Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Mer enn 30 kg overvekt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=127)
-   -   Easy living (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=53150)

Blåbærpiken 29-09-12 21:08

Easy living
 
Noen som har prøvd det lavkarbo-merket?
Smaker det noe godt?

Så de hadde mye av det på SmartClub, og har kjøpt pizzabunnen og tenker å prøve den i morgen

Atir 29-09-12 22:48

Sv: Easy living
 
Har kjøpt sjokoladekakemixen i dag. Skal lage kake i morgen. Håper den blir bra. Fint at det er melke og glutenfritt. Da kan alle i familien spise samme kaken:))

Mariann S 29-09-12 22:54

Sv: Easy living
 
Har kjøpt pizza og vafler, har ikkje prøvd det endå.
Håpe det er gode produkt, for eg syns det var svindyrt :eek:

Blåbærpiken 30-09-12 00:06

Sv: Easy living
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mariann S (Innlegg 1387935)
Har kjøpt pizza og vafler, har ikkje prøvd det endå.
Håpe det er gode produkt, for eg syns det var svindyrt :eek:

Syns ikke det var så ille.
Hadde trodd det ville være verre.
betalte vel kr 50,- for pizzabunnen.
Den fra Toro koster vel ca kr 25,-.
Kr 25,- i differanse hva er vel det, en 1/2 l cola fra Narvesen som vi ikke kjøper lenger?
Syns ikke bare man skal se på det som koste mer når det kommer til et lavkarbo-kosthold, men også det man sparer på å ikke kjøpe brus og snop.

Mariann S 30-09-12 00:12

Sv: Easy living
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Blåbærpiken (Innlegg 1387949)
Syns ikke det var så ille.
Hadde trodd det ville være verre.
betalte vel kr 50,- for pizzabunnen.
Den fra Toro koster vel ca kr 25,-.
Kr 25,- i differanse hva er vel det, en 1/2 l cola fra Narvesen som vi ikke kjøper lenger?
Syns ikke bare man skal se på det som koste mer når det kommer til et lavkarbo-kosthold, men også det man sparer på å ikke kjøpe brus og snop.

Mellom 50 og 60 kr for 10-12 vaffelplater, der du må ha smør, creme fraiche og egg i tillegg er svindyrt syns eg :rolleyes:
Lagar det billigare sjøl, uten problem. dei skal vere veldig gode for at eg kjøper igjen :)

Blåbærpiken 30-09-12 00:15

Sv: Easy living
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mariann S (Innlegg 1387952)
Mellom 50 og 60 kr for 10-12 vaffelplater, der du må ha smør, creme fraiche og egg i tillegg er svindyrt syns eg :rolleyes:
Lagar det billigare sjøl, uten problem. dei skal vere veldig gode for at eg kjøper igjen :)

Nå har jeg ikke kjøpt vaflene, men på pizzaen må man bare tilsette litt olje og vann.

Idun sin brownes lavkarbo miks er forresten fantastisk.

Becky 30-09-12 10:35

Sv: Easy living
 
Ser ut som disse kommer på tilbud på Obs uka som kommer:)
(Og jeg var på Obs og kjøpte til full pris denne uka...:rolleyes:)

Lillemy71 30-09-12 12:13

Sv: Easy living
 
Men er de gode da??

Synes jo at det jeg lager selv er ganske godt og kommer sikkert noe billigere ut av det, men av og til er det greit å ha noen lettvinte løsninger ("rør ut med vann og klask i forma" - løsninger) og det blir ikke så dyrt siden jeg er alene og bruker slike ting i begrensede mengder, for jeg prøver å unngå halvfabrikata og kaker.

Så ut til at de aller fleste produktene (som de hadde på OBS) var glutenfrie, utenom pizzabunnen og det er greit for meg som ikke skal ha gluten. Glutenmel er jo dessverre en hovedingrediens i mange såkalte lavkarbo halvfabrikata.

Blåbærpiken 30-09-12 12:29

Sv: Easy living
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Becky (Innlegg 1387967)
Ser ut som disse kommer på tilbud på Obs uka som kommer:)
(Og jeg var på Obs og kjøpte til full pris denne uka...:rolleyes:)

Takk for tipset :klem:

Lillemy71 30-09-12 12:54

Sv: Easy living
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Becky (Innlegg 1387967)
Ser ut som disse kommer på tilbud på Obs uka som kommer:)
(Og jeg var på Obs og kjøpte til full pris denne uka...:rolleyes:)

Litt tilbud, men ikke så mye. Ser ut til at det er ca 10 kr per pakke å spare i forhold til ordinær pris, men alle monner drar ;)

Engelen 30-09-12 13:42

Re: Easy living
 
Jeg har prøvd pizzabunnen, krydderkaken og sjokoladekaken. Her er min vurdering;

Pizzabunnen; Helt ok, men litt tam i smaken. Ble ganske grei i konsistensen (din å holde i hånden).

Krydderkaken; Helt fantastisk god. Jeg raspet en gulerot og hadde i bunnen, og lagde en nydelig krem til å ha på toppen, med 50 gram smør, 1/2 boks philadelpia og litt sukrinmelis. Kaken var skikkelig saftig, og nydelig i smaken. Smakte som en vanlig høykarbokake. Denne kommer jeg absolutt til å lage igjen.

Sjokoladekaken; Denne var også utrolig god. Skikkelig saftig og nydelig konsistens. Jeg vil si at den smakte bedre enn en vanlig høykarbosjokoladekake.

Disse kakene kommer jeg absolutt til å kjøpe igjen, og jeg kan anbefale dem på det varmeste.

Lillemy71 30-09-12 19:15

Sv: Easy living
 
Takk for det Engelen :)

Blåbærpiken 01-10-12 17:59

Sv: Easy living
 
Hihi..

Jeg "hamstret" litt i dag.

2 sjokoladekake
2 krydderkake
3 pizza-bunn
1 pose Sukrin

Becky 01-10-12 19:32

Sv: Easy living
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Blåbærpiken (Innlegg 1388343)
Hihi..

Jeg "hamstret" litt i dag.

2 sjokoladekake
2 krydderkake
3 pizza-bunn
1 pose Sukrin

Så bra:D
Må få høre hva du syns. Jeg har ikke laget noe enda, men vurderer å lage enten knekkebrødet eller vaflene i kveld.

Bønna200 01-10-12 20:36

Sv: Easy living
 
Jeg ser det er soyamel i de fleste produktene her. Og har jo hørt om hvor dårlig soya er for hormonene.
Hvordan er det da å spise dette for meg som har hormoner skikkelig på bærtur? :confused:

langaard 01-10-12 20:58

Sv: Easy living
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1388387)
Jeg ser det er soyamel i de fleste produktene her. Og har jo hørt om hvor dårlig soya er for hormonene.
Hvordan er det da å spise dette for meg som har hormoner skikkelig på bærtur? :confused:

Vi satser på den rene meten, Bønna;)

Bønna200 01-10-12 21:02

Sv: Easy living
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1388399)
Vi satser på den rene meten, Bønna;)

Det er nok det beste. :ja:

Dietta 01-10-12 21:11

Sv: Easy living
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1388403)
Det er nok det beste. :ja:

Jepp, enig med langaard. Hold deg langt unna soya når du har hormoner på bærtur i utgangspunktet :)

Antivegan 01-10-12 21:46

Sv: Easy living
 
kr 39 for halvkiloen med Erytritol (sukrilett/Sukrin) må sies å være billig. Jeg hamstret litt der ja.
Kaken er nydelig, vaffel er også svært god, langt bedre enn jeg har fått til å egen hånd hjemme på kjøkkenet.

Serien er suveren:-)

synsegulla 01-10-12 22:25

Sv: Easy living
 
Jeg hamstret også. Kjøpte både vaffelmix, kakemiks og brødmiks som jeg har liggende, samt det der sukrilett (?) sukkeret og melisen, og flere poser med fettredusert mandelmel. Vi har haugevis med bursdager nå fremover og da har jeg tenkt å prøve ut noe av dette. Det var også små pakker med kakeglasur der som jeg kjøpte.

Moogie 02-10-12 12:58

Sv: Easy living
 
Spennende! Har akkurat tenkt at jeg sulle ha kjøpt noe av de pakkene for å smake på de. Synd at vi ikke har OBS i nærheten! Grr.... Kanskje jeg må ringe noen og bed dem å handle på obs en plass, hehe. Når det er tilbud så må man jo utnytte det!

misslinda 02-10-12 13:10

Sv: Easy living
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Moogie (Innlegg 1388582)
Spennende! Har akkurat tenkt at jeg sulle ha kjøpt noe av de pakkene for å smake på de. Synd at vi ikke har OBS i nærheten! Grr.... Kanskje jeg må ringe noen og bed dem å handle på obs en plass, hehe. Når det er tilbud så må man jo utnytte det!

Coop Mega hos meg har bestilt inn dette for meg.. ;) Har heller ikke OBS i nærheten ;)
Eg har prøvd krydderkake og pizzabunn.. Krydderkaken i forbindelse med bursdag.. nam nam nam ;) Skjærte den ned i skiver og heiv i drysen til senere anledninger ;)
Pizzabunnen ble så som så.. blir liksom ikke det samme som høykarbo, men greit nok ;) Pizzasuget forsvant og det var godt :D

Blåbærpiken 02-10-12 16:57

Sv: Easy living
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av misslinda (Innlegg 1388586)
Coop Mega hos meg har bestilt inn dette for meg.. ;) Har heller ikke OBS i nærheten ;)
Eg har prøvd krydderkake og pizzabunn.. Krydderkaken i forbindelse med bursdag.. nam nam nam ;) Skjærte den ned i skiver og heiv i drysen til senere anledninger ;)
Pizzabunnen ble så som så.. blir liksom ikke det samme som høykarbo, men greit nok ;) Pizzasuget forsvant og det var godt :D

Jeg syns pizza bunnen var helt grei, jeg.
Kanskje litt kjedelig så tror jeg putter noen friske urter eller krydder i den neste gang.

synsegulla 02-10-12 17:52

Sv: Easy living
 
Min plan med å kjøpe pizzabunn er å lage og steke dek, kutte den i porsjonsstykker og fryse. Da trenger ikke resten av gjengen å like den. Når jeg lager pizza neste gang tar jeg bare opp ferdig bunn fra fryseren og har på fyll og ost. Jeg spiser det meste og smaker det ikke så godt kan mye reddes med godt med krydder :D

Moogie 03-10-12 20:29

Sv: Easy living
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av misslinda (Innlegg 1388586)
Coop Mega hos meg har bestilt inn dette for meg.. ;) Har heller ikke OBS i nærheten ;)
Eg har prøvd krydderkake og pizzabunn.. Krydderkaken i forbindelse med bursdag.. nam nam nam ;) Skjærte den ned i skiver og heiv i drysen til senere anledninger ;)
Pizzabunnen ble så som så.. blir liksom ikke det samme som høykarbo, men greit nok ;) Pizzasuget forsvant og det var godt :D

kanskje jeg må spørre de om å ta inn her? Kan jo være velidg greit å ha :)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:18.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no