Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Genial omelettmaker (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=52359)

Bonitta 04-06-12 20:56

Genial omelettmaker
 
Denne her omelettmakeren fra Tupperware er bare så genial!
Superkjapt når man spiser mye omeletter.

http://www.youtube.com/watch?v=EhW6_B_eWmQ

Imse 04-06-12 21:31

Sv: Genial omelettmaker
 
Jeg digger tupperware( og har kjøkkenskapene fulle), men dette var virkelig en av de mest unyttige tingene jeg har sett, iallefall om man har mikrolokk el.l fra før.

For nøyaktig hva gjør denne så spesiell? Det må jo være noe spesielt annet enn en boks som tåler mikro og som har kull i lokket?

Bonitta 04-06-12 23:31

Sv: Genial omelettmaker
 
Er ikke alle som har kjøkkenskapene fulle av TW vet du ;)
Men for dem som synes det er pes å dra frem stekepanne for å lage omelett, så er denne genial.

Sitat:

Med EasyDelight og kun noen få ingredienser kan man raskt og enkelt lage eggebaserte retter i mikrobølgeovnen, som f.eks. omeletter, frittata og desserter – helt uten fettstoffer.
Omeletter og frittata kan varieres i det uendelige, hvis man lar fantasien få løpe fritt. Tilsett f.eks. gårsdagens rester av potet, grønnsaker osv.

EasyDelight har en ideell størrelse, som passer til alle mikrobølgeovner og fyller minimalt i kjøkkenskapene. De runde hjørnene sikrer at innholdet enkelt glir ut etter tilberedning, og hullene i lokket sørger for en jevn overflate på retten samt, at dampen slipper ut.

jannesnuppa 05-06-12 06:56

Sv: Genial omelettmaker
 
Jeg synes den er utrolig grei. Fikk den av en veninne som driver med tw, og den er flittig brukt i dette huset :)

index 05-06-12 07:47

Sv: Genial omelettmaker
 
Mat helt uten fettstoffer?? Hva skulle vitsen med det være?

Imse 05-06-12 08:00

Sv: Genial omelettmaker
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av index (Innlegg 1354664)
Mat helt uten fettstoffer?? Hva skulle vitsen med det være?

Man kan da sikkert tilsette fett om man vil.

Men reklamen må jo vise at man kan lage uten fett, for fett er jo farlig vettu:D

Kira71 05-06-12 14:54

Sv: Genial omelettmaker
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 1354585)
Jeg digger tupperware( og har kjøkkenskapene fulle), men dette var virkelig en av de mest unyttige tingene jeg har sett, iallefall om man har mikrolokk el.l fra før.

For nøyaktig hva gjør denne så spesiell? Det må jo være noe spesielt annet enn en boks som tåler mikro og som har kull i lokket?

Omeletten henger ikke fast i bunnen på beholderen, det gjør det ofte i en del andre TW-beholdere som tåler micro. For det andre er formen på beholderen veldig fin til omelett, pen å se på, lett å skjære opp i skiver etc. Lokket er også veldig lett å ta av, hvis en f eks skal røre litt i omeletten eller lage eggerøre. Det er jo gjerne slik med TW at flere ting kan brukes til det samme, jeg er blant dem som har "haugevis" med TW, men bruker utelukkende denne til omelett. Og er ingen problem å tilsette en god dæsj fløte eller en klatt smør for ekstra smak og fett. Konsistensen blir litt annerledes enn når man steker.

halkatlala 06-06-12 18:05

Sv: Genial omelettmaker
 
jeg har aldri tenkt på at det går an å lage omelett i micron. kan man gjøre det med ultepro også?

TrillTrall 06-06-12 18:34

Sv: Genial omelettmaker
 
Hvordan blir konsistensen i denne da? Forøvrig synes jeg nettopp smaken av omletten stekt i smør er halve moroa med omelett! :sikle: Har en lite stekepanne fra Ikea, på den passer akkurat lokkene til mine høyang-kasseroller - perfekt til en omelett av 2 egg!

Og hvor var osten?! Det er da ikke omelett uten ost!!! :confused:

Hva koster denne omelettmakeren forresten? TW er dessverre stort sett alt for dyrt for meg.

amritam 06-06-12 23:34

Sv: Genial omelettmaker
 
Jeg synes stekepanna er veldig grei å bruke, jeg. Og så slipper jeg å finne plass i skapene til enda flere dingser. Alt skal jo ha sin egen dings for tida, virker det som - det har jeg ikke plass til.

Lemen 06-06-12 23:36

Sv: Genial omelettmaker
 
Hmm, genialt å ha på jobb der vi kun har micro, og ikke komfyr. Takk for tips! :D

Imse 07-06-12 07:37

Sv: Genial omelettmaker
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lemen (Innlegg 1355408)
Hmm, genialt å ha på jobb der vi kun har micro, og ikke komfyr. Takk for tips! :D

Til det er den nok genial:D

TrillTrall 07-06-12 08:21

Sv: Genial omelettmaker
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lemen (Innlegg 1355408)
Hmm, genialt å ha på jobb der vi kun har micro, og ikke komfyr. Takk for tips! :D

Vi har med stort hell laget omlett bare ved å røre sammen egget med det vi skal ha oppi, helle det på et fat og kjøre det i microen uten noen form for lokk. :)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:13.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no