Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Mine råd til nye brukere - om kuren og "skikk og bruk" på forumet (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23198)

LilleM0r 13-01-09 22:34

Mine råd til nye brukere - om kuren og "skikk og bruk" på forumet
 
Som en fornøyd bruker av dette fantastiske forumet, ønsker jeg å skrive noen ord om hvilke tanker jeg gjør meg – og kanskje drister jeg meg til å komme med noen råd og oppfordringer til oss brukere….:rolleyes:

Først av alt vil jeg takke dere grundere og drivere av nettstedet, dere frivillige som faktisk bruker masse fritid på at vi skal ha ”et sted å være” og dele erfaringer, samt søke råd og veiledning. Og det uten at det koster oss noe – og uten at dere får noe for det. TUSEN TAKK!! :love:

Og så til oss brukere da……
Mitt første besøk her var i september i fjor, ydmykt listet jeg meg inn - nysgjerrig på hva dette var for noe. Jeg hadde bestemt meg for å starte på ketolysekuren og har siden holdt meg til den. Fulgt opplegget hele veien – og fått overraskende gode resultater. Kanskje ikke så mange kilo enda (de kommer:)) – men et nytt liv. Mange av mine ”vondter” og ubehag er forsvunnet, jeg er blitt en person det går an å omgås – humøret har endret seg til det bedre og er stabilt. Kort og godt – mitt liv er blitt vesentlig bedre å leve! Og jeg trives.:)

Mye har jeg lært og erfart her inne, kunne ikke ha klart meg uten alle de gode rådene – og de flotte diskusjonene. Og jeg føler at jeg har fått meg venner her inne – selv om jeg ennå ikke har deltatt på noen treff – men det skal jeg!:)

For at dett forumet fortsatt skal vokse og bli enda bedre, noe som er vårt ansvar som brukere, så drister jeg meg til å komme med noen oppfordringer og råd (og siden du leser dette går jeg ut i fra at du har valgt ketolysekuren):

Forumbruk – om skikk & bruk :
· Les eksisterende tråder her inne – bli kjent , du blir vel tatt i mot
· Sett deg inn i hvordan forumet virker
· Når du starter å skrive innlegg, legg de på riktige steder, det er ikke nødvendig å opprette en ny tråd for alt mulig. Du finner sikkert en eksisterende tråd å bruke for det meste.
· Det er en egen del i forumet for introduksjoner - der er det fint å starte
· Tenk på språket – vis respekt for de som har startet dette stedet med å være seriøse. Det er ikke verken fint eller særlig nødvendig å bruke banneord….. og du, vær høflig – du vet ikke hvordan ditt svar blir mottatt.
· Når du skal svare en annen på et spørsmål – uttal deg ikke bastant om en ting dersom du ikke er 100 % sikker! Men skriv at ”etter din oppfatning” eller ”din erfaring”. Det kan faktisk føre til at du ødelegger en annens kur! Og husk – sjekk hvor du svare, så du ikke svarer på feil kostholdsfilosofi.

Kuren (mine råd til deg):
· Les boka – det er et ”must” - pugg den!
· Følg kuren til punkt og prikke – dette kostholdet er så bra at dere må la det få en sjanse
· Ikke eksperimenter med alle mulige erstatninger (det trigger bare behovet for den maten som i utgangspunktet gjorde oss overvektig)
· Ha realistiske forventninger – gjennomsnittstap av kilo er et sted mellom 1/2 – 1 kilo pr. uke, se egen tråd her inne
· Husk at kuren er en sammensetningen av flere faktorer for at den skal virke, kosthold(riktige antall karber, nok fett, nok vann mm), kosttilskudd (bruk de som er anbefalt og spesialtilpasset kuren) og mosjon (minst 30 minutter pr. dag)
· Kuren virker ikke likt for alle – etter de fire første ukene som du har fulgt slavisk, kan du begynne å forske på for eksempel hva som er partystopper for deg
· Skyld ikke på kuren dersom du ikke når dine mål og har gått din egen vei
· ”Lytt til erfarne fjellfolk” - se til de som har lykkes og som ennå orker å henge her og hjelpe oss. Det er heller "ingen skam å snu" dersom dette ikke er noe for deg - men i stedet for å spre negativitet da, så forlat forumet.

Phu….dette ble langt! :eek:
Håper at dette kan være til litt hjelp til alle som er innom og orker å lese dette. Jeg ser ennå på meg selv som en ”fersking” i denne sammenheng – og suger til meg all informasjon.
Vis forumvett! Trå varsomt! Respekter andre brukere!
Og bidra med et vell av nye erfaringer, positivitet, oppmuntring til andre - sørg for de gode diskusjonene - og du vil få mange ganger igjen for det:)

Linn H 13-01-09 22:43

Sv: Mine råd til nye brukere - om kuren og "skikk og bruk" på forumet
 
Bra info! :heia:

achillea 13-01-09 22:45

Sv: Mine råd til nye brukere - om kuren og "skikk og bruk" på forumet
 
Synes du hadde mange gode punkt her :)
Litt for noe og en hver av oss, selv om vi har holdt på noen måneder.

majama 13-01-09 22:49

Sv: Mine råd til nye brukere - om kuren og "skikk og bruk" på forumet
 
Veldig bra Lillemor:ja:
Masse nyttig informasjon for nye brukere (og sikkert for noen gamle også, iallefall meg:p).

Fungirl 13-01-09 22:52

Sv: Mine råd til nye brukere - om kuren og "skikk og bruk" på forumet
 
Kjempebra :)

Lava 13-01-09 23:14

Sv: Mine råd til nye brukere - om kuren og "skikk og bruk" på forumet
 
BRA! Bumpet opp den andre tråden med tips til nye medlemmer også :heia:

Løvetann 14-01-09 00:08

Sv: Mine råd til nye brukere - om kuren og "skikk og bruk" på forumet
 
Veldig fint og nyttig innlegg!
:heia:

anastazia 14-01-09 00:46

Sv: Mine råd til nye brukere - om kuren og "skikk og bruk" på forumet
 
Takk for god info.. Er helt ny, og syns det var en del ting jeg ikke forsto til å begynne med, og som jeg enda lurer på. Jeg er nok skyldig i å starte nye tråder uten å ha sjekket om det kanskje var 140 stykker som har lurt på det før meg, så jeg håper dere som har vært her lengre har litt forståelse for at vi nye fomler litt. Akkurat nå lurer jeg på hvordan jeg kan lage dagbok?? eller journal som det heter..

Lava 14-01-09 00:58

Sv: Mine råd til nye brukere - om kuren og "skikk og bruk" på forumet
 
Gå nesten ut av forumet, til fremsiden og finn åpne dagbøker,
eller journaler,
der velger du å starte ny tråd, dermed har du egen dagbok, journal!
Velg tittel med omhu, den kan endres, men bare av "sjefene"
Velkommen!

Grovsnus 14-01-09 01:00

Sv: Mine råd til nye brukere - om kuren og "skikk og bruk" på forumet
 
Fine råd :) En smule høflighet i hverdag gjør ikke livet vanskeligere.
Slik du møter andre må du forvente å bli møtt.

det går fin å bli støttemedlem hvis du ønsker det.
Hvis du rekner med å bruke forumet et år, så kan du jo donere 1 kr, eller 50 øre pr dag. hvis vi alle gjør det så hjelper det. Noen synes kanskje det er mye, så gi 10 øre da ! Alle monner drar sa musa , den pizza i havet.

Mvh Grovsnus
ha ei god krone
(Ei krone her og ei krone der, det blir 2 kr det)

Persistence 14-01-09 12:00

Sv: Mine råd til nye brukere - om kuren og "skikk og bruk" på forumet
 
Heisann, jeg er helt ny, og dette var nyttig informasjon, takk! Jeg har lest Skaldemans bok "Spis deg slank" og har ellers lest MASSE på nettet om Ketolysekuren og ketose. Kroppen min er i ketose nå, og jeg har ALDRI FØR opplevd å kunne følge noen diett uten å virkelig plages av sult/sug/uro. Nå er jeg jevnt mett og har det veldig bra! Endelig! :D

LilleM0r 14-01-09 14:06

Sv: Mine råd til nye brukere - om kuren og "skikk og bruk" på forumet
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Persistence (Innlegg 614383)
Heisann, jeg er helt ny, og dette var nyttig informasjon, takk! Jeg har lest Skaldemans bok "Spis deg slank" og har ellers lest MASSE på nettet om Ketolysekuren og ketose. Kroppen min er i ketose nå, og jeg har ALDRI FØR opplevd å kunne følge noen diett uten å virkelig plages av sult/sug/uro. Nå er jeg jevnt mett og har det veldig bra! Endelig! :D

Velkommen! Er helt enig med deg - det er nesten for godt til å være sant!
Tenk å kunne slanke seg samtidlig som en har det så bra på alle plan ?!;)

Smiline 14-01-09 14:24

Sv: Mine råd til nye brukere - om kuren og "skikk og bruk" på forumet
 
Takk for fin info:) Kjempe lurt.

mofe 14-01-09 19:55

Sv: Mine råd til nye brukere - om kuren og "skikk og bruk" på forumet
 
Bra tråd, Lillem0r! :ja:

Gerd 14-01-09 19:58

Sv: Mine råd til nye brukere - om kuren og "skikk og bruk" på forumet
 
Kjempefin tråd :ja: :klem:

Karbosara 14-01-09 21:51

Sv: Mine råd til nye brukere - om kuren og "skikk og bruk" på forumet
 
Herlig! Takk!:klem:

bibi 14-01-09 22:27

Sv: Mine råd til nye brukere - om kuren og "skikk og bruk" på forumet
 
Takk Lillemor! Dette var en nyttig tråd!! :ja:

Bergrosa 14-01-09 23:45

Sv: Mine råd til nye brukere - om kuren og "skikk og bruk" på forumet
 
Jeg leser selv om jeg ikke er eksakt på ketolysekur. Jeg plukker nok fra de "kurene" som passer meg ( eller livsstilene, som det kan være bedre å kalle det kanskje? ;) ). For dette er nyttige råd og tips til alle. Tusen takk LilleMor :klem:

solsikke 15-01-09 12:29

Sv: Mine råd til nye brukere - om kuren og "skikk og bruk" på forumet
 
Veldig bra skrevet LilleMor!!!

Cap. 15-01-09 19:11

Sv: Mine råd til nye brukere - om kuren og "skikk og bruk" på forumet
 
Fornuftig og god tale der LilleMor.

Lett for oss ferskinger å gå litt bananas innpå her i starten. Blir jo litt ivrig, og så har vi 1000 spørsmål som må besvares med en gang før vi får tid til å sjekke rundt. Mulig jeg gjør feil, men det forekommer meg at søkefunksjonen her inne kunne vert noe bedre?

Hva med å "klistre" denne tråden?

mofe 15-01-09 20:15

Sv: Mine råd til nye brukere - om kuren og "skikk og bruk" på forumet
 
Herved klistret! :)

LilleM0r 15-01-09 20:28

Sv: Mine råd til nye brukere - om kuren og "skikk og bruk" på forumet
 
Takk for alle hyggelig tilbakemeldingen - og jeg føler meg beæret!:rodme:
Hyggelig at dere finner tråden så informativ at den ble "klistret":)

Kan ikke flere legge inne sine råd her da? Så blir den som et lite oppslagsverk for oss alle?

Irenesol 16-01-09 10:57

Sv: Mine råd til nye brukere - om kuren og "skikk og bruk" på forumet
 
Flott innlegg! Er ny her inne, og kan nok komme til å spørre om ting som er tatt opp før, men lover å lete skikkelig først. Ketolyseboka ligger på postkontoret, og skal hentes veldig snart. Bruker helgen og neste uke på å lese. Fredag fyller jeg 40 og da skal jeg ikke være på kur nei! Mandagen etter starter jeg...

Hjørdis 17-01-09 20:10

Sv: Mine råd til nye brukere - om kuren og "skikk og bruk" på forumet
 
:heia: LilleMor

Carisma 17-01-09 20:13

Sv: Mine råd til nye brukere - om kuren og "skikk og bruk" på forumet
 
En liten ting, som jeg selv er litt dårlig til å overholde, er å ikke kapre andres tråder!... :rolleyes: Lurer man på noe som ikke er realtert til det tråden gjelder, sjekk om det finnes svar et annet sted, eller lag en egen tråd.

:)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:27.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no