Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Helsenett sine anbefalinger til diabetikere (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=6660)

205gti16v 09-10-05 00:15

Helsenett sine anbefalinger til diabetikere
 
30-50g sukker er uproblematisk for diabetikere mens fettet er hovedfienden.
http://www.helsenett.no/Kosthold/Kos...t-ved-diabetes

Dei er og flinke til å følge opp det politiske vedtaket om at brød og poteter er sundt.

Går nå hoderisende mot senga. Tidleg opp for å trene redningshund.

donjuanwannabe 09-10-05 01:47

Sv: Helsenett sine anbefalinger til diabetikere
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av helsenett.no

Kan en diabetiker virkelig spise så mye frukt en vil?

Ja innenfor rimelighetens grenser.



:p;)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av helsenett.no
I tillegg må en huske på at de fleste diabetikere veier for mye og egentlig har behov for vektreduksjon. Det er da spesielt viktig å unngå energirike matvarer - matvarer som inneholder mye fett og sukker.

Lenger ned på siden:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av helsenett.no
Et daglig sukkerinntak på 30 til 50 gram er neppe noe problem og vil ikke forverre diabeteskontrollen.

:(

205gti16v 09-10-05 09:15

Sv: Helsenett sine anbefalinger til diabetikere
 
Folk er jo inne på desse sidene for å skaffe seg kunnskap.:mad:
Det eg legger merke til når eg er inne på sider som er negative til metta fett er at dei formulerer seg ofte sånn: alle veit jo at metta fett er farleg.

Følger prinsippet om at dersom ein berre gjentek nok ofte nok så blir det ein sannhet:mad: Reklamens første bud.

ssskaldeman 13-10-05 06:40

Sv: Helsenett sine anbefalinger til diabetikere
 
[quote=205gti16v]Folk er jo inne på desse sidene for å skaffe seg kunnskap.:mad:
Det eg legger merke til når eg er inne på sider som er negative til metta fett er at dei formulerer seg ofte sånn: alle veit jo at metta fett er farleg.

Jag tycker att Helsenett förstör diabetikernas hälsa med sina usla råd.

Jag får mail varje dag från diabetiker sopm kunnat sluta med medicineringen sedan de börjat att äta om jag. De får ett bättre liv när de slutar med socker och börjar med fett.

I Sverige har man provat en försiktig lågkolhydratkost i Karlshamn och i Trollhättan. I går skrev Dagens Medicin om studien i Trollhättan. Där har 25 överviktiga patienter (BMI mer än 30) fått äta en lågkolhydratkost bestående av 20% kolhydrater, 50% fett och 30% protein (samma som i Karlshamnsstudien).
Efter drygt två månader hade de gått ner i medeltal 5,3 kg. En hade gått ner 26 kg!

Blodsockret och blodtrycket hade gått ner på samtliga.
Patienterna rapporterade att välbefinnandet hade ökat och att de upplevde mindre trötthet och bättre humör.

Sten Sture

Iset 13-10-05 08:11

Sv: Helsenett sine anbefalinger til diabetikere
 
Jeg blir snart sprø! Hvor lenge skal myndighetene få LOV til å lure oss på den måten?

HP 13-10-05 12:35

Sv: Helsenett sine anbefalinger til diabetikere
 
Planen er at lavkarbo.no skal bli en motvekt til denne typen "informasjon" - stay tuned :p

nøtta 13-10-05 14:34

Sv: Helsenett sine anbefalinger til diabetikere
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av HP
Planen er at lavkarbo.no skal bli en motvekt til denne typen "informasjon" - stay tuned :p

oh yes !!

205gti16v 13-10-05 17:57

Sv: Helsenett sine anbefalinger til diabetikere
 
Det at karbo er bra er eit politisk vedtak. Like bra politisk vedtak som då Hitler vedtok at han skulle angripe Russland i andre verdenskrig:D

Har snart tatt like mange liv og:(

Iset 13-10-05 19:14

Sv: Helsenett sine anbefalinger til diabetikere
 
Ja, hva skal potetbøndene gjøre om vi alle sammen slutter å spise poteter? Norge er jo potetland nr 1. :råll:
For ikke å snakke om at legene jo mister jobben pga alle som er så friske. :P

205gti16v 16-10-05 03:09

Sv: Helsenett sine anbefalinger til diabetikere
 
Så måtte individa i feilerneringsrådet fått seg ærleg arbeid(ikkje som pottitbonde).

Dei kunne gjeta sauer på Hardangervidda(eller reinsdyr i Canada kanskje). Kan ikkje tenke meg at grizzlyen vil ete Drevon eller Norum:D Så Canada er sikkert bra.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:59.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no