Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell ernæringsdebatt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=16)
-   -   1 ts med Cocosa - øker det forbrenningen? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=7544)

mofe 23-01-06 05:45

1 ts med Cocosa - øker det forbrenningen?
 
Dette kan hende er et rart spørsmål..

Men jeg tar Cocosa avogtil. Sjelden, for glemmer det.

Men det jeg tenkte, når jeg tar det - kan jeg nesten se på det som et mellommåltid?

Hvis jeg f.eks spiser frokost. Også lar jeg det går to-tre timer, og tar 1 ts med Cocosa.. Vil det sette igang forbrenningen igjen? Det jeg mener, det er jo bare "flytende".. er det bare "fast" mat som setter igang forbrenningen? Eller har det ingenting med det å gjøre..?

Nille 23-01-06 17:28

Sv: 1 ts med Cocosa - øker det forbrenningen?
 
Det er vel litt lite med en ts Mofe. Importøren anbefalte 2 ss pr dag for å få oppforbrenningen. På meg hjalp det ikke..... dessverre :(

Fedonisten 23-01-06 17:55

Sv: 1 ts med Cocosa - øker det forbrenningen?
 
Jeg tror også at Cocosa først kan hjelpe hvis de andre kost-faktorene er på plass.. Så høykarbo + cocosa = :nei:

tror jeg da

Nille 23-01-06 20:25

Sv: 1 ts med Cocosa - øker det forbrenningen?
 
..... ja, mener også at man må spise lavkarbo for å få effekt av Cocosa !
Enig med du Fedonisten min :D

Vigdinil 23-01-06 23:33

Sv: 1 ts med Cocosa - øker det forbrenningen?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nille
..... ja, mener også at man må spise lavkarbo for å få effekt av Cocosa !
Enig med du Fedonisten min :D

Hva er cocosa? Og hvor får man tak i det?:)

mofe 24-01-06 02:26

Sv: 1 ts med Cocosa - øker det forbrenningen?
 
Hm.. så dere mener at det er NULL vits å ta Cocosa om man spiser høykarbo? At fettsyrene bare skyller rett igjennom liksom, uten den helende effekten?

Hm..

Vigdinil: Cocosa er kokosfett = sunt fett. Søk på det her inne, så finner du mange tråder :)

Fedonisten 24-01-06 07:25

Sv: 1 ts med Cocosa - øker det forbrenningen?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mofe
Hm.. så dere mener at det er NULL vits å ta Cocosa om man spiser høykarbo? At fettsyrene bare skyller rett igjennom liksom, uten den helende effekten?

Hm..

Det jeg sier er: høykarbo + cocosa gir en helt annen effekt en det du er ute etter

Med andre ord: høykarbo + cocosa = vektøkning

mofe 24-01-06 07:35

Sv: 1 ts med Cocosa - øker det forbrenningen?
 
Ja, jeg forstår at cocosa og høykarbo gir vektøktning, men dere fikk det til å høres ut som om cocosa kun var sunt sammen med lavkarbo, uansett.

mofe 24-01-06 07:36

Sv: 1 ts med Cocosa - øker det forbrenningen?
 
Men la oss nå si at jeg har et lavkarbo-kosthold, som jo er målet mitt.

Vil 1 ts/1ss/2ss/whatnot med Cocosa, sette i gang forbrenningen?

Fedonisten 24-01-06 08:19

Sv: 1 ts med Cocosa - øker det forbrenningen?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mofe
Ja, jeg forstår at cocosa og høykarbo gir vektøktning, men dere fikk det til å høres ut som om cocosa kun var sunt sammen med lavkarbo, uansett.

Ja, men det vil jeg faktisk påstå også. Jeg ville aldri anbefale noen av mine pasienter å spise en skje med rent fett - hvis de spiser høykarbo. :nei: Hvis de kom til meg med sånne spørsmål ville jeg ha prøvd å motivere og hjelpe dem med å få til et gunstig utgangspunkt (kosthold) for at de kunne dra nytte av eventuelle gode virkninger av tilskudd el.l.

Fedonisten 24-01-06 08:22

Sv: 1 ts med Cocosa - øker det forbrenningen?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mofe
Men la oss nå si at jeg har et lavkarbo-kosthold, som jo er målet mitt.

Vil 1 ts/1ss/2ss/whatnot med Cocosa, sette i gang forbrenningen?

I følge produktinformasjonen på www.soma.no kan cocosa STIMULERE fettforbrenningen, men hvorvidt dette har en reell effekt tror jeg er svært individuelt. For de fleste vil jo forbrenningen komme ordentlig i gang bare de legger om kostholdet til lavkarbo eller høyfett eller... Nå er det jo så mange filosofier som funker her at øya går i kryss snart. :D

:klem:

Summer 24-01-06 12:40

Sv: 1 ts med Cocosa - øker det forbrenningen?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten
Ja, men det vil jeg faktisk påstå også.

Enig. Fett sammen med høyglykemiske karber er IKKE noe bra. (-Skjønt, en ts skulle vel ikke være den største trussel. Men likevel.)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:51.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no