Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål om matvarer og oppskrifter (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=128)
-   -   Oppskrifter på soyaproteinboksen (Ketolyse) - Noen som har prøvd? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=20954)

isola 19-08-08 23:52

Oppskrifter på soyaproteinboksen (Ketolyse) - Noen som har prøvd?
 
Ja, jeg legger den her jeg, siden jeg strengt tatt ikke går på ketolysekuren.. Men tenkte å prøve Isetbrødet, og da trengte jeg soyaprotein. Den fra Ketolyse var lettest tilgjengelig. Såh! Min kjære kom hjem med boksen i dag, og der finner jeg fire andre oppskrifter. Soyabrød, bløtkakebunn, vafler og pizzabunn. Men er de gode..? De "krever" jo forholdsvis mye soyaprotein disse oppskriftene, og til den prisen vil jeg gjerne høre (vel, lese..) andres erfaringer før jeg prøver.

valleygirl 21-08-08 21:57

Sv: Oppskrifter på soyaproteinboksen (Ketolyse) - Noen som har prøvd?
 
Jeg har brukt Multipower soyaprotein til Isets pizzabunn og synes den fungerer helt greit. Lukten av selve pulveret er ikke god, men jeg pøser så mye hvitløk og krydder i deigen at det blir bra allikevel. Idag brukte jeg oppskriften igjen, laget bare en fjerdedel og laget den litt tykkere og så stekte jeg den i vaffeljernet. Resultatet var "burgerbrød". Eller egentlig burgervafler!

isola 21-08-08 22:13

Sv: Oppskrifter på soyaproteinboksen (Ketolyse) - Noen som har prøvd?
 
Mjaa.. Men det var igrunn ikke det jeg spurte om. :P

Smula 22-08-08 15:36

Sv: Oppskrifter på soyaproteinboksen (Ketolyse) - Noen som har prøvd?
 
Ja - brødet er suverent, synes jeg. Lett å lage og smaker godt.

Vaflene har jeg dårlig erfaring med. De satte seg bare fast i jernet.
Har man lyst på vafler finnes det en bedre oppskrift på dessertforumet.

Pizzabunnen er jeg heller ikke veldig begeistret for. Jeg pleier å bruke oppskriften til polarbrød/lapper til pizzabunn i stedet.

valleygirl 22-08-08 19:07

Sv: Oppskrifter på soyaproteinboksen (Ketolyse) - Noen som har prøvd?
 
Uttrykte meg nok uklart, da. Jeg prøvde pizzabunnen, men likte den ikke særlig godt. Har derfor gått over til å bruke soyaprotein, jfr. Isets oppskrift.

niomi 22-08-08 20:30

Sv: Oppskrifter på soyaproteinboksen (Ketolyse) - Noen som har prøvd?
 
Prøvde vaflene. De gikk i småbiter da jeg prøvde å få de ut av jernet, og småbitene smakte virkelig jævlig. :(

Georgine 22-08-08 20:52

Sv: Oppskrifter på soyaproteinboksen (Ketolyse) - Noen som har prøvd?
 
Jeg har forsøkt alt unntatt bløkakebunnen og var fornøyd :)

Pearl 23-08-08 20:38

Sv: Oppskrifter på soyaproteinboksen (Ketolyse) - Noen som har prøvd?
 
Jeg har prøvd meg på vaflene. De var rene katastrofen. Skikkelig kliss. Fikk de ikke ut av vaffeljernet og endte med å hive hele vaffeljernet. :eek:

celeste 30-08-09 17:03

Sv: Oppskrifter på soyaproteinboksen (Ketolyse) - Noen som har prøvd?
 
Jeg har kun prøvd vaflene. Gikk greit å steke de, så veldig gode ut. Men både lukta og smakte forferdelig. De ble ikke spist opp for å si det sånn..


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:49.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no