Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Jeg er blitt hekta ... (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=40416)

Nesly 07-02-11 19:35

Jeg er blitt hekta ...
 
....på ATKINS barene!!! Den med mørk sjokolade! Åååhh...

Må ha en cirka daglig. Syns de er mye bedre enn vanlig sjokolade faktisk!

Noen som vet om det er dumt å spise sånne hver dag? Jeg går jo ned i vekt..

Charlott 07-02-11 19:47

Sv: Jeg er blitt hekta...
 
Det er jo ikke akkurat super-mat, men om maven tåler det og du går ned i vekt.... ;)

StoreLilleMeg 07-02-11 20:52

Sv: Jeg er blitt hekta...
 
Jeg tyr også til en slik så og si hver eneste dag. Dette litt pga jobben min.
Bedre å ty til en slik en, enn det jeg gjorde før: iskrem, vanlig sjokolade, smågodt.

sylwester 07-02-11 21:01

Sv: Jeg er blitt hekta...
 
Regner med at du har funnet Endulge, f.eks. den som smaker som krokanrull, og ikke Advantage?

Carisma 07-02-11 21:02

Sv: Jeg er blitt hekta...
 
Les litt på innholdsfortegelsen, og ha gjerne i bakhodet at lavkarbo også handler om å spise mest mulig rene råvarer... :o

StoreLilleMeg 07-02-11 21:08

Sv: Jeg er blitt hekta...
 
Jeg veksler litt mellom endulge og advantage. Gode begge syns jeg :)

Mat er min medisin 07-02-11 21:31

Sv: Jeg er blitt hekta...
 
Vær obs på at de inneholder giftig soya.

nellie 07-02-11 21:39

Sv: Jeg er blitt hekta...
 
Snakk om retorikk:)

senorita 07-02-11 21:41

Sv: Jeg er blitt hekta...
 
Jeg spiste også.. gikk ned.. så plutselig gikk jeg opp.. :| og da jeg kuttet ut de barene så gikk jeg ned igjen.. så kunstig søtning..fysj :P

Greddy 07-02-11 22:03

Sv: Jeg er blitt hekta...
 
Folk er forskjellig, noen går opp og noen går ned.
Å si en matvare er negativ, når en annen person liker matvaren er det nesten samme å si at vedkommende har dårlig smak. Hva er poenget? Skal folk ødelegge gleden bare for at det ikke funker for dem selv?

Carisma 07-02-11 22:09

Sv: Jeg er blitt hekta...
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Greddy (Innlegg 1023689)
Folk er forskjellig, noen går opp og noen går ned.
Å si en matvare er negativ, når en annen person liker matvaren er det nesten samme å si at vedkommende har dårlig smak. Hva er poenget? Skal folk ødelegge gleden bare for at det ikke funker for dem selv?

Smak har vel ingenting med saken å gjøre! Fakta er at Atkinsbarene er fremstilt av stort sett bare kunstige kjemikalier og ingen naturlige råvarer. Dette er ikke bra for kroppen i store mengder, det er jo fakta enten man liker barene eller ikke. Mye av poenget med å legge om til en lavkarbo livsstil er å rense kroppen for endel kunstige tilsetningsstoffer fra ferdigmat ol. Hvis man likevel spiser barer, vil man ikke oppnå noen av helsefordelene ved dette.

senorita 07-02-11 22:10

Sv: Jeg er blitt hekta...
 
jeg sa vel aldri at den smakte dårlig.. jeg syns jo snop smaker digg, men spiser det jo ikke.... for det er ikke sunt for meg.

Ingen her som sier hun har dårlig smak. Det er mange som liker de barene, men ikke kan spise dem.. Og når hun faktisk spør om det er dumt så er hun vel åpen for at folk kanskje mener det ikke er så lurt.. om hun syns den er så fantastisk og ikke bryr seg om hva andre mener så hadde hun vel ikke spurt :)

Greddy 07-02-11 22:14

Sv: Jeg er blitt hekta...
 
vel, jeg reagarte bare når du sa fysj :p og syns det var litt slemt av deg :p
Ellers er jeg delvis enig.

senorita 07-02-11 23:13

Sv: Jeg er blitt hekta...
 
ja mente bare fysj som i fy.. ikke som i ÆSJ :P

for jeg vet dem smaker godt, men dem er fy fy for meg :P

sylwester 08-02-11 00:04

Sv: Jeg er blitt hekta ...
 
Jeg har Advantage i sekken i tilfelle rottefelle, men Endulge tør jeg ikke ha for de smaker alt for godt. Ikke har de dårlig ettersmak slik som andre sjokolader pleier å ha heller. Utrolig fristende == kan umulig ha det i skapet.

IKJ 08-02-11 07:55

Sv: Jeg er blitt hekta ...
 
Har hatt en bar i skapet en stund, men har ikke turt å spise den... Det står jo at det er 18 g kh i en bar (60 g), men så er det jo dette man skal trekke fra osv.. Og at det er 2,8 g netto kh...

Er det trygt å spise da? Har en god flyt nå med vektnedgang, og vil ikke ødelegge noe. Skal på nattevakt i natt, og det hadde vært kjekt å ha med i veska.

bigmum 08-02-11 09:09

Sv: Jeg er blitt hekta ...
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av IKJ (Innlegg 1023882)
Har hatt en bar i skapet en stund, men har ikke turt å spise den... Det står jo at det er 18 g kh i en bar (60 g), men så er det jo dette man skal trekke fra osv.. Og at det er 2,8 g netto kh...

Er det trygt å spise da? Har en god flyt nå med vektnedgang, og vil ikke ødelegge noe. Skal på nattevakt i natt, og det hadde vært kjekt å ha med i veska.

Jada, sånn karbomessig er den helt lov, er kun 2,8 karbo i den (som teller, iallefall!).:o

India 08-02-11 10:49

Sv: Jeg er blitt hekta ...
 
LYKKE!!:):):)
Jeg har gått og tenkt på de atkins barene siden jeg begynte på kuren, men har ikke tørt å kjøpe pga høyt kh innhold. Skulle ønske jeg kunne kost meg med en sånn til Greys, men det er jo slutt :(

BitTorres 08-02-11 13:05

Sv: Jeg er blitt hekta ...
 
Jeg sier med enig med det Andreas Eenfeldt skriver i Matrevolutionen, at det er langt bedre å nyte av en LITEN sjokoladebit (pluss 80 % kakao) enn å spise en bar med mye sockeralcholer der: HALVPARTEN blir til vanlig sukker i kroppen.
Hva trådstarter derimot velger å gjøre er en annen sak, for livet handler jo også om å nyte. Det er jo mange måter å nyte på, men når det gjelder mat, så gjelder det å være up to date, og så får man velge selv. Bare man VET, så er det egentlig samme søren hva man velger, synes jeg :)

Alt med måte:) 08-02-11 14:40

Sv: Jeg er blitt hekta ...
 
Jeg spiser både sjokolade, cavalier på helsekost i tusen varianter og godis med maltitol. Jeg har gått ned 10 kilo siden september og har holdt vekten i tre av de. I helgene nå kan jeg skeie ut med flere karbohydrater og det skjer ingen ting. Trener 3 ganger i uka og livet er herlig:)

Biggie Small 08-02-11 15:49

Sv: Jeg er blitt hekta...
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1023698)
Smak har vel ingenting med saken å gjøre! Fakta er at Atkinsbarene er fremstilt av stort sett bare kunstige kjemikalier og ingen naturlige råvarer. Dette er ikke bra for kroppen i store mengder, det er jo fakta enten man liker barene eller ikke. Mye av poenget med å legge om til en lavkarbo livsstil er å rense kroppen for endel kunstige tilsetningsstoffer fra ferdigmat ol. Hvis man likevel spiser barer, vil man ikke oppnå noen av helsefordelene ved dette.

Det er mye som ikke er bra i for store mengder. Jeg har en mistanke om at oppfatningene om "farligheten" av div. kunstig lagde stoffer antageligvis er overdrevet, Taubes nevnte at de ikke så ut til å gjøre noe fra eller til på spørsmål etter ett av sine foredrag.

Biggie

Megvel 08-02-11 15:52

Sv: Jeg er blitt hekta ...
 
Man bør ha rett til å velge sin gift :) (min er cola light).
Ned er ned, og så lenge du spiser grønnsakene dine og har det godt så er det et fritt land ;)

sylwester 08-02-11 20:58

Sv: Jeg er blitt hekta ...
 
Det står ofte skrevet på disse forumene at sukkeralkoholer er ille, men at de ikke volder så mye skade som fruktose/sukker. Alt av alkohol bør nytes med måte (kunne ikke dy meg(


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:16.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no