Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Tips mot dårlig ånde??? please.. (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=6071)

Chumpsy 05-08-05 00:48

Tips mot dårlig ånde??? please..
 
Hva gjør dere mot dårlig ånde???

Har begynt å merke det nå... hehe.. regner med Lakerol er bannlyst.. noen tips??:)

Helene 05-08-05 00:53

Min erfaring er at nesten ingenting funker mot ketose ånde.. tannpuss og lakerol hjelper litt.. men det kommer nedenifra derfor vanskelig å fjerne..

Gunnar 05-08-05 00:57

Har ikke prøvd det mot "keton-ånde", men Zincoral (sinkoral?) er det mest effektive jeg har prøvd mot dagen-derpå-ånde før man får kommet seg hjem og pussa tenner.
Kjøpes på apotek, tror jeg.
Sink er i det hele tatt et brukbart stoff, og tablettene har langtids virkning.
Seks timer eller noe sånt.

G

Summer 05-08-05 12:15

Tygge persille.:)

Kristian 05-08-05 17:46

Drikker du nok vann? mener det kan være en årsak til ketoseånde. Jeg for min del har aldri hatt det. Hadde nok fått høre det fra barna hvis jeg hadde hatt det.

205gti16v 05-08-05 18:28

Dama mi har vore 2 veker i ketose utan at det har vore plagsomt, og ho drikk mykje vatn.

Chumpsy 07-08-05 03:50

Jeg drikker plenty med vann... får vel pøse på med mere... :rolleyes:

wannabeslim 07-08-05 14:21

Tror det gårr greit med sånne firkantete greier du legger på tungen som smelter.... (sorry.. husker ikke hva de heter...) Mener å ha lest et sted at det skal gå greit... (Men ville dobbeltsjekket det, altså....) :)

Christian 08-08-05 22:35

Hei!
Jeg er ny her og ny "bruker" av ketolysekuren men tenkte å komme med mine erfaringer allikevel....
Jeg fant noen små grønne Läckerol Liquid Shox tabletter (tror de er uten karbohydrater..) de funker supert når en føler at munnen avgir lukt.
Masse vann er også viktig!
:)

Torkil 09-08-05 17:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Christian
Hei!
Jeg er ny her og ny "bruker" av ketolysekuren men tenkte å komme med mine erfaringer allikevel....
Jeg fant noen små grønne Läckerol Liquid Shox tabletter (tror de er uten karbohydrater..) de funker supert når en føler at munnen avgir lukt.
Masse vann er også viktig!
:)

Lukten skyldes, at fett nedbrytes til ketoner. Ketoner er egentlig en gruppe av løsemidler, der likesom f.eks sprit utåndes i små mengder. Ketoner gir grunnlaget for ketolysestixen som måler de ketonene som slipper ut i urinen.( man både tisser og puster iut fett i ketose - men dessverre , mengden er liten, i et forsøk som foregikk over en måned var forskjellen 1 kg på to forsøkspåersoner en i ketose, tvillingebroren ikke i ketose, men på samme energimengde - au det blev en digresjon)

Lukten er som aceton ( som også en et ketonstoff) og verst i starten, mange lukter det bare selv. Vann kan ikke fjerne lukten og heller ikke redusere den, men det er jo viktig av mange andre grunner. Persille virker ved hvitløksånde, neppe ved ketoner - eller hva tror du Lise?
Altså må lukten maskeres . De " bladene" som smelter på tungen kan brukes, ditto Läkerols " perler med mentoil/pebbermynte) - fikk den i Danmark og vet ikke om de finner her på garden.

Vennlig Hilsen
Torkil

Hyper 30-08-06 12:55

Sv: Tips mot dårlig ånde??? please..
 
Jeg har kjøpt noen pastiller på helsekosten som heter Tazink...
Disse skal suges på, og ikke spises flere av enn 8 om dagen(lakserende effekt)

Jeg jobber som frisør, og røyker, og har tidligere vært avhengig av sukkerfri tyggis...

Men disse funker!
Veldig sterke på smak...

Koster vel en 40-50 kroner per eske, men de varer en stund...


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:13.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no