Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Sult og mat/drikke (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=57043)

seffa123 15-08-17 19:12

Sult og mat/drikke
 
For 2 uker siden hadde jeg 4 dager med utskeielser som var planlagt, ble en del frukt også videre, dette etter 3 måneder på lavkarbo :)

Vektforandringer:
28.Juli: 90,8
7.Aug: 93,3

Dette var altså etter utskeielsene. Har begynt på lavkarbo igjen selvfølgelig fordi karbohydrater er noe dritt :)

Fra 7.Aug til 13. Aug har jeg gått fra 93,3 til 91, regner med dette er mye vann. I går så spiste jeg veldig mye spekemat med masse salt og veier i dag 92,8, får helt fnatt her og vet ikke om det er vann?

Unnskyld for alt rotet i innlegget her, men nå kommer altså problemstillingen. Jeg er aldri sulten, sånn aldri og spiser kanskje frokost, middag og kvelds bare fordi jeg har lyst på mat, dagene er veldig kjedelige uten noe som helst mat. Makroene mine er perfekte, 5% karbo, 25% protein og 70% fett. Kan ikke huske sist jeg drakk et vanlig glass vann fordi jeg er veldig glad i energidrikker uten sukker og eventuelt cola zero, er det dette som stopper vektnedgangen og er det skadelig for vektnedgangen at jeg spiser når jeg ikke er sulten?

Takk for forståelse av dette rotete innlegget -_-

bærrgen 15-08-17 19:15

Sv: Sult og mat/drikke
 
Husk at spekemat er veldig salt. Og salt binder vann i kroppen. Det går fort over :)

kamp 15-08-17 19:17

Sv: Sult og mat/drikke
 
Energi drikker og light brus kan minske vektnedgang

seffa123 15-08-17 19:32

Sv: Sult og mat/drikke
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kamp (Innlegg 1537899)
Energi drikker og light brus kan minske vektnedgang

Ja, vet at de kan det. Er bare at jeg ikke har reagert på det de tidligere 3 månedene. Har også sluttet å snuse og har tygget 2 pakker med tyggis hver dag, som det nå blir slutt på fordi jeg merket at jeg ble litt oppblåst og bare byttet snus med tyggis :)

seffa123 15-08-17 19:32

Sv: Sult og mat/drikke
 
Men hva tenker dere om spisingen? Sulten eller bare spise når man føler for det? Nå er det ikke snakk om digre porsjoner altså ;)

ekenna 16-08-17 13:29

Sv: Sult og mat/drikke
 
Det kan godt være at du ikke har behov for like mye mat som du spiser, da du sier at du spiser selv om du ikke er sulten. For noen kan det faktisk bremse vektnedgangen om man spiser "for mye" på lavkarbo også. Jeg mener ikke at du skal telle kcal, men at du skal spise når du er sulten til du er mett. Om kroppen trenger mer energi enn det du gir den, og du ikke er sulten, forsyner den seg med reservelagrene dine som er fettet på kroppen. Blir du sulten, får den for lite mat. Er du mett, er kroppen tilfreds. Er kroppen tilfreds, men du fortsetter å spise, vil kroppen forbrenne maten du gir den, fremfor kroppsfettet. En kan godt være i ketose, men ikke gå ned i vekt om kroppen kun trenger den energien du spiser. Spiser man lavkarbo for å gå ned i vekt så er dette noe å tenke på, OM du ikke går ned i vekt. Går du ned i vekt, selv om du spiser når du ikke er sulten, er vel det ikke noe problem. Slutter du å gå ned i vekt derimot, kan det være en av årsakene.

Salt binder vann. Hos noen mer enn andre. Jeg for eksempel la på meg 10 kg (Ja du leste riktig) Etter et måltid med pinnekjøtt da jeg var gravid. Jeg binder vann som en svamp. Andre er nok ikke like uheldige, men slik fungerer nå kroppen. :)

Kunstig søtning kan også bremse vektnedgangen. Det avhenger litt av hvilken søtning man bruker. Av egne erfaringer mener jeg at stevia og sukrin er de beste søtstoffene for min kropp. Ved bruk av f. eks tagatesse, går jeg faktisk opp i vekt. Ved inntak av cola zero binder kroppen min vann på grunn av salt.

seffa123 16-08-17 19:34

Sv: Sult og mat/drikke
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ekenna (Innlegg 1537923)
Det kan godt være at du ikke har behov for like mye mat som du spiser, da du sier at du spiser selv om du ikke er sulten. For noen kan det faktisk bremse vektnedgangen om man spiser "for mye" på lavkarbo også. Jeg mener ikke at du skal telle kcal, men at du skal spise når du er sulten til du er mett. Om kroppen trenger mer energi enn det du gir den, og du ikke er sulten, forsyner den seg med reservelagrene dine som er fettet på kroppen. Blir du sulten, får den for lite mat. Er du mett, er kroppen tilfreds. Er kroppen tilfreds, men du fortsetter å spise, vil kroppen forbrenne maten du gir den, fremfor kroppsfettet. En kan godt være i ketose, men ikke gå ned i vekt om kroppen kun trenger den energien du spiser. Spiser man lavkarbo for å gå ned i vekt så er dette noe å tenke på, OM du ikke går ned i vekt. Går du ned i vekt, selv om du spiser når du ikke er sulten, er vel det ikke noe problem. Slutter du å gå ned i vekt derimot, kan det være en av årsakene.

Salt binder vann. Hos noen mer enn andre. Jeg for eksempel la på meg 10 kg (Ja du leste riktig) Etter et måltid med pinnekjøtt da jeg var gravid. Jeg binder vann som en svamp. Andre er nok ikke like uheldige, men slik fungerer nå kroppen. :)

Kunstig søtning kan også bremse vektnedgangen. Det avhenger litt av hvilken søtning man bruker. Av egne erfaringer mener jeg at stevia og sukrin er de beste søtstoffene for min kropp. Ved bruk av f. eks tagatesse, går jeg faktisk opp i vekt. Ved inntak av cola zero binder kroppen min vann på grunn av salt.

Takk for en veldig god post, får spise når jeg blir sulten, er bare hardt for psyken og ikke spise sånn før klokken 6-8 på kvelden når jeg står opp 8 😂 Blir jo ikke sulten før da 😮


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:31.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no