Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Alkohol (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=52059)

psychgeek 05-05-12 21:31

Alkohol
 
Wuuuuhh! Når man sier at man tåler alkohol dårligere på lavkarbo, kødder man ikke!
Jeg tok et glass deilig rosevin til maten, og det føltes som jeg hadde drukket hele flasken. Samme med typen som var ute en tur og drakk et par glass, gikk rett hjem og sluknet - til vanlig kan man knapt se at han har drukket før etter avsindig mange enheter! Og også sovnet i et par timer og føler meg fortsatt litt brisen.
Merkelig at kosthold har så mye å si! Vi lever ikke det strengeste LC-regimet engang!

Imse 05-05-12 21:39

Sv: Alkohol
 
Opplever det slik jeg og, et glass vin og jeg er susete, to glass og jeg snøvler skikkelig...

Også rosèvin, jeg fant en før jul jeg ikke husker navnet på, men som var veldig god. Temmelig oransje i fargen, og kjempefrisk.

Bønna200 05-05-12 21:40

Sv: Alkohol
 
Jeg lærte det første gang jeg drakk vin på lavkarbo. Ikke mye jeg tok, men jeg husker absolutt ingenting av hva jeg gjorde den kvelden. -Og jeg hadde visst vært litt underholdende. ;)

psychgeek 05-05-12 21:42

Sv: Alkohol
 
Hehe! Godt det ikke bare er oss, da! Ellers brude jeg kanskje tenke over hva jeg forer meg og typen med;-)

Rosevin er farlig forfriskende! Spesielt når vi har sluttet å drikke annet enn vann. Da er det lett (for meg i hvertfall) å bikke innpå det glasset bittelitt for fort.

Eirik N R 05-05-12 22:23

Sv: Alkohol
 
For meg kan det variere veldig. Kan godt ta meg et glass vin på kvelden og kjenne det skikkelig godt, men nå var jeg ute på byen på torsdag, og i løpet av kvelden drakk jeg tilsvarende 9-10 enheter, og ble sånn passe beruset uten å bli ordentlig full.. Jeg har alltid vært sånn at det varierer veldig på dagsformen for meg. Men husker godt første gangen jeg drakk etter å ha begynt på lavkarbo, da var det ikke mange slurkene som skulle til!

Photobscura 05-05-12 22:25

Sv: Alkohol
 
Jeg kan fint drikke ei flaske, til og med to nå og da ...! Opplevde bare den drøye ketosefylla i starten, hvor jeg knapt tålte å snuse på vinkorken, men det er over fem år siden nå. For mitt vedkommende har det bare gått seg til. :)

Mariann S 05-05-12 22:44

Sv: Alkohol
 
Merka ikkje store forskjella egentlig.
Men eg spiser skikkelig feit mat før eg går ut (det gjorde eg på høgkarbo også når eg tenker meg om) feks en stor tallerken rømmegraut :)

Festina lente 06-05-12 21:05

Sv: Alkohol
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1343446)
Jeg kan fint drikke ei flaske, til og med to nå og da ...!

Kan (dessverre) signere på denne :o Utrolig hvor mye jeg kan bøtte innpå når jeg setter i gang......

Photobscura 06-05-12 21:10

Sv: Alkohol
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Festina lente (Innlegg 1343956)
Kan (dessverre) signere på denne :o Utrolig hvor mye jeg kan bøtte innpå når jeg setter i gang......

Jeg må nok begrense meg litt i forhold til i hin hårde dager, men det tror jeg faktisk at har med at en yngre kropp med 25 kilo mer å bære på tåler noe mer alkohol, rett og slett. Men som noen sa her tidligere, har det mye med dagsformen å gjøre, samt syklus, matintak etc ...

Stabukken 06-05-12 22:39

Sv: Alkohol
 
Jeg tåler like mye alkohol nå på lavkarbo. Pinlig, men min beste venninne påstår jeg kan drikke de fleste under bordet...


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:29.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no