Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Hvorfor er det ikke bra og gå inn og ut av ketose? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=20115)

annabanana 24-06-08 22:52

Hvorfor er det ikke bra og gå inn og ut av ketose?
 
Har fått med meg at det ikke er bra å gjøre det... Men, hvorfor er det ikke bra?

jeg vil gjerne gjøre det :p

Det tar jo mye lengre tid, men jeg går ned kanskje 4 kg når jeg er flink, så sprekker jeg og går opp 2.. men da er jeg fortsatt 2 kg mindre.. så går jeg ned 4 til neste gang.. hmm.. ja, tror det er sånn det har blitt nå.
så jeg blir ihvertfall mindre. og jeg er veldig fornøyd med å gå inn og ut av ketose.. kan jeg slutte og komme i ketose? det vil jeg ikke.

Smula 25-06-08 09:05

Sv: Hvorfor er det ikke bra og gå inn og ut av ketose?
 
Hvorfor i all verden vil du gå inn og ut av ketose??
Hvis du skal ned i vekt må da en jevn fettforbrenning være i din beste interesse?

Pearl 25-06-08 10:04

Sv: Hvorfor er det ikke bra og gå inn og ut av ketose?
 
Mener å ha lest at kuren er mest effektiv første gang man går inn i ketose. Ved gjentatte "kurer" så tilpasser kroppen seg og det blir vanskelligere å fåå til et vekttap. Tror det var i boken til Torkil jeg leste dette, men er ikke hjemme nå så jeg får ikke sjekket.

For meg personlig er det veldig ubehagelig å gå inn og ut, fordi jeg får en tre dagers hodepine hver gang jeg går inn i ketose. Men det ser ut til at dette ikke er noe problem for deg.

Charmtassen 25-06-08 10:14

Sv: Hvorfor er det ikke bra og gå inn og ut av ketose?
 
Oj, dette minner om meg selv for 2 år siden! :eek:
Da holdt jeg også på sånn - 4 kilo ned, sprekk, 2 kilo opp, skjerping, 4 kilo ned, sprekk ... Ja, du skjønner tegninga.
Resultat: Jeg måtte gi opp hele greia, kiloene kom på i full fart igjen til slutt. :realmad:

Det blir vanskeligere og vanskeligere å komme i ketose hvis du fortsetter sånn. Kroppen vet ikke hva den skal gjøre til slutt, den blir stressa, og da vet vi jo hva som skjer - oftest så går kroppen i sparebluss og vektnedgangen stopper.

Torkil sier det så flott på ketolyse-DVD'n, men akkurat her og nå på jobb så får jeg ikke sjekket akkurat hva han sier så klart. Skal finne den fram i kveld og skrive det inn her. Virkelig noe til ettertanke!

Forrige gang tenkte jeg at - å, nå går jeg glipp av en sommer med jordbær og is og .... og massevis. Men jeg går jo ikke "glipp" av det! Jordbærene og isen er der neste år også (og de belgiske er vel her hele året ...) - så jeg har ingen unnskyldninger lenger!

Nå går jeg jevnt og pyntelig ned hver uke, og har kost på meg KUR (det heter ketolyseKUREN - ikke sant?) i over 3 måneder. Det er jo så mye deilig mat man kan lage - og for den del - sukkerfrie desserter o.l. - så jeg lider absolutt ingen nød.
Har endelig innsett at jeg jo ikke skal gå på kur i all evighet, men at den er nødvendig for at hodet mitt skal skjønne at dette kostholdet er det riktige for meg - og at jeg skal klare å leve videre med et rikt lavkarbokosthold.

Som vanlig er jo Gerd et godt eksempel her. Hun har gått på kuren, er nå ferdigslanket og har begynt med sitt vedlikehold og har innført nye matvarer i sitt lavkarbokosthold. Er det ikke egentlig det vi vil oppnå alle sammen?

Ønsker deg lykke til videre - og kommer tilbake senere med sitatet fra Torkil. Tvi-tvi! :heia:

Charmtassen 25-06-08 10:15

Sv: Hvorfor er det ikke bra og gå inn og ut av ketose?
 
Å ja! Ubehaget som Pearl beskriver unner jeg jo ikke mine verste fiender! Nei, takke meg til jevn ketose! :stortsmil

annabanana 25-06-08 12:13

Sv: Hvorfor er det ikke bra og gå inn og ut av ketose?
 
Ja, ett øyeblikk tenkte jeg at så lenge jeg går nedover, har jeg allverdens tid..

Men, ikke nå lenger... uff.. i går fikk jeg skikkelig et skikkelig anfall "steik så feit jeg er". leste hele natta om slanking og så på tynne babes :p

Så i dag har jeg begynnt med dagbok, og vil gjennomføre streng ketolyse med minimalt av søtstoff.. hehe.. skal ikke være lett.

Charmtassen 25-06-08 12:41

Sv: Hvorfor er det ikke bra og gå inn og ut av ketose?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av annabanana (Innlegg 494340)
Så i dag har jeg begynnt med dagbok, og vil gjennomføre streng ketolyse med minimalt av søtstoff.. hehe.. skal ikke være lett.

Et fornuftig valg, annabanana! :)
Jeg skriver fortsatt opp hva jeg spiser hver eneste dag - både i bloggen min her, og i notatboka mi hjemme. I tilfelle jeg er et sted uten nettilgang, så har jeg altså notatboka mi som back-up. Veldig lurt (synes jeg sjøl i hvert fall ;))

Nei, det skal ikke være lett dette her ..., men VI blir lettere! :stortsmil
Kos deg videre med ketolysen! :heia:

Smula 25-06-08 15:00

Sv: Hvorfor er det ikke bra og gå inn og ut av ketose?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av annabanana (Innlegg 494340)
Ja, ett øyeblikk tenkte jeg at så lenge jeg går nedover, har jeg allverdens tid..

Men, ikke nå lenger... uff.. i går fikk jeg skikkelig et skikkelig anfall "steik så feit jeg er". leste hele natta om slanking og så på tynne babes :p

Så i dag har jeg begynnt med dagbok, og vil gjennomføre streng ketolyse med minimalt av søtstoff.. hehe.. skal ikke være lett.

Flott at du endrer tankegang :)

Charmtassen 25-06-08 22:57

Sv: Hvorfor er det ikke bra og gå inn og ut av ketose?
 
Sent, men godt! Som lovet kommer her sitatet fra ketolyse-DVD'n. Torkil prater om vanlige begynnerfeil, og sier bl.a.:
"Hvis man sprekker to ganger i uken så er man ikke på ketolysekur. Da er man faktisk på en kur som kan gjøre at man går opp i vekt!"

Fant faktisk sitatet i en av lavkarbo-notatbøkene mine, så jeg syntes nok at det hørtes veldig fornuftig ut da det ble sagt. :stortsmil

Ha en god natt! :)

Max 25-06-08 23:14

Sv: Hvorfor er det ikke bra og gå inn og ut av ketose?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Charmtassen (Innlegg 494699)
Sent, men godt! Som lovet kommer her sitatet fra ketolyse-DVD'n. Torkil prater om vanlige begynnerfeil, og sier bl.a.:
"Hvis man sprekker to ganger i uken så er man ikke på ketolysekur. Da er man faktisk på en kur som kan gjøre at man går opp i vekt!"

Fant faktisk sitatet i en av lavkarbo-notatbøkene mine, så jeg syntes nok at det hørtes veldig fornuftig ut da det ble sagt. :stortsmil

Ha en god natt! :)

Veldig godt sagt, veldig riktig!!


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:07.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no