Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Trening (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Noen som har syklet Rallarvegen og har tips, råd og informasjon de vil dele? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=56136)

Festina lente 19-01-15 21:14

Sv: Noen som har syklet Rallarvegen og har tips, råd og informasjon de vil dele?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1502769)
Jeg er 152 cm og har ikke veldig store sykler nei. :) Men barnesykler er det ikke da. Har i tillegg dårlige hender og håndledd så jeg må tilpasse sykkelen ganske grundig for at jeg skal klare å sykle på den jevnlig, som til og fra jobb 2-4 ganger i uka.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anne (Innlegg 1502771)
Jeg må ha styret litt høyt for ikke få for tung belastning på hender og håndledd...ligger ikke så mye på. Holder meg mer fast bare.:o

Jeg har en ekstra "stamme" på min slik at styret kommer litt høyere opp. Tungt å sitte fremoverbøyd hele tiden, og på denne turen er det jo mye nedoverbakker.... Får satse på gode sykkelhansker :visemuskl

Anne 19-01-15 21:43

Sv: Noen som har syklet Rallarvegen og har tips, råd og informasjon de vil dele?
 
Smart med ekstra stamme...og hansker er et must:D

TrillTrall 19-01-15 22:26

Sv: Noen som har syklet Rallarvegen og har tips, råd og informasjon de vil dele?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Festina lente (Innlegg 1502784)
Jeg har prøvd potetmel / pudder når det har vært veldig varmt og det skummet bare!:eek: Nå skal det sies at jeg svetter lett og mye:( Jeg tenkte kanskje jeg måtte til med vaselin eller noe, jeg slik de bruker på Styrkeprøven. Men det må da være mulig å trene opp huden underveis, tror dere ikke det?!?

Huden herdes jo under treningsøktene du selvfølgelig har i forkant. ;) Ellers hørte jeg en gang at en del deltakere i "Den store styrkeprøven" klinte en haug spenol i baken før de la i vei. Uten at jeg går god for sannhetsgehalten der.

TrillTrall 19-01-15 22:28

Sv: Noen som har syklet Rallarvegen og har tips, råd og informasjon de vil dele?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Festina lente (Innlegg 1502786)
Jeg har en ekstra "stamme" på min slik at styret kommer litt høyere opp. Tungt å sitte fremoverbøyd hele tiden, og på denne turen er det jo mye nedoverbakker.... Får satse på gode sykkelhansker :visemuskl

Jeg har også satt på lengre stamme på min, den kan i tillegg vinkles og jeg har vel vinklet den max, altså mer enn produsenten anbefaler om jeg ikke husker feil. :) Ikke alltid så lett når man er et stykke unna det produsentene anser som snitt-størrelsen på vedkommende som skal bruke sykkelen. :)

Festina lente 19-01-15 22:51

Sv: Noen som har syklet Rallarvegen og har tips, råd og informasjon de vil dele?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1502795)
Huden herdes jo under treningsøktene du selvfølgelig har i forkant. ;) Ellers hørte jeg en gang at en del deltakere i "Den store styrkeprøven" klinte en haug spenol i baken før de la i vei. Uten at jeg går god for sannhetsgehalten der.

Min bror har syklet Styrkeprøven (for maaaange år siden), og han var ikke klar over at mange tar en svær neve med vaselin i sykkelbukse før de starter. Resultatet? En væskefylt blemme/byll på størrelse med em tennisball akkurat i overgangen mellom eneren og toeren:eek: Han måtte til legen og stikke hull og gikk rimelig bredbeint en uke etterpå:helsesjek:o

Det er nok hans skrekkhistorier som har gjort meg litt vel skeptisk tror jeg:rolleyes:

Festina lente 19-01-15 22:54

Sv: Noen som har syklet Rallarvegen og har tips, råd og informasjon de vil dele?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1502796)
Jeg har også satt på lengre stamme på min, den kan i tillegg vinkles og jeg har vel vinklet den max, altså mer enn produsenten anbefaler om jeg ikke husker feil. :) Ikke alltid så lett når man er et stykke unna det produsentene anser som snitt-størrelsen på vedkommende som skal bruke sykkelen. :)

Jeg skal notere meg at jeg sjekker de ulike tilpasningsmulighetene hos utleiebyrået, TrillTrall:detektiv::detektiv:

Anne 20-01-15 02:30

Sv: Noen som har syklet Rallarvegen og har tips, råd og informasjon de vil dele?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1502795)
Huden herdes jo under treningsøktene du selvfølgelig har i forkant. ;) Ellers hørte jeg en gang at en del deltakere i "Den store styrkeprøven" klinte en haug spenol i baken før de la i vei. Uten at jeg går god for sannhetsgehalten der.

Det er kun trening på setet som skal til for å herde huden. Noen bruker vaselin, men for å være ærlig, det var ikke setet som var det største problemet med å sykle Rallarvegen, synes jeg...og jeg hadde ikke sittet mye på sykkel før turen. Riktignok hadde jeg ekstra polstring på setet (kjøpt på sportsbutikk)også, men alikevel...jeg hadde ikke gnagsår, men var litt øm i baken dagen etter første sykkeldag.

smgj 20-01-15 08:35

Sv: Noen som har syklet Rallarvegen og har tips, råd og informasjon de vil dele?
 
Er ikke talkum bedre enn vaselin?

Festina lente 23-01-15 00:08

Sv: Noen som har syklet Rallarvegen og har tips, råd og informasjon de vil dele?
 
Jeg vet ikke, smgj. Jeg har aldri forsøkt vaselin, men de gangene det har vært virkelig varmt og jeg har prøvd talkum bare skummer det(!):eek: Dessuten syns jeg det er noe søl med alt det talkumet ut over klærne og badegolvet.... Men klart, må man så må man.

Kanskje jeg skal satse på å herde huden i forkant, slik TrillTrall foreslår. For øyeblikket går det dårlig da jeg ble forkjølet igjen i går og derfor avlyste dagens spinningtime. Det kom som det var kastet på meg:mad: dette fortjener jeg ikke - jeg hadde en skikkelig tørn før jul med bihulebetennelse og greier. Hva har jeg gjort for å fortjene dette:confused::hylgrine:

Carisma 25-01-15 21:39

Sv: Noen som har syklet Rallarvegen og har tips, råd og informasjon de vil dele?
 
Jeg har aldri vært borti sår eller sånn, for min del er det mer i selve rumpebeinet (heter det det?) det gjør vondt. Så jeg bruker sånn setebeskyttelse/padding fra sportsbutikk på spinning og da får jeg ikke vondt. Men så har jeg null naturlig padding der, sitter mer eller mindre rett på beinet (kunne godt sklidd ned litt alt set som sitter lenger opp :cool:)

Festina lente 26-01-15 23:24

Sv: Noen som har syklet Rallarvegen og har tips, råd og informasjon de vil dele?
 
Jeg tror du mener halebenet, Carisma(det som sitter i midten). Eller kanskje de beina på innsiden av rompa liksom - er det sitteknutene det heter?!? Skikkelig god i biologi altså.... :)

Bare den hersens forkjølelsen gir seg nå så får jeg vel testet bein både her og der, tenker jeg:flau::kul::flau:

Carisma 26-01-15 23:33

Sv: Noen som har syklet Rallarvegen og har tips, råd og informasjon de vil dele?
 
Sitteknutene er det nok ja! :lol:

Festina lente 18-09-15 16:24

Sv: Noen som har syklet Rallarvegen og har tips, råd og informasjon de vil dele?
 
Ja, nå nærmer Rallarvegen seg med stormskritt - skrekkblandet fryd :D:eek:

Vi gikk for "luksusvarianten" med leide sykler, to overnattinger på hotell, badestamp og full pensjon. (Det skal jo være en belønning for at vi har vært flinke og trene, og det har vi jo - i alle fall siste måneden....:p).

Har gått til innkjøp av gelesete, så satser på at det og sykkelbukse skal holde både den ene og den andre vondten borte. Kostholdsmessig har jeg tenkt å holde meg på den smale sti uten å være fanatisk. Jeg kommer nok til å unne meg en vaffel og litt snacks underveis. Og vin er et must! :D

Selv om det blir en aktiv helg regner jeg ikke med å gå ned i vekt. Blir fornøyd om jeg klarer å holde meg der jeg er - og går jeg ned noen gram så er det ren bonus.

Nå er det bare å sette i gang å pakke - i morgen braker det løs! :eek:

God helg! :)

nellie 18-09-15 16:58

Sv: Noen som har syklet Rallarvegen og har tips, råd og informasjon de vil dele?
 
God tur!:) Høres herlig ut.

Festina lente 18-09-15 17:06

Sv: Noen som har syklet Rallarvegen og har tips, råd og informasjon de vil dele?
 
Takk for det, Nellie :)
Som sagt; skrekkblandet fryd, men det blir helt sikkert kjekt. Ser ut som det blir gode værmeldinger også, og da har vi ingen ting å klage på.

God helg!

Anne 18-09-15 17:30

Sv: Noen som har syklet Rallarvegen og har tips, råd og informasjon de vil dele?
 
God tur😊🚴

Festina lente 18-09-15 23:27

Sv: Noen som har syklet Rallarvegen og har tips, råd og informasjon de vil dele?
 
Takk for det, Anne - grugleder meg :-)

Anne 23-09-15 20:46

Sv: Noen som har syklet Rallarvegen og har tips, råd og informasjon de vil dele?
 
Hvordan gikk turen?
:spent:


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:52.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no