Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell ernæringsdebatt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Sur kropp? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39720)

Kanutten 19-01-11 20:55

Sur kropp?
 
Jeg håper en av dere glupe hoder her inne kan svare meg på dette:

KAN kroppen være sur selv om blodprøver sier at den IKKE er det??
Blodprøver er jo bare en del av mange prøver man kan ta og hvilke prøver kan jeg ev be om for å få avdekket surhet i feks muskler??

Jeg prøver nå å spise alkalisk mat for å øke basisgraden i kroppen, men vil det slå seg ut på blodprøvene slik at jeg må begynne en ny runddans med elektrolyttene og tilskuddene der??

Håper noen vet noe om dette og kan bistå. :klem:

Kitt 19-01-11 21:28

Sv: Sur kropp??
 
Kan ingen ting, men kjenner en som kan, og hun har linket til denne blant annet.
Skal se om jeg finner mer!

"Syre/base lærer du mest om i en bok som kan lånes på bibliotek og heter ph-miraklet!"

"Glemte å si; å drikke mye vann er viktig, men drikk det slurkvis gjennomn dagen og forsøk å unngå å drikke til måltider. Vannet tynner ut næringsstoffene i maten og gjør det vanskeligere for organer å jobbe optimalt."


"...all kjemi påvirkes av hva vi putter i munnen, puster inn, smører på oss osv... Jeg kan ikke forstå at det finnes noen annen vei til å bli bedre.
Ja, jeg tar brukes kalsium. Men her skal det også vises litt forsiktighet. Den siste tiden har markedet blitt oversvømt av altfor potente midler - for mye kan gjøre like mye skade som for lite. Alt må være i balanse. Dette behøver ikke koste så mye. Jeg har snakket mye om spirene mine. De er gratis og inneholder ALT
Men jeg tar altså Kalsium med d-vitamin og magnesium hver dag. 1 gram c-vitamin i pulverform uten syre. Et multimineral produkt. Omega-3 (kan abonneres på billig selolje) Q10 (er stadig å få tak i gratis) Disse tingene har jeg tatt hver dag i iallfall 20 år - andre ting etter behov."

Vet at alt dette ikke har direkte med å være sur (:p) å gjøre, men dette var bare bittelitt om alt det hun sier om kosthold etc i forhold til særlig balansen syre/base!

Kanutten 20-01-11 15:10

Sv: Sur kropp??
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1006413)
Kan ingen ting, men kjenner en som kan, og hun har linket til denne blant annet.
Skal se om jeg finner mer!

"Syre/base lærer du mest om i en bok som kan lånes på bibliotek og heter ph-miraklet!"

"Glemte å si; å drikke mye vann er viktig, men drikk det slurkvis gjennomn dagen og forsøk å unngå å drikke til måltider. Vannet tynner ut næringsstoffene i maten og gjør det vanskeligere for organer å jobbe optimalt."


"...all kjemi påvirkes av hva vi putter i munnen, puster inn, smører på oss osv... Jeg kan ikke forstå at det finnes noen annen vei til å bli bedre.
Ja, jeg tar brukes kalsium. Men her skal det også vises litt forsiktighet. Den siste tiden har markedet blitt oversvømt av altfor potente midler - for mye kan gjøre like mye skade som for lite. Alt må være i balanse. Dette behøver ikke koste så mye. Jeg har snakket mye om spirene mine. De er gratis og inneholder ALT
Men jeg tar altså Kalsium med d-vitamin og magnesium hver dag. 1 gram c-vitamin i pulverform uten syre. Et multimineral produkt. Omega-3 (kan abonneres på billig selolje) Q10 (er stadig å få tak i gratis) Disse tingene har jeg tatt hver dag i iallfall 20 år - andre ting etter behov."

Vet at alt dette ikke har direkte med å være sur (:p) å gjøre, men dette var bare bittelitt om alt det hun sier om kosthold etc i forhold til særlig balansen syre/base!

Tusen takk for link!!! :klem: Mye bra å lese der!

Sitat:

"...all kjemi påvirkes av hva vi putter i munnen, puster inn, smører på oss osv...
:eek: Ja, det er sant... Jeg husker bestemor pleide smøre kroppen inn med rødsprit for det skulle kurere all verdens ulumskheter!!! :eek: Og husker du den tiden askavkok var poppis?? Mye rart man tilfører kroppen, men også som nevnt i den linken, utrolig mye bra også!


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:36.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no