Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål om matvarer og oppskrifter (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=128)
-   -   Tyrkisk youghurt! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=50164)

Joppeline 03-01-12 21:09

Tyrkisk youghurt!
 
Heisann!!

Tenkte bare å høre om dere her inne har noe å si om tyrkisk youghurt?
Har dere opplevd at den har blitt en hemmer i vektnedgangen?

Og hva bruker dere den til? Kom gjerne med oppskrifter! :)

timich 03-01-12 21:15

Sv: Tyrkisk Youghurt!
 
Jeg spiser den hver morgen... Har laget min egen nøttemüsli og spiser 3-4 ss av denne sammen med tyrkisk yoghurt, litt fløte og litt bringebær hver eneste morgen - har gjort det i mange måneder nå og går aldri lei:)

nellie 03-01-12 21:17

Sv: Tyrkisk Youghurt!
 
Har noen dråper toffee stevia og nøtter i!:) Helst pecan. Namnam.

Joppeline 03-01-12 21:17

Sv: Tyrkisk Youghurt!
 
Å! Så fantastisk!

Jeg kjøpte mitt første spann i dag. Hadde liiiiitt til middag, brukte det som dressing. Og nå har jeg hatt litt med diverse bær i. Den smaker himmelsk og jeg håper virkelig at det går fint ann å spise den!

nellie 03-01-12 21:18

Sv: Tyrkisk Youghurt!
 
Kyllingspyd med tzatziki!:sikle:

Joppeline 03-01-12 21:18

Sv: Tyrkisk Youghurt!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1275726)
Har noen dråper toffee stevia og nøtter i!:) Helst pecan. Namnam.


Hvor kjøper vi toffee stevia da?
:D

Kitt 03-01-12 21:19

Sv: Tyrkisk Youghurt!
 
Vi lager prinsesseyoghurt, vi! :sikle:

Joppeline 03-01-12 21:19

Sv: Tyrkisk Youghurt!
 
Ok, nå er jeg lykkeli!
Så heldig som kn spise all denne fantastiske maten, naturlig, og uten tilsetningsstoffer! Hvorfor begynte jeg ikke på denne kuren for leeeeenge siden?

nellie 03-01-12 21:20

Sv: Tyrkisk Youghurt!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Joppeline (Innlegg 1275730)
Hvor kjøper vi toffee stevia da?
:D

Kjøper det på iherb!:)

Joppeline 03-01-12 21:23

Sv: Tyrkisk youghurt!
 
Thanx alot!
Noe mer man bør kjøpe der?

svingstangdeluxe 04-01-12 08:50

Sv: Tyrkisk youghurt!
 
Dette var stas!! Eg er ihuga yoghurtspiser og har kutta det ut fordi det er for mykje karbo. Kjøper eg også!!
Korleis er den heimelaga muslien du lager timich?
Hadde vore vidunderlig med et alternativ til egg og bacon-frukost.

halkatlala 04-01-12 08:58

Sv: Tyrkisk Youghurt!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1275731)
Vi lager prinsesseyoghurt, vi! :sikle:

prinsesseyoghurt høres jo helt fantastisk ut :) det skal jeg prøve etterpå, må bare på butikken etter bær og nøtter først. gleder meg max :D

Irena 04-01-12 10:17

Sv: Tyrkisk youghurt!
 
Jeg syns tyrkisk eller gresk jogurt blandet 50/50 med Cottage-cheese er helt himmelsk godt! Smaker godt både med og uten søtstoff/sukkerfritt syltetøy og usøtet passer det faktisk godt sammen med stekt kyllingfilet også, eller blandet i salaten.... Variasjonsmulighetene er uendelige! :) Nam, nam! :)

hanneg 04-01-12 14:20

Sv: Tyrkisk youghurt!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Irena (Innlegg 1276038)
Jeg syns tyrkisk eller gresk jogurt blandet 50/50 med Cottage-cheese er helt himmelsk godt! Smaker godt både med og uten søtstoff/sukkerfritt syltetøy og usøtet passer det faktisk godt sammen med stekt kyllingfilet også, eller blandet i salaten.... Variasjonsmulighetene er uendelige! :) Nam, nam! :)

Jeg plander 50/50 og bruker litt Funsaft oppå. Jeg har og hakkede mandler og evt litt kokkos oppå. SÅÅ godt! Har også årøvd med de frysetørkede bærene fra Meny (har også på iherb) Mmmm!:)

Victory 04-01-12 14:30

Sv: Tyrkisk youghurt!
 
Tatziki:

1 boks tyrkisk
3 fedd hvitløk
1/2 - 1 raspet agurk (sile den av i sil med kaffefilter)
smake til med salt og pepper

Nyyyydelig! Til det meste. :D

MonaLita 10-01-12 17:21

Sv: Tyrkisk youghurt!
 
Tyrkisk yoghurt - namnam!

-Jeg bare lurer på hvor mye dere mener er passelig mengde til frokost?
-100g? 150g? 200g?

Blander den med diasyltetøy (1ss) og valnøttkjerner MMM

:)

Hamster59 10-01-12 17:33

Sv: Tyrkisk youghurt!
 
Har spist det ca hver dag til frokost i 1 - 1 1/2 år, blir ikke lei og jeg har ikke merka noen bremse på vektnedgangen. Bruker en god porsjon (200 gr kanskje?) og spiser med hakka nøtter (paranøtter, valnøtter og hasselnøtter) og frosne bringebær og blåbær som jeg tiner litt først. Bruker ikke noe søtning, men drysser litt kanel over. Hadde nok blir mer lei hvis jeg skulle spist egg og bacon til frokost hver dag.

Hamster59 10-01-12 17:38

Sv: Tyrkisk youghurt!
 
Har spist dette til frokost i nesten 1 1/2 år: En god klatt tyrkisk yoghurt (eller gresk), hakka paranøtter, litt hasselnøtter og valnøtter i biter, litt frosne bringebær og blåbær som jeg tiner litt og et lett kaneldryss over. Blir ikke lei dette, hadde nok blitt mer lei hvis jeg skulle spist egg og bacon til frokost hver dag.. Har heller ikke merka noen bremse på vektnedgangen pga dette. Men skulle ønske man kunne få kjøpt russisk yoghurt i Norge (samme produsent).

Becky 10-01-12 18:28

Sv: Tyrkisk youghurt!
 
Som dessert:
Blander litt kremfløte i en stor dæsj tyrkisk eller gresk yoghurt. Et dryss vaniljepulver og litt splenda elelr lignende til det er passe søtt.
Serveres med hakkete valnøtter og litt hakket mørk sjokolade.:):):)

MonaLita 10-01-12 19:34

Sv: Tyrkisk youghurt!
 
Smaker gresk yoghurt veldig annerledes? Gidder ikke kjøpe 1 kg for å prøve :P
-men om de smaker noenlunde likt så kjøper jeg heller 1 kg med den enn mange ganger 0,5 kg tyrkisk! (ingen gevinst på pris, bare på antall spann i butikken)

MonaLita 12-01-12 22:14

Sv: Tyrkisk youghurt!
 
Laget nettopp smoothie:
Tyrkisk yoghyrt, fløte, litt bringebærsyltetøy (dia) og ein neve blåbær. Njam Njam!!!

Anbefales!

Skulle nok hatt oppi litt mer fett (?) a la cocosa, men det har jeg ikke fått handlet inn enda.

vimsen85 13-01-12 01:05

Sv: Tyrkisk youghurt!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MonaLita (Innlegg 1280909)
Smaker gresk yoghurt veldig annerledes? Gidder ikke kjøpe 1 kg for å prøve :P
-men om de smaker noenlunde likt så kjøper jeg heller 1 kg med den enn mange ganger 0,5 kg tyrkisk! (ingen gevinst på pris, bare på antall spann i butikken)

De smaker visst forskjellig, det var en tråd om det for en stund siden. Men jeg syns den greske er god da, selv om den er annerledes.

MonaLita 13-01-12 22:14

Sv: Tyrkisk youghurt!
 
Fant 1 kg spann i en Menybutikk, hurra! Kostet 41 (mener jeg) for 1 kg, hvilket sparer meg for 19 kr da 500 g her på ICA koster 30! Flesket til med to spann, så nå skal jeg kose meg!


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:49.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no