Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Middag (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=120)
-   -   Hva skal du ha til middag i dag-tråden! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2492)

aveline 20-01-05 16:56

Jeg var inne på "oppskrifter" for å finne "Isets lasagne" - forgjeves. Noen som vet hvor den ligger?

Tiril77 20-01-05 17:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av aveline
Jeg var inne på "oppskrifter" for å finne "Isets lasagne" - forgjeves. Noen som vet hvor den ligger?

Her er i hvertfall oppskift på taco lasagnen hennes:

Stekt kjøttdeig (400 gr) + taco krydder
1 boks hakkede tomater m hvitløk
1/2 glass chunky salsa
2 stk hakket vårløk
skivet sopp

Hvite store neper høvlet i skiver med ostehøvel

Revet ost..

( Da jeg prøvde den synes jeg den ble veldig sterk med et halvt glass salsa.. men det er jo smak og behag)

donjuanwannabe 20-01-05 19:46

I dag hadde jeg 2 kyllinglår med salat og grønnsaker og en stor dæsj olivenolje xtra virgin over. Knallgodt!

Iset 20-01-05 20:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TonjeKB
Her er i hvertfall oppskift på taco lasagnen hennes:

Stekt kjøttdeig (400 gr) + taco krydder
1 boks hakkede tomater m hvitløk
1/2 glass chunky salsa
2 stk hakket vårløk
skivet sopp

Hvite store neper høvlet i skiver med ostehøvel

Revet ost..

( Da jeg prøvde den synes jeg den ble veldig sterk med et halvt glass salsa.. men det er jo smak og behag)

En slager her i huset. :D

Man kan bruke en hvilken som helst lasagne-oppskrift og bare erstatte platene med nepe-plater.... Kjempesnadder. :D

NB: bare skjær nepene tynne nok, for om de blir for tykke er de ikke gode! Det er derfor jeg bruker ostehøvel, syns de blir passe tynne da.

luringen 21-01-05 21:32

å så sulten jeg var da jeg kom hjem! og da laget jeg:


Stek karbonadedeig, tilsett tacokrydder
1 boks hakkede tomater,1 løk,1 avocado, krydder etter smak kjøres sammen med stavmixer.
Litt rømme
Litt ost

Ta en tallerken, hell på karbonaddeig, legg på masse deilig salsa/guacamole, noen dæsjer med rømme. dekk emd ønsket ost, gratiener noen minutter under grillen i ovnen....

NAMmmmm....å så godt. Nå er jeg mett ja..:p Hadde jeg hatt mer salat skulle jeg hatt det til da..

Tiril77 21-01-05 21:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av luringen
å så sulten jeg var da jeg kom hjem! og da laget jeg:


Stek karbonadedeig, tilsett tacokrydder
1 boks hakkede tomater,1 løk,1 avocado, krydder etter smak kjøres sammen med stavmixer.
Litt rømme
Litt ost

Ta en tallerken, hell på karbonaddeig, legg på masse deilig salsa/guacamole, noen dæsjer med rømme. dekk emd ønsket ost, gratiener noen minutter under grillen i ovnen....

NAMmmmm....å så godt. Nå er jeg mett ja..:p Hadde jeg hatt mer salat skulle jeg hatt det til da..

DØH!! var det noe i det klorvannet i dag eller?? For jeg spiste det samme til kvelds her!! :eek: :eek: :eek: hehe.. var utsultet etter babysvømminga jeg også.. Så ble salat med skinkestek til middag her. var så sulten at jeg ikke hadde tid til å fikse noe annet (og så stå gubben å trippa og ventet på at jeg skulle bli ferdig så vi kunne komme oss i buttiken :rolleyes: )

smosje 21-01-05 22:40

(psssst. ikke no skravling i middags-tråden) :cool:

Tiril77 21-01-05 22:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smosje
(psssst. ikke no skravling i middags-tråden) :cool:

UPS!!! Sorry!!

Tiril77 22-01-05 22:54

I dag har jeg hatt skikkelig lørdagskos.. pepperbiff med wookede paprikastrimler, champinjong, løkringer og purre sammen med kryddersmør og salat... MMMMMM!!

Mila 22-01-05 23:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TonjeKB
I dag har jeg hatt skikkelig lørdagskos.. pepperbiff med wookede paprikastrimler, champinjong, løkringer og purre sammen med kryddersmør og salat... MMMMMM!!

Hørtes nammenamm ut :) Hadde noe salat jeg bare

Gamla 22-01-05 23:16

Stekt seifilet med blomkål/brokkolistuing. Heistad gele med en liten kremklatt til dessert.

luringen 24-01-05 16:48

Stekt laks, men litt blomkål raspet og frest i smør med litt sjalottløk. Litt broccolli, litt salat og litt fløtesaus ned purre i...namme.

smosje 24-01-05 16:53

Oi! Dette var godt!

Stekt laks med basilikum, karri. Også i pannen; frisk spinat, champignon, eplebiter og løk.
Salat med bønnespirer, eplebiter, sitronsaft, agurk.
Rømmeklatt på fisken.

Wow! Så deilig norsk laks for en gangs skyld!! *kose meg skikkelig*

Gir 24-01-05 16:55

I dag lager jeg marinert kylling med salat til meg og brokkoli og blomkålmos til Ingo...
Og så har jeg lagd Heistad jordbærgele til dessert :sikle:

Anne 24-01-05 19:19

Blomkål med karry reker
 
Sambo er borte til i morgen og da kan jeg spise:

Lettkokt blomkål hakket i småbiter og lagt over et lag med smør, karry, hvitløk og reker. La stå i fem min med lokk. Rør rundt og spis.....

Nille 24-01-05 19:40

Svinefilet med cauli-flied rice (Oppskrift i oppskrifttråden) og dampa brokkoli med smør......

Gamla 24-01-05 23:50

Stekt marinert laks med blomkål/brokkolistuing

Tiril77 27-01-05 19:04

I dag har jeg stekt en blokk med sei (sånn avlang 600 gr) sammen med en broccoli i små buketter i meierismør.. krydret med salt og sitronpepper og hatt en god skvett fløte over.. severte raspet gulerøtter ved siden og poteter til gubben og elstemann


MMM.. utrolig godt.. til og med gubben sa at det var noe av det beste jeg hadde servert på lenge :D

Anne 27-01-05 19:46

Ostepølse u/lompe hos Narvesen:o

Nille 27-01-05 20:57

I går hadde jeg persille/hvitløksmør marinert steinbit (stekt i foliepakke i ovn) med blomkål stappe og dampet broccoli med smør.

I dag har jeg hatt hvitløksmarinert kyllingfilet (stekt i panne med smør og cocosa) - med det vanlige tilbehøret; blomkålstappe og dampet broccoli med smeltet smør.

Nam nam !!

luringen 27-01-05 21:27

Blomkål, broccolli og litt gulerot kokes med smør og krydder, moses, litt kesam, litt fløte rørt inn. Stekte skiver av vossakorv (grov pølse) og la på toppen, gratinerte med ost.

RÅgodt! Gubben spiste 2 skiver brød til.

Anne 27-01-05 21:32

Også ble det marinert kyllingfileet, sopp, vårløk og squash surret i litt fløtesaus og broccoli, tomat og slangeagurk til....:p

Huldr 27-01-05 21:44

I dag spiste jeg brystkjøtt fra kylling, kaldt, en tomat, og litt pesto oppå. Enkel og god mat når man er litt syk :)

... men desserten ble en hel pose tyrkisk pepper :eek::eek::eek: :o

Gamla 27-01-05 23:26

Stekt kjøttdeig med tacosaus og kokt blomkål.

luringen 31-01-05 14:52

Idag blir det torsk, eggesmør, jukse-ris til meg og poteter til gubben, revne gulerøtter til. Sitronpepper og rømme. Mmmmmmmmmmh


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:02.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no