Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Veldig positiv "bivirkning" (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25609)

Kakeåndsen 30-04-09 13:20

Veldig positiv "bivirkning"
 
Ketolysekuren har virkelig forbedret huden min.

Fra å hatt veldig blandingshud med veldig tørre partier som ingen krem i verden ville hjelpe på, funker ansiktshuden min med kun en lett dagkrem:D. Færre kviser, men mer fregner...

Og fiskeskjellene på leggene er helt borte!

Herlig;)

Fungirl 30-04-09 14:33

Sv: Veldig positiv "bivirkning"
 
:heia:

Så bra da, har merket at eg har mindre kviser enn før, men nå har det dukket opp endel tørre partier på kroppen og det liker eg heller dårlig ;)

energibunten 02-05-09 02:09

Sv: Veldig positiv "bivirkning"
 
jeg begynner å se på tørr hud, utslett, kviser som en "allergi"-reaksjon. Så da må du jo være på rett vei og spiser mer av det du tåler fint og mindre av det du ikke har så godt av.

Kakeåndsen 02-05-09 18:05

Sv: Veldig positiv "bivirkning"
 
Glemte også å nevne at rynkene mine har blitt mindre. Eller, jeg er "bare" 31 år, så det er jo begrenset med rynker. Men smilerynkene og sinnarynken er mye mindre markant enn de var. Så i stedet for å se eldre ut nå når jeg har gått ned i vekt, ser jeg yngre ut:)

Torkil 06-05-09 10:48

Sv: Veldig positiv "bivirkning"
 
Hei
Huden trives ikke med lite fett og mye sukker, da eldes den fortere, dessuten vil overvekt /fedme ofte gi hormomforandringer som medfører uren hud. Ketolysekuren reverserer begge deler og gir hos mange bedre hud. I starten kan det dog være forverrelse, men det gir seg for de fleste.
Vennlig Hilsen
Torkil

Egwene 10-02-11 10:24

Sv: Veldig positiv "bivirkning"
 
Apropos bivirkninger!
I forrige helg var jeg en tur i Bergen, for å se igjen venner og kjente på et gjenforeningstreff for folkehøgskolen min.
Jeg ankom torsdag, og sov hos en kompis. Den kvelden ble det servert taco og jeg spiste litt tortillalefser og regnet med at siden det var bare litt, så gikk det bra.
Det gjorde det ikke!:P
Dagen etter gikk jeg rundt med en så intens hodepine at jeg ble kvalm, og det fikk meg til å tenke.

Etter at jeg la om kostholdet sliter jeg ikke med hodepine lenger! Før fikk jeg det nesten av ingenting, nå kan jeg få det kun om jeg får i meg for lite væske eller om noen bruker kraftig parfyme(er allergisk >_<)

Så yay for lavkarbo !

IKJ 10-02-11 11:28

Sv: Veldig positiv "bivirkning"
 
Jeg har det litt motsatt for tiden, har flere veldig tørre partier i ansiktet, og noen fete( haka og nesen)...har også fått noen kviser, og det er ikke ofte jeg har det. Jeg drikker mye vann, så det er ikke derfor. Men jeg har nå vært i ketose i 1 mnd, så da satser jeg på det Torkil sier, og at det går over etter en stund!

sidn 11-02-11 22:00

Sv: Veldig positiv "bivirkning"
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av IKJ (Innlegg 1026234)
Jeg har det litt motsatt for tiden, har flere veldig tørre partier i ansiktet, og noen fete( haka og nesen)...har også fått noen kviser, og det er ikke ofte jeg har det. Jeg drikker mye vann, så det er ikke derfor. Men jeg har nå vært i ketose i 1 mnd, så da satser jeg på det Torkil sier, og at det går over etter en stund!


Samme erfaring her... Særlig ansiktshuden har blitt verre etter jeg begynte. Huden var egentlig helt ok før. Satser imidlertid på at det er forbigående, og at bedringen ikke er langt unna.:)

Trj 11-02-11 22:18

Sv: Veldig positiv "bivirkning"
 
Jeg har motsatt erfaring etter tre uker.. Huden føles glattere og de tørre vinterneglene er blitt blanke... Får håpe det varer.

IKJ 11-02-11 22:49

Sv: Veldig positiv "bivirkning"
 
Hørte i dag at lavkarbomat er anbefalt for folk med psoriasis og atopisk eksem. Det høres veldig logisk ut. Jeg har hatt atopisk hele livet, men bare på hendene etter jeg ble voksen. Håper dette hjelper, for jeg sliter med sår og sprekker, spesielt nå på vinteren...


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:35.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no