.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no