Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Smoothies / drikke (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=125)
-   -   Hjelp til smoothie-oppskrift (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45517)

tarante 24-06-11 10:45

Hjelp til smoothie-oppskrift
 
Kan noen hjelpe meg å finne en smoothieoppskrift. Før jeg begynte på lavkarbo ble det alltid frosne jordbær og bringebær 50/50, eplejuice til rett konsistens og flytende Natreen.
Jeg vil gjerne få i meg olje fra Udo's på denne måten, hvis ikke den smaker for mye da - har ikke prøvd den enda :/ I tillegg liker jeg ikke å ha egg i smoothiene mine, men veldig gjerne vil jeg har proteinpulver med sjokoladesmak i stede....

Gleder meg til tilbakemeldinger :)

martita 24-06-11 11:55

Sv: Hjelp til smoothie-oppskrift
 
Oppskriftsavdelinga her på forumet har ei eiga avdeling for smoothies og drikke.

Elles kan eg anbefale egg og ev. fløyte/kokosmjølk som alternativ. Gjerne bruke mindre bær og meir karbofattige ingrediensar. Ein smoothie med eit par egg i e god og mettande.

arnakristin 24-06-11 13:13

Sv: Hjelp til smoothie-oppskrift
 
Hei,
Det finnes faktisk en samletråd for smoothie oppskrifter her på forumet, der bør du finne noe som faller i smak:

Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!

tarante 24-06-11 13:47

Sv: Hjelp til smoothie-oppskrift
 
Trodde jeg var på samletråden jeg :confused:
Og at jeg hadde poengtert at jeg ikke likte egg i smoothien.... men jeg skal forsøkt å søke meg rundt i jungelen av smoothier som passer mine smaker på egenhånd jeg, tenkte bare noen var litt mer oppfinnsomme enn meg idag, så jeg slapp å rote rundt på denne siden for å finne en som så god ut...

tarante 24-06-11 13:56

Sv: Hjelp til smoothie-oppskrift
 
Ellers takk for link :) Skjønner jo nå at det var en samletråd med oppskrifter og ikke bare en del av forumet. Jeg leter og håper jeg finner en god en :)

arnakristin 24-06-11 13:57

Sv: Hjelp til smoothie-oppskrift
 
Hei,
Nei, ikke alltid like lett å finne fram her på forumet, men håper du finner noe som faller i smak!

martita 24-06-11 22:09

Sv: Hjelp til smoothie-oppskrift
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av tarante (Innlegg 1146575)
Trodde jeg var på samletråden jeg :confused:
Og at jeg hadde poengtert at jeg ikke likte egg i smoothien.... men jeg skal forsøkt å søke meg rundt i jungelen av smoothier som passer mine smaker på egenhånd jeg, tenkte bare noen var litt mer oppfinnsomme enn meg idag, så jeg slapp å rote rundt på denne siden for å finne en som så god ut...

Oops! eg leste visst ikkje nøye nok *rødme*. Anbefale likevel fløyte el kokosmjølk, som mette meir enn bær og juice...

hanneg 26-06-11 19:35

Sv: Hjelp til smoothie-oppskrift
 
100g frosne bringbær
2 egg (du likte det ikke sa du, men verdt ett forsøk!)
0,5 dl fløte/kokosmelk
1ss udos choice
1ss cocosa olje
evt litt fun saft/lime juice

fant denne i KOS og har hatt den som frokost iallefall 20 dager den siste mnd :)

tarante 04-07-11 10:36

Sv: Hjelp til smoothie-oppskrift
 
Jeg har prøvd flere varianter med egg i, men det faller ikke i smak. Men skal se om jeg tør å prøve denne :)

Lillemy71 04-07-11 10:52

Sv: Hjelp til smoothie-oppskrift
 
Denne Avocado-Lime smoothien er veldig god og mettende og du trenger ikke bruke egg, men prøv vil tro at du ikke klarer å kjenne egget i den.

Her er en annen variant av samme oppskrift.

Heggen 15-07-11 13:20

Sv: Hjelp til smoothie-oppskrift
 
Heisann:)
Jeg er nybegynner på lavkarbo. Har lest mye her inne og lærer masse:)) Flott sted:)
Jeg lurer på om jeg kan bruke vanlig regia 100% kakao i smoothie? Prøver å lese meg fram men er ikke flink til å skjønne deklarasjoner enda.
Har problemer med å spise egg, stekt egg, omeletter o.l. for tida. Så tar en smoothie om morgenen. Litt problem med kvalme. Noe som hører med kanskje? Holdt på bare to uker. Har gått ned to kilo da:)))

Her er smoothien jeg har prøvd i dag:

2 SS Regia 100% kakao
2 SS Tyrkisk yoghurt
2 SS cottege cheese
2 egg
En dæsj fløte
2 SS cocosa
Og har hatt i litt H-melk for at den skal bli litt tynnere og bedre å drikke. (kanskje ikke bra).

Trenger råd om denne kan brukes eller om jeg må bytte om noe? Bruker smoothie med bær også innimellom.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:29.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no