Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Mer enn 30 kg overvekt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=127)
-   -   Vannspørsmål (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=42730)

CocoNut 06-04-11 14:14

Vannspørsmål
 
Hvor mye betyr inntaket av vann gjennom dagen, for vektreduksjonen mener jeg? er så utrolig lei av å drikke vann, ikke liker jeg det heller, men jeg var flinkere før. Har stått stille en stund jeg nå, og da lurer jeg på om det kan være vanninntaket som er problemet. Tror dere det påvirker nedgangen min? Drkker egentlig bare vann når jeg trener jeg nå:o

Kitt 06-04-11 14:27

Sv: Vannspørsmål
 
Husk at det ikke er vann- inntaket, men væske- inntaket det er snakk om!:ja:

Du bør ha i deg minimum 2.5- 3.0 liter væske i løpet av dagen. Det er medregnet væske i maten du spiser, kaffe, te, fløte, brus, saft.......

Det er fullt mulig at kroppen holder igjen litt om den tror den blir tørstet. Prøv å få i deg mer væske, så skal du se at det nok løsner litt på vektnedgang også!:D

Ada/80 06-04-11 14:38

Sv: Vannspørsmål
 
Vi er jo forskjellige, men for meg har det hvert fall stor betydning. Det kan godt være det stemmer at det er væskeinntaket som betyr noe i vektsammenheng, men det er jo ikke tvil om at det er vann som er det beste for kroppen. Det "vasker" jo liksom kroppen innvendig;)

CocoNut 06-04-11 14:42

Sv: Vannspørsmål
 
Takk for svar.

ok nå skjønner jeg. Hadde liksom forstått det sånn at man måtte drikke 3 liter vann utenom alt det andre. Men det kan fremdeles være slik at jeg ikke får i meg nok drikke altså, er blitt litt slapp på den fronten.

Så da skal jeg teste det ut de neste ukene og ha full kontroll over hvor mye jeg drikker, så jeg se om det hjelper.

Nerthus 06-04-11 14:43

Sv: Vannspørsmål
 
Jeg MÅ drikke rent vann i mengder for å få reaksjon på vekta :)

CocoNut 06-04-11 14:44

Sv: Vannspørsmål
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1076620)
Jeg MÅ drikke rent vann i mengder for å få reaksjon på vekta :)

Hvor mye vann drikker du iløpet av dagen?

Kitt 06-04-11 15:20

Sv: Vannspørsmål
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1076620)
Jeg MÅ drikke rent vann i mengder for å få reaksjon på vekta :)

Men er det mengden eller er det det at det er rent vann?
Man kan jo drikke seg mett også! Eneste gangen jeg har drukket mye vann, var da jeg gikk på Gr, men det var jo for å "drikke seg mett" før man spiste!

Ada/80 06-04-11 15:23

Sv: Vannspørsmål
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1076620)
Jeg MÅ drikke rent vann i mengder for å få reaksjon på vekta :)

Jeg må også det. Jeg drikker ca 2,5 liter vann til dagen:D Det er nok en vane, for før måtte jeg tvinge det i meg men nå TRENGER jeg det:) Lykke til:)

Supah 06-04-11 15:23

Sv: Vannspørsmål
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1076642)
Men er det mengden eller er det det at det er rent vann?
Man kan jo drikke seg mett også! Eneste gangen jeg har drukket mye vann, var da jeg gikk på Gr, men det var jo for å "drikke seg mett" før man spiste!


Hva? :eek: Gjør man virkelig det på GR? Drikke seg mett før man skal spise? Det høres idiotisk ut...

Ada/80 06-04-11 15:25

Sv: Vannspørsmål
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av supah (Innlegg 1076646)
Hva? :eek: Gjør man virkelig det på GR? Drikke seg mett før man skal spise? Det høres idiotisk ut...

Det er ikke min erfaring med GR hvert fall;) Jeg hadde store problemer med å få i meg all maten.

Kitt 06-04-11 15:30

Sv: Vannspørsmål
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1076642)
Men er det mengden eller er det det at det er rent vann?
Man kan jo drikke seg mett også! Eneste gangen jeg har drukket mye vann, var da jeg gikk på Gr, men det var jo for å "drikke seg mett" før man spiste!

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av supah (Innlegg 1076646)
Hva? :eek: Gjør man virkelig det på GR? Drikke seg mett før man skal spise? Det høres idiotisk ut...

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ada/80 (Innlegg 1076648)
Det er ikke min erfaring med GR hvert fall;) Jeg hadde store problemer med å få i meg all maten.

Vel, det er mange år siden, var i -96, tror jeg! Man skulle drikke et STORT glass vann før hvert måltid! Vet ikke om det er noe man får beskjed om i dag også! Gikk ned 20kg på 4 måneder, da, så noe må jo ha virket, men gud å sulten jeg var!:eek:
Kom inn i bunaden for å være forlover i Holmenkollen kapell, som var målet! :D

Supah 06-04-11 15:32

Sv: Vannspørsmål
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1076655)
Vel, det er mange år siden, var i -96, tror jeg! Man skulle drikke et STORT glass vann før hvert måltid! Vet ikke om det er noe man får beskjed om i dag også! Gikk ned 20kg på 4 måneder, da, så noe må jo ha virket, men gud å sulten jeg var!:eek:
Kom inn i bunaden for å være forlover i Holmenkollen kapell, som var målet! :D


Okei :)

Ja, kan godt tenke meg at det fungerer, men høres ikke så veldig behagelig ut. Jeg er iallefall kjempeglad for at jeg har funnet lavkarbo :hearts:

Ada/80 06-04-11 15:46

Sv: Vannspørsmål
 
De har nok økt kcal-mengden betraktelig siden midten av nittitallet ja:)

Nerthus 06-04-11 15:52

Sv: Vannspørsmål
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1076642)
Men er det mengden eller er det det at det er rent vann?
Man kan jo drikke seg mett også! Eneste gangen jeg har drukket mye vann, var da jeg gikk på Gr, men det var jo for å "drikke seg mett" før man spiste!

Jepp rent vann. Drikker jeg feks lettbrus istedet - erstatter jeg ikke bare samme mengde rent vann med brus, men jeg drikker veldig mye mindre vann totalt sett.... Jeg drikker ikke så mye annet da... verken te, kaffe eller funlight. Så går mye i vann ja - heldigvis kan man venne seg på vann, men det må være nytappet, iskaldt og helst drikkes fra flaske. Klarer ikke drikke så mye vann fra glass jeg:rolleyes:

Nerthus 06-04-11 15:53

Sv: Vannspørsmål
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av CocoNut (Innlegg 1076622)
Hvor mye vann drikker du iløpet av dagen?

3-4 liter. Minst 3 liter. Teller halvliterflasker :)

wevi 06-04-11 16:01

Sv: Vannspørsmål
 
Jeg har blitt betraktelig mye flinkere etter at jeg investerte i en sånn sodastream så jeg kan få litt bobler i vannet. Kjempegodt er det. Er ikke spesielt glad i å drikke vann ellers.. :) Beste investeringa på lenge. Har klart å kutte ut alle drikker med kunstig søtning også, etter at den kom i huset.

Ellekaramelle 06-04-11 16:04

Sv: Vannspørsmål
 
Jeg drikker også vann av halvliterflaske. Da holder jeg noenlunde styring på hvor mye jeg får i meg i løpet av dagen, og så er det akkurat som om det går fortere ned en halvliter i flaske enn i glass. Helt rart, men sånn er det bare. Klarer fint å drikke en 5-6 halvlitere med vann i løpet av dagen når det tappet på flaske. Og en halvliterflaske er lett å ha med seg overalt.

Cherry 06-04-11 16:45

Sv: Vannspørsmål
 
Rundt 4 liter vann pr dag i ukedagene, i helgene blir det nesten ingenting vann...av en eller annen merkelig grunn.

Jeg drikker minst to liter vann når jeg trener da...så 2 liter fordeles vel over resten av dagen.

Rin 06-04-11 17:23

Sv: Vannspørsmål
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1076669)
men det må være nytappet, iskaldt og helst drikkes fra flaske. Klarer ikke drikke så mye vann fra glass jeg:rolleyes:

Sånn er jeg også. De få gangene jeg drikker vann fra glass er det enten av mangel på alternativer (ved siden av kaffekoppen på café) eller litt staselig med isbiter og sitronskiver. :p Vil også helst ha det rett fra krana, synes det smaker litt kjipt når det har stått i kjøleskapet, uten at jeg helt vet hvorfor.

CocoNut 06-04-11 17:35

Sv: Vannspørsmål
 
Oi takk for mange svar og gode råd. Kan ihvertfall prøve og få i meg 3 liter om dagen i tillegg til det andre jeg drikker, så håper jeg resultatene viser seg igjen snart. Jeg liker også vann best fra flaske, enklere å drikke da ja.

Den sodastream greien virket jo som en god ide:)

Antoinette6 06-04-11 17:40

Sv: Vannspørsmål
 
Nemlig, 157. Det 'dør' liksom i kjøleskapet . . .

Jeg har en sånn vannflaske med tut med meg overalt, - og her om dagen SÅ jeg at cellulitene var blitt betydelig 'svekket' ( - får jeg vel si. Eller 'mindre') Det ble jeg veldig glad for. Jeg tror det er viktig med vann.

Og så BLIR man jo liksom litt mett også, da, Kitt. Litt 'tilfredsstilt' . . . Og så er det litt sånn at jo mer jeg drikker, jo tørstere blir jeg, liksom. Eller jeg blir vant til å ha denne vannflasken med meg overalt. Den står her ved siden av meg nå :ja:

Når jeg våkner om morgenen er jeg SKIKKELIG tørst og tenker bare vann ! Vann ! VANN !!!

Kanutten 06-04-11 17:44

Sv: Vannspørsmål
 
Jeg pleier om kvelden legge halvfulle 0.5 liters flasker i frysern. Morgenen etter er vannet frosset og jeg heller bare oppi mer vann. Har dermed iskaldt vann hele dagen. Guttene har slike flasker med seg på skolen og slipper dermed dette dauvannet som ofte er i store lokaler.

Kanutten 06-04-11 17:47

Sv: Vannspørsmål
 
Kan forresten anbefale DISSE flaskene! De er desidert de beste drikkeflaskene!

http://www.degrandi.com.au/images/0908_camelbak.jpg

nemi81 06-04-11 18:05

Sv: Vannspørsmål
 
Hvor får man kjøpt sånn flaske?

Kanutten 06-04-11 18:11

Sv: Vannspørsmål
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nemi81 (Innlegg 1076763)
Hvor får man kjøpt sånn flaske?

Sportsforretninger.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:53.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no