Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Antibiotika og lavkarbo (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=28651)

Sungrazer 06-10-09 11:47

Antibiotika og lavkarbo
 
Hei,

Jeg er på antibiotika i forbindelse med en halsbetennelse, hvordan effekt vil dette ha på en lavkarbodiett? Jeg tenker spesielt med hensyn på at antibiotikaen tar knekken på de gode tarmbakteriene.

Er det verdt å kjøpe slike tabeletter med melkekulturbakterier, eller holder det med et glass cultura om dagen?

Sungrazer 07-10-09 15:00

Sv: Antibiotika og lavkarbo
 
Svarer meg selv, det ser ut for at et glass cultura til lunsj i går og i dag har rettet på magen min. :)

Rottis 07-10-09 15:20

Sv: Antibiotika og lavkarbo
 
Jeg bruker probiotika i tablettform når jeg vet magen vil krangle med meg (antibiotika, reise osv.). Koster litt, men er jo enkelt å ta :)

Kitt 07-10-09 15:22

Sv: Antibiotika og lavkarbo
 
Et glass naturell cultura = 2 dl = 8.8 karber

Nei, blir nok melksyrebakterier i tablettform på meg eventuelt!:p

Sungrazer 07-10-09 15:29

Sv: Antibiotika og lavkarbo
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 779766)
Et glass naturell cultura = 2 dl = 8.8 karber

Nei, blir nok melksyrebakterier i tablettform på meg eventuelt!:p

Joa, ser den - men jeg trener en god del i tillegg så jeg må ha noen raske kalorier. Jeg løftet 1,2 tonn jern en halvtime etter at jeg hadde drukket den cultura'n ;)

Er ikke så veldig opptatt av å være i ketose hele tiden - som dere kanskje skjønner :P Men takk for tips om melkesyretabeletter. :D

Kitt 07-10-09 15:32

Sv: Antibiotika og lavkarbo
 
Var egentlig ikke ment til deg, du har jo funnet din løsning!:)
Mer sånn, hmm, hva ville jeg ha gjort? tanke- ting!

Sungrazer 08-10-09 09:53

Sv: Antibiotika og lavkarbo
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 779774)
Var egentlig ikke ment til deg, du har jo funnet din løsning!:)
Mer sånn, hmm, hva ville jeg ha gjort? tanke- ting!

hehe - ingen problem, jeg tok meg ikke nær av det. :) Jeg fant forøvrig ut i dag at jeg er i ketose så det holder. Prøvde en "keto-stick" i morges og den var mørkelilla. På kvelden er jeg så vesket opp at jeg har antakelig veldig lav konsentrasjon av ketoner i urinet. Jeg drikker ca. 3,5 liter vann per dag... :D

Kitt 08-10-09 09:57

Sv: Antibiotika og lavkarbo
 
Det er juks å teste ketose om morgenen. Mange vil ha ketoner i urinen da!:p

Ketose skal måles om kvelden, helst minst 2 timer etter siste måltid!:D

3.5l er ikke mye for en stor mann som deg. Test i kveld også, da, så får vi se!;)

Sungrazer 08-10-09 11:55

Sv: Antibiotika og lavkarbo
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 780097)
Det er juks å teste ketose om morgenen. Mange vil ha ketoner i urinen da!:p

Ketose skal måles om kvelden, helst minst 2 timer etter siste måltid!:D

Joa, men jeg har aldri målt en så heftig respons +50 mmol/L, når jeg testet meg om kvelden før var det så vidt det var utslag. Helt lyse, lyse lilla, nesten beige.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 780097)
3.5l er ikke mye for en stor mann som deg. Test i kveld også, da, så får vi se!;)

Hmm, seriøst?! Jeg sliter ikke med å drikke så mye vann, men mye av det skal jo ut igjen og jeg har omtrent 45 - 50 minutter hjem i bil, blir veeeeldig tissetrengt før jeg skal hjem. Tør ikke tenke på om jeg drikker enda mer! :D

Kitt 08-10-09 12:00

Sv: Antibiotika og lavkarbo
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sungrazer (Innlegg 780177)
Hmm, seriøst?! Jeg sliter ikke med å drikke så mye vann, men mye av det skal jo ut igjen og jeg har omtrent 45 - 50 minutter hjem i bil, blir veeeeldig tissetrengt før jeg skal hjem. Tør ikke tenke på om jeg drikker enda mer! :D

Slapp av!:D
Jeg sier ikke at du skal drikke mer, bare at det ikke er mye for en diger mann som trener masse!

Test i kveld, da!;)
Utslag er utslag! Mørkeste farge indikerer som regel at man er litt dehydrert!:p

Sungrazer 09-10-09 07:51

Sv: Antibiotika og lavkarbo
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 780179)
Test i kveld, da!;)
Utslag er utslag! Mørkeste farge indikerer som regel at man er litt dehydrert!:p

Testet i går kveld og hadde +5 mmol/L så da var jo det greit. :D

Kitt 09-10-09 07:58

Sv: Antibiotika og lavkarbo
 
:heia::heia::heia:

Omelett 09-10-09 08:06

Sv: Antibiotika og lavkarbo
 
God bedring!

Sungrazer 09-10-09 09:25

Sv: Antibiotika og lavkarbo
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Omelett (Innlegg 780441)
God bedring!

Hehe - takk! har bare fire tabeletter igjen nå, så da håper jeg ting faller på plass igjen. 10 dagers antibiotikakur er pyton.

Omelett 09-10-09 10:30

Sv: Antibiotika og lavkarbo
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sungrazer (Innlegg 780474)
Hehe - takk! har bare fire tabeletter igjen nå, så da håper jeg ting faller på plass igjen. 10 dagers antibiotikakur er pyton.

Ja, gikk gjennom en sånn i sommer, også pga halsbetennelse. Frister ikke til gjentakelse. :p

Kitt 09-10-09 10:34

Sv: Antibiotika og lavkarbo
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sungrazer (Innlegg 780474)
Hehe - takk! har bare fire tabeletter igjen nå, så da håper jeg ting faller på plass igjen. 10 dagers antibiotikakur er pyton.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Omelett (Innlegg 780496)
Ja, gikk gjennom en sånn i sommer, også pga halsbetennelse. Frister ikke til gjentakelse. :p

Jeg lot være å gå til legen med halsbetennelse en gang. De går jo alltid over av seg selv, uansett!
Trodde jeg!
De dumme streptokokkene fant veien til hjernen min!:eek:
Havnet på Rikshospitalet med lammelser fra øyelokkene til tærne. Lå 2 uker på sykehus med hjerne- og ryggmargsbetennelse og var sykemeldt nesten et halvt år!

Antibiotika er veldig godt å ha!:ja::ja::ja:

Sungrazer 13-10-09 19:49

Sv: Antibiotika og lavkarbo
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 780498)
De dumme streptokokkene fant veien til hjernen min!:eek:
Havnet på Rikshospitalet med lammelser fra øyelokkene til tærne. Lå 2 uker på sykehus med hjerne- og ryggmargsbetennelse og var sykemeldt nesten et halvt år!

Oi shit - det hørtes fryktelig alvorlig ut. Jeg er nå uansett ferdig med kuren, og er nå helt restituert.

Jeg var forøvrig innom en Life butikk i dag og hentet noe som heter Lepicol som inneholder psyllium husk, prebiotika og probiotika-kulturer. Skal blande 1 til 2 spiseskjeer i vann og drikke dette 20-25 minutter før måltid. Jeg må bare si med en gang at det var drøyt å få i seg, og nå er jeg helt oppblåst. :) Satser på at det hjelper på magen.

Jeg fikk også tak i et glass med Extra Virgin Coconut oil, og sitter nå å koser meg med en liten "muffins" av olje, kakaopulver, nøtter og mandler. Utrolig mektig, men så får jeg ihvertfall i meg nok fett i dag! :D


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:33.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no