Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Fortelle eller ikke (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=3541)

Kristian 07-02-05 14:09

Fortelle eller ikke
 
Jeg var på fest i helgen og ved bordet satt ett ungt par. Han fortalte at han ikke likte å kjøre så langt fordi han var plaget av svimmelhet. Jeg hadde lyst til å si at det er jo ikke noe rart når du forsyner deg med 7 poteter.

Jenta hadde skallebank sa hun, jeg hadde lyst til å si at det var på grunn av at hun ikke spiste laksen sin og at hun burde drikke mer vann.

Burde jeg ha sagt ifra eller er det best å holde kjeft og håpe deres lege forteller de hva de burde gjøre:confused:

Anne 07-02-05 14:13

Tja. litt avhengig av hvor godt du kjenner dem kanskje. Skal vel være litt forsiktig med å "misjonere" i selskap med mange ukjente . Før de kjenner deg og vet hva du står for, mener jeg.

...men litt i humoristiske/alvorlige toner kan en jo prøve seg forsiktig med. Kanskje de får en aha-opplevelse. Det kunne jo faktisk hende at det var andre grunner også...:cool:

Aline 07-02-05 14:14

vanskelig.. hvis man kjenner vedkommende godt, så er det kanskje lettere å vite om man burde holde helt kjeft eller ikke ..

noen ganger må man kanskje bare hoppe i det... jeg har gjort det innimellom og overraskende er det ofte noen i nærheten som har hørt noe om det samme og som ikke med en gang avfeier deg...

som regel sier jeg ikke at jeg følger atkins eller south beach, men jeg kan komme med komentarer som går på generell mat..

nevner f.eks at loff er dumt, men sier ikke noe om brød m mindre noen spør...
snakker mere om sukker enn poteter.

og legger vekt på å fortelle hvor bra kjøtt egentlig er. og forteller også hvor skremmende stor mengde varer som inneholder sukker...

mofe 07-02-05 14:16

Ja, det tenkte jeg også på - at det er muligheter for at det er andre grunner for at de følte seg som de gjorde.

Kanskje mannen med svimmelheten følte seg slik fordi han f.eks trappet ned på noen medisiner?

Kanskje damen med hodepine var plaget av migrene?

Poenget mitt er at det kan være tusen grunner til at folk plages av det de plages av. Høykarbo er en av dem.

Aline 07-02-05 14:17

jo og for ikke lenge siden forklarte jeg det at jeg ikke forsynte meg med ris på denne måten:

jeg spiser samme mengde kjøtt og grønt uansett, så hvorfor skal jeg utsette meg selv for å bli ubehagelig mett når risen ikke inneholder noe næring...

og det er helt sant. når jeg spiser pasta eller ris/ poteter, så orker jeg mere mat før jeg klarer og stoppe. og ender opp med å være stappmett. hadde jeg kun spist det utenom ris/poteter/pasta så hadde jeg vært mer fornøyd etterpå og ikke gått sulten :)

Begod 07-02-05 14:20

Det du kan si er at det å drikke mye vann kan hjelpe på hodepine.

Resten bør man holde for seg selv. Det er svært få som takler å høre at det er deres egen skyld at ting er som de er.

Desuten så kan det være helt andre grunner til at han ble svimmel.

snoopygirl 11-02-05 20:55

kansje det smarteste å ikke si noe i det tilfelle trur jeg....veldig ofte tåler ikke folk å bli tilsnakka sånn...og det kan jo være mange grunner til hugguvondt og svimmelhet da...har levd masse på pasta ol jeg før og ikke eti mye fisk ol,,,men sleit ikke med hugguvondt og svimmelhet forde...noen tåler masse karbo og andre ikke.......


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:03.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no