Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Trenger anbefaling - kjøkkenmaskin/foodprosessor (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=47241)

kennygirl 25-08-11 09:57

Trenger anbefaling - kjøkkenmaskin/foodprosessor
 
Ja - overskriften sier vel det meste. Jeg trenger kjøkkenmaskin!
Har du en kjøkkenmaskin du er veldig fornøyd med, og vil anbefale?

LaLa77 25-08-11 10:15

Sv: Trenger anbefaling - kjøkkenmaskin/foodprosessor
 
Magimix!
Dette er verdens mest fantastiske maskin, nå hører det nesten ut som jeg selger de, og det gjør jeg ikke:rolleyes:
Den fikser alt, og er superenkel å bruke.

http://www.food-processor-review.com/category/magimix

kennygirl 25-08-11 10:39

Sv: Trenger anbefaling - kjøkkenmaskin/foodprosessor
 
Den så bra ut... Hvor fås den kjøpt?

smgj 25-08-11 10:41

Sv: Trenger anbefaling - kjøkkenmaskin/foodprosessor
 
Vi har både en kenwood mixmaster og en braun foodprosessor. Mixmasteren blir brukt til krem, kaker, eggedosis, syltetøy og tidligere brødbakst. Jeg har kjøpt pølsehorn og har ambisjoner ... :D
Braunen blir mest brukt til å hakke nøtter og jeg kunne egentlig stort sett klart meg med en krafigere stavmikser til sånt...

kennygirl 25-08-11 10:49

Sv: Trenger anbefaling - kjøkkenmaskin/foodprosessor
 
Vanskelig å vite hva en skal kjøpe - det er jo så mange å velge mellom :rolleyes:

LaLa77 25-08-11 12:06

Sv: Trenger anbefaling - kjøkkenmaskin/foodprosessor
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kennygirl (Innlegg 1191714)
Den så bra ut... Hvor fås den kjøpt?

Du får kjøpt den på Kitchen, Rafens osv.
Jeg bruker den til absolutt alt, fra rasping, hakking, baking og som en blender.
Den tar uten problemer isbiter, frossen frukt osv, så det er lett å lage mye jummy :D

kennygirl 25-08-11 12:44

Sv: Trenger anbefaling - kjøkkenmaskin/foodprosessor
 
Takk for raske svar! :)

Edla 25-08-11 13:22

Sv: Trenger anbefaling - kjøkkenmaskin/foodprosessor
 
Jeg elsker min Kitchen Aid!

Levita 25-08-11 14:27

Sv: Trenger anbefaling - kjøkkenmaskin/foodprosessor
 
Jeg har en snart 30 år gammel Kenwood med blender og kjøttkvern. Elsker den! Er som en liten traktor, går og går og går og tåler allverdens, føler jeg. Jeg maler entrecote til burgere, kjører bær til smoothies, baker kaker og elter. Koster litt for de nye (men de ser en del kulere ut enn min orange og brune), men jeg kunne ikke levd foruten. Sukk...Kenwooden min... <3

Alynna 25-08-11 17:56

Sv: Trenger anbefaling - kjøkkenmaskin/foodprosessor
 
Det er vrient å finne en maskin som gjør alt, uten at det blir masse deler som skal skrus ihop og vaskes, og ting som tyter ut her og der....

Som Smgj har gjort, kjøper de fleste to maskiner.

En foodprosessor, denne kan lage farse, sauser som aioli osv, hakke, snitte, knuse is, male, (om motoren er sterk nok til at den ikke tar smelter, hehe) min kan også lage appelsinjuice, vispe krem og eggedosis. Det siste er IKKE å anbefale, mye søl, deler og lite plass. Og, igjen, som Smgj sier, mye kan du fikse med en god stavmikser. For min del er foodprosessoren uunværlig til å male større porsjoner nøtter og mandler.

Jeg har en KitchenAid Artisan Foodprosessor.

Deretter trenger de fleste en kjøkkenmaskin.

Stapper du deiger, faste eller løsere, inn i foodprosessoren din, så vil det tyte ut deig i midten ut av hullet der knivene går rundt. Det er også som regel for lite plass, og du vil ikke mikse fem like deiger, når kjøkkenmaskinen har plass til alt i samme bolle. Den går heller ikke så lett varm ved elting av tyngre deiger. Den har gjerne en diiiiger bolle + ca 3 basisredskaper hvorav 1 er er ballongvisp, som tar alt fra 1 til 20 egg for å si det sånn, om du velger Kenwood.

Kenwood er nok den beste arbeidshesten mtp. størrelse og motor. Kitchenaiden er mye penere på kjøkkenbenken. Vokste opp med Kenwood og det er fantastisk kvalitet og LAV TERSKEL for å mikse en røre. Dette er faktisk ganske viktig! Tilbehør får du til begge, og så og si alle som investerer i kvalitet går for en av de to. Kenwood er mange kokkers favoritt, de tenker praktisk.

LaLa77 25-08-11 18:25

Sv: Trenger anbefaling - kjøkkenmaskin/foodprosessor
 
Det er det som er så genialt med Magimixen, at du faktisk ikke trenger 2 maskiner.
Jeg har en Kitchen Aid kjøkkenmaskin og blender også, og de er faktisk sendt på langvarig ferie på hytta, for de ble fullstendig overflødige.
Ok, magemixsen er sikkert i overkant dyr, men jeg har ennå ikke kommet over noe den ikke klarer å fikse :)

Alynna 25-08-11 19:05

Sv: Trenger anbefaling - kjøkkenmaskin/foodprosessor
 
http://www.jamieoliver.com/forum/viewtopic.php?id=57449

Bare den lille bolleoppskriften min gir ca 1,5 kg deig, så jeg hadde ikke satset på å stappe en sånn lukket maskin med deigene mine...

kennygirl 25-08-11 19:16

Sv: Trenger anbefaling - kjøkkenmaskin/foodprosessor
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av LaLa77 (Innlegg 1191950)
Det er det som er så genialt med Magimixen, at du faktisk ikke trenger 2 maskiner.
Jeg har en Kitchen Aid kjøkkenmaskin og blender også, og de er faktisk sendt på langvarig ferie på hytta, for de ble fullstendig overflødige.
Ok, magemixsen er sikkert i overkant dyr, men jeg har ennå ikke kommet over noe den ikke klarer å fikse :)

Høres ut som den perfekte maskinen for meg... Når jeg baker er det som regel ikke store kvanta...
Men fant den verken på kitchn eller rafens sine hjemmesider.
Har en kitchn butikk på kjøpesenteret jeg bor ved siden av, så får stikke innom der i morgen...

LaLa77 25-08-11 19:27

Sv: Trenger anbefaling - kjøkkenmaskin/foodprosessor
 
Jo, men det du har der er jo lillebroren;)
Jeg er helt enig at den er ubrukelig.
Dette er den ordentlige, den har kapasitet på 3,6 l

http://www.bastian.no/templates/prod...&GroupGuid=583

LaLa77 25-08-11 19:28

Sv: Trenger anbefaling - kjøkkenmaskin/foodprosessor
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kennygirl (Innlegg 1191971)
Høres ut som den perfekte maskinen for meg... Når jeg baker er det som regel ikke store kvanta...
Men fant den verken på kitchn eller rafens sine hjemmesider.
Har en kitchn butikk på kjøpesenteret jeg bor ved siden av, så får stikke innom der i morgen...

Se i linken jeg akkurat la ut, der finner du forhandlere :)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:25.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no