Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Trening (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Tredemølle og ellipsemaskin ... (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=28325)

Nike 20-09-09 20:48

Tredemølle og ellipsemaskin ...
 
Noen som kan anbefale forhandler/merke, evt noen som har til slags? Viktige kvaliteter:
-motstand/nivå/treningseffekt
-støynivå (viktig med stillegående)
-pris
-vekt/størrelse

Filakia 21-09-09 13:16

Sv: Tredemølle og ellipsemaskin...
 
Jeg har en ellipsemaskin fra Exerfit, ligner på denne: http://www.xxl.no/shopping/showitem.aspx?id=86760 (husker ikke modellbetegnelse på den jeg har, men tror den er utgått nå).

Jeg synes i alle fall min virker solid og stillegående. Kan variere motstanden. Litt plass tar den jo, det er ikke til å komme unna. Men tror ikke det er så mange - solide - ellipsemaskiner som tar mindre plass.

Nike 21-09-09 14:44

Sv: Tredemølle og ellipsemaskin...
 
Tusen takk for tips!:)

Paris 21-09-09 20:41

Sv: Tredemølle og ellipsemaskin ...
 
Jeg har kjøpt min på Obs, og jeg syns den er veldig god. Prisen var ca 5 000, og sammenlignet med de tredemøllene som jeg sprang på i "sin tid" på treningssenteret så ligger ikke denne noe tilbake - som jeg merker ihvertfall!!:) Merket er vel maxfit tror jeg.

Uansett så er det viktig å sjekke at løpebrettet er langt nok. Travelt hvis du ikke føler at du får tatt steget helt ut (eller hva skal jeg si;) )

Ang hvor stille den er, så har jeg ikke tenkt så mye på det. Men klart, den gir jo en del lyd fra seg med løpebanen som går, men noe ekstremt støy syns jeg ikke at det er. Og vekt: Supertung:!

Nike 21-09-09 21:44

Sv: Tredemølle og ellipsemaskin ...
 
Må ta meg en tur på Obsen da.. :) Vet det selvsagt er umulig å løpe lydfritt på en tredemølle, men noen maskiner bråker mer enn andre, og har ikke lyst til at lille Prinsen skal få forstyrret søvnen sin bare fordi mamma må TREEENE..

Paris 22-09-09 08:33

Sv: Tredemølle og ellipsemaskin ...
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nike (Innlegg 772948)
Må ta meg en tur på Obsen da.. :) Vet det selvsagt er umulig å løpe lydfritt på en tredemølle, men noen maskiner bråker mer enn andre, og har ikke lyst til at lille Prinsen skal få forstyrret søvnen sin bare fordi mamma må TREEENE..

Såg at de begynner å få inn slikt treningsutstyr no -sikkert sesong fremover, og ofte har de kampanjer på det også. Lykke til:)

Filakia 22-09-09 09:52

Sv: Tredemølle og ellipsemaskin ...
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nike (Innlegg 772948)
Må ta meg en tur på Obsen da.. :) Vet det selvsagt er umulig å løpe lydfritt på en tredemølle, men noen maskiner bråker mer enn andre, og har ikke lyst til at lille Prinsen skal få forstyrret søvnen sin bare fordi mamma må TREEENE..

Min erfaring er at barn/baby ikke våkner av slike lyder, så lenge de er vant til å sove når det er normalt lydnivå i huset (tv, husarbeide osv.). Men selvsagt, ikke alle barn er like, noen er jo mer var på lyd uansett... :)

Filakia 22-09-09 09:56

Sv: Tredemølle og ellipsemaskin ...
 
Min ellipsemaskin heter forresten Exerfit 530, og er den nederste av de to som vises på denne siden.

Der ser du målene og flere andre fakta. :)

Nike 23-09-09 09:40

Sv: Tredemølle og ellipsemaskin ...
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Filakia (Innlegg 773129)
Min erfaring er at barn/baby ikke våkner av slike lyder, så lenge de er vant til å sove når det er normalt lydnivå i huset (tv, husarbeide osv.). Men selvsagt, ikke alle barn er like, noen er jo mer var på lyd uansett... :)

Her i huset er det en hårfin balanse - ikke for stille og ikke for mye lyd.. Jeg får ta med meg Prinsen i butikken og spørre hvilken han foretrekker ;o)

Nike 23-09-09 09:41

Sv: Tredemølle og ellipsemaskin ...
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Filakia (Innlegg 773131)
Min ellipsemaskin heter forresten Exerfit 530, og er den nederste av de to som vises på denne siden.

Der ser du målene og flere andre fakta. :)

Tusen takk :)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:02.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no