Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Annen mat (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=122)
-   -   Kjempegod erstatning for sjokoladepålegg er hva du vil bruke det til! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=42110)

Gitte66 20-03-11 20:09

Kjempegod erstatning for sjokoladepålegg er hva du vil bruke det til!
 
Satt å leste gml oppskrifter fra min mor og fant en hun laget da vi var små som erstatting til sjokoladepålegge,t som en kjøpt å butikken .
har byttet ut sukker med sukrin og står nå i kjøleskaper for avkjøling til i morgen.

oppskrift:

3 egg ( ca 1, 6 karb ) (177 g)
150 g sukrin ( 0 net karb )
1 tsk vanilje sukker ( hadde ikke noe annet ca 2 karb ) ( 2 gram )
Dette vispes god sammen

50 gr Defia fett ( 0 karb )
150 margarin ( hadde ikke smør, men prøver det neste gang 1,5 karb)
3-4 ss kakao ( ca 3,8 karb ) ( 22 gram )
smeltes sammen i en kjele og avkjøles

Bland alt sammen til slutt og sett i kjøleskapet til det stivner litt, jeg la det stå natta over.

Ble totalt 486 g eller 6 dl og det blir da 1,8 karb per 100 gram eller 1,5 gram per dl. ( etter det jeg har kommet fram til.


synes sukrin har lett for å legge seg igjen i bunn selv om vispet egge og sukker godt, andre som har opplevd det ?

Jeg synes dette er kjempe godt og smaken ble veldig lik med sukring istedet for sukker

Gitte66 20-03-11 20:44

Sv: kjempe god erstattning for sjokoladepålegg er hva du vil bruke det til !!
 
Sukrin " knaser " i tenner, men smaken er det samme som jeg husker fra jeg da jeg var barn, men må nok prøve med Splenda eller sukrin melis neste gang.

Nerthus 20-03-11 21:25

Sv: Kjempe god erstatning for sjokoladepålegg er hva du vil bruke det til !!
 
Hm - verdt å prøve :) Takk for at du deler :)

wafle4 22-03-11 17:39

Sv: Kjempegod erstatning for sjokoladepålegg er hva du vil bruke det til!
 
mmmm... høres godt ut, må prøves

Livsglede 24-03-11 21:07

Sv: Kjempegod erstatning for sjokoladepålegg er hva du vil bruke det til!
 
Hmmmmm, hørtes jo digg ut. Hva med å byttedelfiafettet med cocosa, noen som har prøvd det?

Gitte66 27-03-11 20:13

Sv: Kjempegod erstatning for sjokoladepålegg er hva du vil bruke det til!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Livsglede (Innlegg 1065499)
Hmmmmm, hørtes jo digg ut. Hva med å byttedelfiafettet med cocosa, noen som har prøvd det?


cocosa var en god ide, det skal jeg prøve neste gang :)

Akori 25-05-11 17:56

Sv: Kjempegod erstatning for sjokoladepålegg er hva du vil bruke det til!
 
jeg også "sliter" med at sukrin legger seg i bunn når jeg lager forskjellige ting- må liksom hjelpe kjøkkenmaskinen min ved f.eks kakebaking. Men meliset er en annen sak, så kanskje det funker i denne oppskriften?:)

TrillTrall 25-05-11 18:42

Sv: Kjempegod erstatning for sjokoladepålegg er hva du vil bruke det til!
 
Hvordan blir dette da? Sjokade-aktig eller mer nugatti-aktig? Jeg gjetter på sjokade og det er ikke sååå godt som nugatti, men jeg fikk veldig lyst til å prøve! :sikle:

Dane 20-07-11 22:56

Sv: Kjempegod erstatning for sjokoladepålegg er hva du vil bruke det til!
 
Kan man tilsett malte nøtter for å få mer nugatti? Liker best nugatti ;)

LilleTrilleMaren 26-02-13 17:41

Sv: Kjempegod erstatning for sjokoladepålegg er hva du vil bruke det til!
 
Må bare dra opp denne. Det var uuutrolig godt!! :love: Hadde det på pannekakene mine. Jeg gjorde noen endringer som å ikke bruke smør, og jeg brukte cocosa isteden, og brukte en blanding av tagatesse, og stevia karamell som søtningsstoff, og vaniljepulver isteden for vaniljesukker, og det smakte helt herlig! Takk for oppskriften! :D

Imse 26-02-13 20:36

Sv: Kjempegod erstatning for sjokoladepålegg er hva du vil bruke det til!
 
Dette var farlig godt ja. Laget en liten testporsjon. Må skaffe sukrin slik at ungene kan smake. Laget med tagatesse nå, og den vil jeg ikke at ungene skal spise av.

Karrbis 26-02-13 21:30

Sv: Kjempegod erstatning for sjokoladepålegg er hva du vil bruke det til!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 1429306)
Dette var farlig godt ja. Laget en liten testporsjon. Må skaffe sukrin slik at ungene kan smake. Laget med tagatesse nå, og den vil jeg ikke at ungene skal spise av.

Jeg har bevisst unngått søtstoff og har derfor lite kunnskap om det de forskjellige.
Hva er grunnen til at du ikke vil at barna dine skal spise tagatesse? Jeg trodde det var et godt valg..

Imse 27-02-13 07:13

Sv: Kjempegod erstatning for sjokoladepålegg er hva du vil bruke det til!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Karrbis (Innlegg 1429322)
Jeg har bevisst unngått søtstoff og har derfor lite kunnskap om det de forskjellige.
Hva er grunnen til at du ikke vil at barna dine skal spise tagatesse? Jeg trodde det var et godt valg..

Bare bittelitt får magen min til å rumle sinnsykt. Mannen opplever det også. Jeg vil ikke at ungene skal få slike magesmerter og løs mage pga dette søtstoffet. Stevia og sukrin er naturlig og noe ingen av oss reagerer på fysisk på små mengder.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:51.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no