Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Hvor lenge har du levd med eit lavkarbokosthold? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=53157)

Spiren2012 01-10-12 08:37

Hvor lenge har du levd med eit lavkarbokosthold?
 
lurer på og starte med dette her selv

men er redd for at det skal gå "lei" eller misslykkes i dette..
Har ein kompis som har gått "lei" en periode så kjenner jeg er veldig usikker
men synest det er mange fordeler med dette kostholdet.

Gerd 01-10-12 08:40

Sv: Hvor lenge har du levd med eit lavkarbo kosthold?
 
Siden 1. februar 2007 :D

Mariann S 01-10-12 08:41

Sv: Hvor lenge har du levd med eit lavkarbo kosthold?
 
Eg har levd med ett godt og variert lavkarbokosthold i 18 mnd :)
Kan ikkje tenke meg å gå tilbake til høgkarb kost. For meg er dette kostholdet godt innarbeidd.
En trenger ikkje forsake so masse, det finnes alternativ for det mest; både søtt og sunt :)

Rin 01-10-12 08:44

Sv: Hvor lenge har du levd med eit lavkarbo kosthold?
 
Siden september 2009. Ingen planer om å endre kurs. :cool:

langaard 01-10-12 08:56

Sv: Hvor lenge har du levd med eit lavkarbo kosthold?
 
Siden feb 2010, snart 3 år uten magesmerter,noe som jeg var veldig plaga med før:)

Ciss 01-10-12 09:16

Sv: Hvor lenge har du levd med eit lavkarbo kosthold?
 
Siden 1996 :)

Dietta 01-10-12 09:20

Sv: Hvor lenge har du levd med eit lavkarbo kosthold?
 
I 3 år, med et års "pause" i midten. Aldri "pause" igjen ;)

Klara 01-10-12 09:39

Sv: Hvor lenge har du levd med eit lavkarbo kosthold?
 
I 1 1/2 år, omtrent :smile:

Qlio 01-10-12 09:49

Sv: Hvor lenge har du levd med eit lavkarbo kosthold?
 
Startet i juni 2011. :D

smgj 01-10-12 09:51

Sv: Hvor lenge har du levd med eit lavkarbo kosthold?
 
Melfritt og karboredusert siden seinhøsten 2010. Ser ingen grunn til å gå bort fra dette kostholdet i retning "statens anbefalinger" siden jeg ble kvitt 18årige bihule- og mellomøreproblemer gjennom å gi opp brød. Derimot ser jeg for meg å jobbe for å bytte ut en del vanlige grønnsaker med økologiske grønnsaker og få inn mer fisk/skalldyr, samt bytte ut en del melk med kokosmelk. :)

I stedet for å henge meg opp i "aldri mer kake" så baker jeg (innimellom, en sjelden gang - har mindre kakelyst nå enn før) en sukkerredusert kake - f.eks en nøttebunn med smørkrem hvor jeg bytter ut 2/3 av sukkeret med xylitol, stevia, sukrin... Når det går gjennom smaksløkene hos mannen (normal-karber) så er det vellykket.

synsegulla 01-10-12 11:30

Sv: Hvor lenge har du levd med eit lavkarbo kosthold?
 
Siden mars i år- og kommer ALDRI til å gå tilbake til høykarbo. Har fått et nytt liv. Forstår ikke hva det er å gå lei av, jeg har aldri i mitt liv spist så variert og mangfoldig som nå.

streber 01-10-12 11:32

Sv: Hvor lenge har du levd med eit lavkarbo kosthold?
 
Veldig godt svar smgj! Siden oktober 2009 her. Bruk oppskriftsdelen av forumet her for å få inspirasjon, det finnes også mange lavkarboblogger som er veldig inspirerende!:)Feks:http://lchf-bloggen.blogspot.no/ eller http://lenabeatrice.net/

Photobscura 01-10-12 12:07

Sv: Hvor lenge har du levd med eit lavkarbokosthold?
 
I ganske nøyaktig seks år. :)

Småspiseren 01-10-12 12:44

Sv: Hvor lenge har du levd med eit lavkarbokosthold?
 
Siden 7.mars 2011. Har hatt litt problemer i sommerferiene, men lange familieturer, men kjenner at de gangene jeg har spist høykarbo har det føltes som kroppen råtner innvendig, så jeg har ingen planer om å gå tilbake til høykarbo fast!! Med litt fantasi og evt ikke den aller strengeste formen kan man leve utrolig bra på lavkarbo!

kamp 01-10-12 15:52

Sv: Hvor lenge har du levd med eit lavkarbokosthold?
 
4 1/2 år faktisk...

Lillemy71 01-10-12 16:02

Sv: Hvor lenge har du levd med eit lavkarbokosthold?
 
I 4 år og kommer ikke til å endre det. Hadde vel et par "sprekker" i løpet av det første året, men aldri mer.....:eek:

Nå går jeg heller for moderat lavkarbo (fedonsk) i ferier, jul og når jeg føler for "pause". Null kornprodukter og svært lite melkeprodukter er det som gjelder for meg :)

Imse 01-10-12 17:50

Sv: Hvor lenge har du levd med eit lavkarbokosthold?
 
Jeg startet egentlig sommeren 2005. Så ble jeg gravid og de siste 3mndr av svangerskapet ble det mindre lavkarbo og mere mel for å si det slik.. Så gikk årene, av og på lavkarbo. I mars 2009 la jeg om for alvor.
Jeg har hatt mange sprekker. Et halvt år av lavkarbo gav ca 25kg + igjen.. Så de sliter jeg med nå. Og har tatt 20kg det siste året.

Bæret 01-10-12 18:38

Sv: Hvor lenge har du levd med eit lavkarbokosthold?
 
I tre og et halvt år. :)

ToreH 01-10-12 19:12

Sv: Hvor lenge har du levd med eit lavkarbokosthold?
 
Ca et drøyt år og for resten av livet. Først ment som en kur (jada, må være ærlig mot seg sjøl), men fant ut at dette var tingen og ikke minst sabla sunt.
Jeg er deriomot litt sånn av og på ketogent eller ikke. Noen uker kan jeg være 100% ketogen bare for å skrape underhudsfettet noe mer, andre perioder slipper jeg opp og er mye mer moderat.
Startet på ca 80kg for drøyt året siden, men er nå temmelig nøyaktig 66,9kg og trives der. Vært der siden ca nyttår tror jeg. Ikke spesielt jojoslanker vil jeg si. Brukte ca 5 år på å gå opp fra 70kg til 80 kg, mye grunnet uhensiktsmessige spisevaner, lettvint mat og lite grønnsaker. Trening var det ikke mye av heller siste 2 årene.

Kostholdet har hjulpet meg og familien til et mye er stabilt blodsukker, sunnere spisevaner og har lært oss alle til å lage god mat uten å bruke raffinert sukker og raske karbohydrater.
Skal sies at jeg er storforbruker av karbohydratdrike produkter ifm utøvelse av idrett og som tilskudd i hverdagen. Men det gjør jo ikke noe hverken fra eller til for meg, men trener og konkurrerer da også 10-15 timer i uka. Sikkert mer enn de fleste, så mine matvaner kan vel ikke sies å være å anbefale for en som ikke er spesielt aktiv :)

Dilly 01-10-12 19:55

Sv: Hvor lenge har du levd med eit lavkarbokosthold?
 
Til og fra i 10-12 år, så jeg har lært ganske mye på disse årene, bl. a. om hvor vemmelig jeg føler meg når jeg hopper av lavkarbokostholdet i perioder.

Bønna200 01-10-12 20:06

Sv: Hvor lenge har du levd med eit lavkarbokosthold?
 
Siden juni i fjor. Og helsegevinstene er herlige! Vektnedgang er bare bonusen. ;)
Men jeg kan aldri tenke meg å gå lei på et lavkarbokosthold, da har man ikke sjekka det ut særlig godt... Spiser mye mer og bedre mat nå enn NOEN GANG i hele mitt liv. :D

BenteR 01-10-12 20:31

Sv: Hvor lenge har du levd med eit lavkarbokosthold?
 
Karboredusert i to år; LCHF i drøyt halvtannet år.
I starten spiste mann og sønner "vanlig" mat, men de ble fristet av min mat, så nå lever hele familien LCHF.
Jeg skal ærlig tilstå at av og til frister det med og skeie ut med et wienerbrød eller ei stor skål popcorn til filmen, men det går veldig greitt :D
Er blitt rimelig flink til og finne både mat og snacks jeg kan kose meg med uten og bekymre meg for karbene.:)

Mariann S 01-10-12 20:48

Sv: Hvor lenge har du levd med eit lavkarbokosthold?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av BenteR (Innlegg 1388386)
Jeg skal ærlig tilstå at av og til frister det med og skeie ut med et wienerbrød eller ei stor skål popcorn til filmen, men det går veldig greitt :D

Uhyre sjelden eg skeier ut, kallar det egentlig ikkje utskeielse heller....
Det er som med alkoholen, eg kan fint ta meg en fest sjøl om eg lever lavkarbo (lenge mellom kvar gong),
og eg kan også spise raspeball ett par gonga i året uten at det betyr stort :)
Dei 363 andre dagane lever eg lavkarbo :)

Dietta 01-10-12 21:05

Sv: Hvor lenge har du levd med eit lavkarbokosthold?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mariann S (Innlegg 1388391)
og eg kan også spise raspeball ett par gonga i året uten at det betyr stort :)
Dei 363 andre dagane lever eg lavkarbo :)

Jepp ! Det er ikke det du spiser mellom jul og nyttår man legger på seg av - mye værre med det man spiser mellom nyttår og jul :D

Eirik N R 01-10-12 22:13

Sv: Hvor lenge har du levd med eit lavkarbokosthold?
 
Siden januar i år. Gått ned fra 91 til 81 kg. Mann, 25 år, 186 cm høy.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:11.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no