Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   PCOS og karbohydratkontroll (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=80)
-   -   Tilfeldig? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=36610)

CindyM 15-09-10 11:32

Tilfeldig?
 
Hey, skal bare spørre her litt :o
Har ikke hatt mens i 4 måneder, etter jeg sluttet med p-pille. Er nå på lavkarbo 1 uke og hva skjer????? Javel, mensen har kommet tilbake.
Tillfeldig? Eller?

ChristineSixteen 15-09-10 11:41

Sv: Tilfeldig???
 
Det merkelig er at jeg har gått fra en veldig stabil menssyklus til en helt ustabil syklus etter jeg begynte på lavkarbo :confused: Nå virker det nesten som jeg er i ferd med å miste mensen og... Men det kan kanskje ha noe med det store vekttapet jeg har hatt

TrillTrall 15-09-10 12:08

Sv: Tilfeldig?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av CindyM (Innlegg 933985)
Hey, skal bare spørre her litt :o
Har ikke hatt mens i 4 måneder, etter jeg sluttet med p-pille. Er nå på lavkarbo 1 uke og hva skjer????? Javel, mensen har kommet tilbake.
Tillfeldig? Eller?

For mange så fører lavkarbo til at hormonene/hormonbalansen i kroppen normaliseres og mensen kommer i gjenge. Også for en del som går på p-piller og ellers er uten mens har jeg lest her inne.

Kitt 15-09-10 16:07

Sv: Tilfeldig?
 
Her er en tråd om fenomenet!

Bøtt 15-09-10 17:16

Sv: Tilfeldig?
 
Smme skjedde med meg sluttet p-sprøyte var uten mens i 1 år så startet jeg me lavkarb..da hadde jeg mensen i 3 uker:mad:og nå etter en pause med lavkarb hvor da mensen stabiliserte seg til 1 gang i mnd.Til nå hvor det går 14 dager mellom hver gang:mad:kjedelig asså,det har jo blitt diskutert her inne før men det er vel egentlig ingen som har sagt akkrat hvorfor dette skjer ..men hormoner osv.blabla...

sigboh 05-11-10 14:21

Sv: Tilfeldig?
 
Jeg har hatt mensen i 9 uker(!!!) nå, begynner og bli temmelig drittlei. De første 8 ukene blødde jeg MYE og hver dag. har vært hos legen 3-4 ganger tror jeg. Han står helt og fast på at det er hormonforstyrringer etter at jeg slutta på p-sprøyte for 1 og et halvt år siden og stapper i meg p-piller. (noe jeg absolutt ikke vil ha, da jeg legger på meg av absolutt alt som heter hormonprevansjon :(). Men har vært flink jente og spist to brett med p-piller men mensen er her fortsatt! Så jeg tviler på at det er som legen min sier, men han sier jeg ikke får noe mer hjelp før jeg har knasket piller i 2-3 mnd til! Kan lavkarbo være grunnen til at jeg har blødd i 9 uker??

Bøtt 05-11-10 18:05

Sv: Tilfeldig?
 
Ja det tror jeg helt sikkert at det er lavkarbo som er årsaken.
Har hatt blødninger i flere uker om gangen hver gang jeg er i ketose spesielt.Men det har heldigvis stabilisert seg nå til vanlig suklus:)

Tusta85 05-11-10 18:22

Sv: Tilfeldig?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av sigboh (Innlegg 962003)
Jeg har hatt mensen i 9 uker(!!!) nå, begynner og bli temmelig drittlei. De første 8 ukene blødde jeg MYE og hver dag. har vært hos legen 3-4 ganger tror jeg. Han står helt og fast på at det er hormonforstyrringer etter at jeg slutta på p-sprøyte for 1 og et halvt år siden og stapper i meg p-piller. (noe jeg absolutt ikke vil ha, da jeg legger på meg av absolutt alt som heter hormonprevansjon :(). Men har vært flink jente og spist to brett med p-piller men mensen er her fortsatt! Så jeg tviler på at det er som legen min sier, men han sier jeg ikke får noe mer hjelp før jeg har knasket piller i 2-3 mnd til! Kan lavkarbo være grunnen til at jeg har blødd i 9 uker??

SEnd blødningene til meg! :hyper:
Jeg sluttet på p-sprøyte fordi vi vil ha flere barn, men jeg får jo ALDRI mensen igjen... :mad:

sigboh 05-11-10 18:44

Sv: Tilfeldig?
 
Hmm.. Gikk det over av seg selv, eller hvordan gikk det?

Med glede tusta, bare ta dem!! :p


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:39.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no