Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Stoffskifte / hormonproblemer (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=101)
-   -   Utflod etter p-pilleslutt (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=54486)

Cyan 13-05-13 14:15

Utflod etter p-pilleslutt
 
Advarsel: Spørsmål om kvinnelige kroppsvæsker, styr unna hvis du syns slikt er ekkelt :p

Jeg har sluttet på p-pillen/minipillen Cerazette for halvannen måned siden. Litt tilfeldig at jeg sluttet (ble tom og glemte å fornye resept), så tenkte jeg at det kunne være fint for hormonbalansen å få tilbake mensen (som jeg ikke hadde fått igjen etter fødsel da jeg startet på cerazette). Et par uker etter pilleslutt fikk jeg typisk eggløsningsutflod - i store mengder. Nå nesten en måned etter har jeg fortsatt denne utfloden. Har ingen tegn på eggløsning forøvrig og utfloden er luktfri så det er ikke plagsomt utover at det går mye truseinnlegg og det stadig vekk kjennes ut som om jeg har tissa på meg - som i og for seg er irriterende. Tenker jo også at hvis dette vedvarer over tid vil det være overhengende fare for å pådra seg soppinfeksjoner :o

Men jeg lurer på om dette er en normal reaksjon etter pilleslutt og om det er forbigående? Eller kan det være andre årsaker (endret underlivsflora etter graviditet kanskje, overgang fra generell lavkarbo til ketogent, annet?). Og er det i det hele tatt noe å gjøre utenom å vente og se?

Imse 13-05-13 14:21

Sv: Utflod etter p-pilleslutt
 
Høres ut som om kroppen forbereder seg på eggløsning, men ikke får det til..

Jeg husker ikke utfloden når jeg slutten på ringen i høst, men jeg fikk mensen til omtrent ventet tid og har hatt regelmessige sykluser siden da. Jeg temper og sjekker slim nå. Så jeg vet jo når jeg har eggløsning. I allefall ikke noe kluss med ketogen kost og mine sykluser. De er korte slik de var før( men 14dagers lutealfase).

Håper noen andre har erfaring og kan svare deg.

Cyan 13-05-13 14:29

Sv: Utflod etter p-pilleslutt
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 1442644)
Høres ut som om kroppen forbereder seg på eggløsning, men ikke får det til..

Jeg husker ikke utfloden når jeg slutten på ringen i høst, men jeg fikk mensen til omtrent ventet tid og har hatt regelmessige sykluser siden da. Jeg temper og sjekker slim nå. Så jeg vet jo når jeg har eggløsning. I allefall ikke noe kluss med ketogen kost og mine sykluser. De er korte slik de var før( men 14dagers lutealfase).

Håper noen andre har erfaring og kan svare deg.

Har tenkt tanken at det var noe eggløsningsforberedelser, men tar litt vel lang tid syns jeg - og så kom det litt tidlig hvis jeg skal sammenligne med sist jeg sluttet på pillen. Da gikk det 8 måneder før mens kom :o Nå er det så mange år siden så jeg husker ikke hvordan utfloden var i den perioden.

smgj 13-05-13 14:47

Sv: Utflod etter p-pilleslutt
 
1-2-3 måneder kan det fort ta å normalisere seg etter p-piller og liknende... Dessverre.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:24.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no