Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Andre dietter (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Rikshospitalets stoffskiftediett (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=53795)

Stella27 21-01-13 21:21

Rikshospitalets stoffskiftediett
 
Sjekk denne dietten folkens... Virker bare rart for meg da men. Noen som har vært bort i den?

Oppskriften på dietten er slettet av moderator

dietten skal følges til punkt og prikke i 13dager,verken mer eller mindre.
kaffe må ikke erstattes med te,og du skal bruke sukkerbit som nevnt.

dersom kuren følges slavisk,vil man miste overflødig kroppsfett (7-20kg). hvis man under kuren spiser slikkerier eller tyggegummi,inntar litt ekstra mat osv,SKAL kuren avbrytes starks. kuren kan gjenopptas etter 6mnd,men ikke før. dersom man ikke er kommet lengre enn til 6dag,kan kuren gjenopptas etter3mnd.
blir man grepet av sult underveis,DRIKK VANN-minst 2liter per dag.



Aldri gått på den, kjenner heller ikke noen som har det. Fant den på et annet forum.

TrillTrall 21-01-13 21:24

Sv: Rikshospitalets stoffskiftediett
 
Jeg hadde sultet ihjel på den kuren der!

Sanney 21-01-13 21:26

Sv: Rikshospitalets stoffskiftediett
 
jeg drikker verken te eller kaffe, spiser heller ikke halvparten av maten.. no go.

Dilly 21-01-13 21:27

Sv: Rikshospitalets stoffskiftediett
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Stella27 (Innlegg 1420801)
Sjekk denne dietten folkens... Virker bare rart for meg da men. Noen som har vært bort i den?

Oppskriften er slettet av moderator.

dietten skal følges til punkt og prikke i 13dager,verken mer eller mindre.
kaffe må ikke erstattes med te,og du skal bruke sukkerbit som nevnt.

dersom kuren følges slavisk,vil man miste overflødig kroppsfett (7-20kg). hvis man under kuren spiser slikkerier eller tyggegummi,inntar litt ekstra mat osv,SKAL kuren avbrytes starks. kuren kan gjenopptas etter 6mnd,men ikke før. dersom man ikke er kommet lengre enn til 6dag,kan kuren gjenopptas etter3mnd.
blir man grepet av sult underveis,DRIKK VANN-minst 2liter per dag.



Aldri gått på den, kjenner heller ikke noen som har det. Fant den på et annet forum.

Jeg synes det høres ut som en streng og vanskelig diett, lite mat og sulten og trist kropp. Jo da, den virker helt sikkert, slik aom alle de rare diettene jeg har vært igjennom, men tror ikke på noe varig resultat.
Jeg ville myye heller kjøpt boka om ketolysekuren og starta på en sånn diett, men det får enhver finne ut av selv.
Lykke til.

Stella27 21-01-13 21:28

Sv: Rikshospitalets stoffskiftediett
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1420803)
Jeg hadde sultet ihjel på den kuren der!

Me to!!! Fant den, og tenkte bare, "hvordan i alle dager skal jeg klare å ikke sulte i hjel" :blinke: hehe

Stella27 21-01-13 21:30

Sv: Rikshospitalets stoffskiftediett
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dilly (Innlegg 1420805)
Jeg synes det høres ut som en streng og vanskelig diett, lite mat og sulten og trist kropp. Jo da, den virker helt sikkert, slik aom alle de rare diettene jeg har vært igjennom, men tror ikke på noe varig resultat.
Jeg ville myye heller kjøpt boka om ketolysekuren og starta på en sånn diett, men det får enhver finne ut av selv.
Lykke til.

Jeg går på ketolyse:) Har også hatt ketolyseboka i 2 år... Bare fant den, å lurte på om noen hadde gått på den ;)

nellie 21-01-13 21:31

Sv: Rikshospitalets stoffskiftediett
 
http://www.iform.no/pub/art.php?id=2153#.UP2lOB3vGSo

Sitat:

Selv om diskusjonsforumene viser til at sykehuset selv har sagt at den er en feiltakelse og at den ikke anbefales, så har tilhengerne av kuren sverget til den.

Carisma 21-01-13 21:32

Sv: Rikshospitalets stoffskiftediett
 
Har ikke alle vært borti den? :confused: har gått på den et par ganger. Ned 3-4 kg og opp igjen 10 hver gang. Dessuten er forbrenningen totalt fucket etterpå....

Stella27 21-01-13 21:36

Sv: Rikshospitalets stoffskiftediett
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1420810)
Har ikke alle vært borti den? :confused: har gått på den et par ganger. Ned 3-4 kg og opp igjen 10 hver gang. Dessuten er forbrenningen totalt fucket etterpå....

Nei aldri sett den før gitt. Den minnet meg egentlig litt om den "suppekuren", eller den sykehus dietten (hva heter den nå igjen?). Jeg har veldig lyst til å gå på en "lynkur", i 14 dager før bryllupet vårt 12. april, men denne tror jeg faktisk ikke at jeg gidder å prøve meg på;)

Kanutten 21-01-13 21:40

Sv: Rikshospitalets stoffskiftediett
 
Den dietten blant andre er nevt HER! :p

Karrbis 21-01-13 21:44

Sv: Rikshospitalets stoffskiftediett
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1420810)
Har ikke alle vært borti den? :confused: har gått på den et par ganger. Ned 3-4 kg og opp igjen 10 hver gang. Dessuten er forbrenningen totalt fucket etterpå....

Hadde ett par runder med denne på nitti tallet ;)

Virket godt - men, hadde korttidseffekt..:rolleyes:

Stella27 21-01-13 21:44

Sv: Rikshospitalets stoffskiftediett
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1420815)
Den dietten blant andre er nevt HER! :p

Hahaha!! Sjekk denne:w00t: LER!!!

1. Bendelorm-metoden

Bendelormdietten kommer på en soleklar førsteplass. Dett er trolig den mest ekstreme og desperate metoden for å gå ned i vekt. 50-tallets store operasangerinne Maria Callas skal ha svelget en stor orm før hun raste ned 36 kilo. Bendelormen gjør fordøyelsen langt dårligere, noe som også gjør at kroppen tar opp mindre næring. Ifølge forskere kan du gå ned 400-800 gram i uka om du har en bendelorm. Ormen er imidlertid svært skadelig, og enkelte typer, som svinebendelormen, er dødelige.

Denne ormen kan kjøpes i pilleform på nettet, men disse er ikke lovlige i de fleste land.

Filifjonka 21-01-13 22:08

Sv: Rikshospitalets stoffskiftediett
 
Tvilar på at Rikshospitalet eller andre sjukehus har noko som helst med den idiotiske dietten der å gjere.

nellie 21-01-13 22:09

Sv: Rikshospitalets stoffskiftediett
 
Den har sikkert sitt utspring i en eller annen preoperasjonsdiett.:) Sånn som den andre sykehusdietten.

smgj 21-01-13 22:17

Sv: Rikshospitalets stoffskiftediett
 
Jeg ville iallfall ikke anbefale denne om man ikke har tenkt å kjøre stoffskiftet i (mildertidig) sparemodus... Sult er en av de tingene som målbart senker stoffskiftet, og for en god periode etter at sulten er over (dette fordi at kroppen mener man skal legge på seg reservene igjen).

Ziltoidia 21-01-13 22:26

Sv: Rikshospitalets stoffskiftediett
 
Jeg ble sulten bare av å se den listen jeg.

Carisma 21-01-13 22:33

Sv: Rikshospitalets stoffskiftediett
 
Jeg syns ikke det er så lite mat? Sjelden jeg får i meg så mye på en dag (sett bort fra fettet man spiser i tillegg på lavkarbo da.)

nellie 21-01-13 22:33

Sv: Rikshospitalets stoffskiftediett
 
Carisma, ærlig talt. Skjønner at du liker å virke litt spesiell, men å si at dette ikke er lite mat, det var litt vel hardt prøvd.

Carisma 21-01-13 22:36

Sv: Rikshospitalets stoffskiftediett
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1420844)
Carisma, ærlig talt. Skjønner at du liker å virke litt spesiell, men å si at dette ikke er lite mat, det var litt vel hardt prøvd.

:confused:
Jeg spiser ikke særlig mye mer enn dette, i helgene mye mindre, Ila en dag.
Første gangen jeg gikk på kuren da jeg var 14-15 tredoblet jeg matinntaket mitt i forhold til hva jeg spiste på en vanlig dag.

Ta en ekstra titt på menyen da. 2 hele egg til lunsj er en kraftig lunsj! 200g kjøtt pluss salat med oljedressing er da en helt normal middag? Kjenner få som spiser 200g kjøtt i en vending (noen menn kanskje). Og en halv boks hermetisk skinke?? Brekker meg av tanken på en kvart boks....

Kitt 21-01-13 22:37

Sv: Rikshospitalets stoffskiftediett
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Stella27 (Innlegg 1420817)
Hahaha!! Sjekk denne:w00t: LER!!!

1. Bendelorm-metoden

Bendelormdietten kommer på en soleklar førsteplass. Dett er trolig den mest ekstreme og desperate metoden for å gå ned i vekt. 50-tallets store operasangerinne Maria Callas skal ha svelget en stor orm før hun raste ned 36 kilo. Bendelormen gjør fordøyelsen langt dårligere, noe som også gjør at kroppen tar opp mindre næring. Ifølge forskere kan du gå ned 400-800 gram i uka om du har en bendelorm. Ormen er imidlertid svært skadelig, og enkelte typer, som svinebendelormen, er dødelige.

Denne ormen kan kjøpes i pilleform på nettet, men disse er ikke lovlige i de fleste land.

I "gamle dager" (les: den gangen jeg var veldig ung;)) fikk man kjøpt sånne bendelormkurer over disk i feks Spania! Først var det mange dager med piller som inneholdet ormeegg og når man syns man hadde gått ned nok, gikk man løs på boks nr 2 som inneholdt ormdrepemiddel! Virket osm bare det! Men som med så og si alle andre pillekurer gikk man jo rett opp igjen når man hadde tatt liv av ormen!:p

Georgine 21-01-13 22:48

Sv: Rikshospitalets stoffskiftediett
 
Jeg sletter oppskriften på dietten da vi ikke ønsker å ha den liggende på forumet siden vi ikke ønsker at folk skal bruke en diett som er så utrolig lavkalori og usunn.

Moderatisk hilsen
Georgine

Stella27 21-01-13 22:58

Sv: Rikshospitalets stoffskiftediett
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Georgine (Innlegg 1420854)
Jeg sletter oppskriften på dietten da vi ikke ønsker å ha den liggende på forumet siden vi ikke ønsker at folk skal bruke en diett som er så utrolig lavkalori og usunn.

Moderatisk hilsen
Georgine

Det må kunne være lov å diskutere forskjellige dietter der ute...
Men bendelorm dietten lar du stå? hehe... Neida, bare tuller ;)

Stella27 21-01-13 23:00

Sv: Rikshospitalets stoffskiftediett
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1420847)
I "gamle dager" (les: den gangen jeg var veldig ung;)) fikk man kjøpt sånne bendelormkurer over disk i feks Spania! Først var det mange dager med piller som inneholdet ormeegg og når man syns man hadde gått ned nok, gikk man løs på boks nr 2 som inneholdt ormdrepemiddel! Virket osm bare det! Men som med så og si alle andre pillekurer gikk man jo rett opp igjen når man hadde tatt liv av ormen!:p

Å fysj!! Kjenner jeg grøsser! :eek:

Georgine 21-01-13 23:03

Sv: Rikshospitalets stoffskiftediett
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Stella27 (Innlegg 1420859)
Det må kunne være lov å diskutere forskjellige dietter der ute...

Men bendelorm dietten lar du stå? hehe...

Å diskutere dietter kan du fint gjøre, men ikke legg ut oppskriften så alle og en hver som googler den finner den her. Lavkarbo står for sunn mat og god helse noe den dietten ikke kan ansees å være.

Den dagen du får kjøpt bendelorm på apoteket så skal jeg nok slette den oppskriften og. :lol: Om noen andre moderatorer synes den og bør slettes så forsvinner den nok den og.

Moderatisk hilsen
Georgine

Stella27 21-01-13 23:05

Sv: Rikshospitalets stoffskiftediett
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Georgine (Innlegg 1420862)
Å diskutere dietter kan du fint gjøre, men ikke legg ut oppskriften så alle og en hver som googler den finner den her. Lavkarbo står for sunn mat og god helse noe den dietten ikke kan ansees å være.

Den dagen du får kjøpt bendelorm på apoteket så skal jeg nok slette den oppskriften og. :lol: Om noen andre moderatorer synes den og bør slettes så forsvinner den nok den og.

Moderatisk hilsen
Georgine

Jeg lover deg georgine, med hånden på hjertet skal jeg ALDRI ta bendelorm! Haha!! :spent:


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:55.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no