Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Alkohol (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=13725)

Ada 06-07-07 02:19

Alkohol
 
Heisann!

Det finnes sikkert mange tråder på dette, men spør alikevell:-)

Skal på fest i morgen og drikke alkohol for første gang på 7 uker. Jeg ønsker med dette å vite hva som er best å drikke???? Tenker på hvitvin, champagne el rosevin (eller litt av begge deler) Er det noen som har navn på noen gode viner, som det ikke er for mye karbohydrater i??? Lurer også på hva dere pleier å drikke når derer er ute på byen???? Ønsker selvfølgelig å gjøre minst mulig skade i forhold til kuren.

Mottar alle forslag med takk:-)

Maxxx 06-07-07 02:59

Sv: Alkohol
 
Hei!
Jeg går på "kur" fra spisdegslank.no. De opplyser at ett glass rødvin eller ett glass hvitvin (ikke søt) skader ikke. De sier at ett glass pr dag ikke skader, men at en ikke kan samle opp og ta flere glass en dag. Øl er bannlyst. Sprit er jeg ikke sikker på, men om en kan ta det må en jo selvfølgerlig ikke drikke noe som har sukkerholdig blandevann e.l. i seg.
Kanskje ikke veldig informativt, men en start? Noen dukker vel opp med mer info :d

Maxxx 06-07-07 03:13

Sv: Alkohol
 
Googlet litt og fant at en må regne
1dl rødvin 2 gram
2dl rosèvin 2 gram

Og ser man på http://www.diabetes.no/index.asp?id=26050 er champagne utelukket. Bør vel heller ikke satse på hvitvin om en ikke er sikker på søthetsgraden.
Og med mindre en drikker brennevin i litersvis...kan en nok ta seg noen drinker uten sukkerholdig "tilbehør" :)

MorStine 06-07-07 09:48

Sv: Alkohol
 
VÆR FORSIKTIG MED ALKOHOL!!! Jeg drakk på lørdag, mindre enn jeg pleier på fest, og ble kaaaaanoooon! Det er advart på lavkarbo (iallefall ketolyse) at man tåler mye mindre alkohol og det kan jeg bekrefte!

Jeg drakk Vikingfjord uten karbo, har lite greie på viner, drikker rødvin innimellom, det er jo lite karbs i det...

Dårrit 06-07-07 10:15

Sv: Alkohol
 
Jeg ble også skikkelig full første gangen jeg drakk alkohol på denne kuren.

Robyn 06-07-07 13:30

Sv: Alkohol
 
Jeg og. :rodme:

Ut fra hva jeg har forstått kan du drikke litt rødvin eller tørr hvitvin i begrensede mengder.

Ren sprit som vodka (uten tilsetninger) inneholder visst ikke karbohydrater, så det kan du drikke blandet med f.eks. Sprite Zero. (Og husk at det kan være lurt å moderere spritmengden. ;))

01jun07 07-07-07 13:33

Sv: Alkohol
 
Var på fest i går, full av redsel for å stoppe vektnedgangen i 4-6 dager slik jeg har lest om på forumet her, så drakk jeg bare 2 glass rødvin, og etpar smååå drammer. Men, kuren veier jo fint opp for det lille konsumet, og jeg kjente etterhvert at alkoholen hadde sin virkning. Og det er litt rart, for vanligvis så ville en slik alkoholmenge ikke betydd noe for meg..

Får bare håpe at det ikke ødelegger noe da.. :)

deathkitty 10-07-07 14:07

Sv: Alkohol
 
sprit og tropical citrus fantaen.... var veldig god å blande vertfal (syntes jeg). ikke mer enn 0.3 karber heller...

Thorwald 10-07-07 14:35

Sv: Alkohol
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Robyn (Innlegg 303459)
Jeg og. :rodme:
Ren sprit som vodka (uten tilsetninger) inneholder visst ikke karbohydrater, så det kan du drikke blandet med f.eks. Sprite Zero. (Og husk at det kan være lurt å moderere spritmengden. ;))

Dette med spritmengden bommet jeg litt på sist jeg var på fest. Men det gikk nokså bra like vel. Men jeg hadde litt promille, men ble heldigvis ikke spes. fyllesyk dagen derpå. Grunnen til den høye promillen var fordi polet hadde en vodka som het Boris Jeltsin. Det er en vodka på 37% som er beregnet til å drikkes bar. Dersom man gjør slik som jeg gjorde, kjølte flasken ned, så smakte det ikke mye sprit heller. Og dermed forsvant hele flasken i løpet av en kveld. Men det anbefales slettest ikke å drikke så mye. Men skal man først drikke er rent brennevin etter min mening et helt greit alternativ. Jeg snakker da om vodka, cognac eller calvados. Som er de jeg normalt dras mot (eller evt. drar meg selv mot). :)

tech 11-07-07 05:50

Sv: Alkohol
 
Det finnes endel light alternativer, både av rusbrus og vodka.
Vikingfjord "lavkarbo" er i hvertfall uten karbohydrater, og smaker greit. :)

Merre 24-09-07 17:39

Sv: Alkohol
 
Herregud så lite alkohol jeg tåler nå!
Drakk 2 lavkarb-øl på fredag og mannen min trodde jeg hadde drukket alle 6 jeg hadde kjøpt!
Det var god stemning i huset, gjestene reiste til byen og jeg husker ingen ting.
Klarte visst å drikke alle sammen, men da måtte han legge meg!

Ingen god lørdag!
Pleier jo aldri å bli så full!!!

Distrea 24-09-07 17:46

Sv: Alkohol
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Merre (Innlegg 341328)
Herregud så lite alkohol jeg tåler nå!
Drakk 2 lavkarb-øl på fredag og mannen min trodde jeg hadde drukket alle 6 jeg hadde kjøpt!
Det var god stemning i huset, gjestene reiste til byen og jeg husker ingen ting.
Klarte visst å drikke alle sammen, men da måtte han legge meg!

Ingen god lørdag!
Pleier jo aldri å bli så full!!!


hahaha:p De fleste prøver EN gang ;)

Gerd 24-09-07 17:51

Sv: Alkohol
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Distrea (Innlegg 341330)
hahaha:p De fleste prøver EN gang ;)

Ja, den berømte ketosefylla :lol:

Merre 24-09-07 18:04

Sv: Alkohol
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 341336)
Ja, den berømte ketosefylla :lol:

Håper jeg har lært! :)
Gikk ned 0,7 kg denne uken til tross for fylla:D

Jippi 24-09-07 19:41

Sv: Alkohol
 
Jeg var på besøk hos ei venninne på lørdag og drakk to lavkarbo øl og noen drinker (vodka). Ble helt plutselig skikkkelig dårlig. Venninna mi sa at jeg plutselig ble kritthvit i fjeset! Måtte faktisk spy:o. Var skikkelig dårlig dagen etterpå også, og er enda ikke helt 100% idag.. Ikke mye lyst å drikke mer på denne kuren (pleier normalt sett drikke veldig sjeldent), men nå fyller ei venninne av meg 30 år og skal ha jentefest på lørdag. Ikke mye lyst å drikke, men føler jeg må...

wander 24-09-07 20:16

Sv: Alkohol
 
Mens vi er inne på alkohol - håper det er noen som kan hjelpe meg med dette:

Det er "lov" å drikke tørr hvitvin. Vi fant en vin som vi tror er tørr, når vi ser på kakeinndelingen fra vinmonopolet. Men, så står det også at det er 6,00 g/l sukker i den.

Lurer på om noen kan fortelle meg om denne vinen kan drikkes når jeg går på Ketolysekuren?

Tommasi

Kanutten 24-09-07 20:19

Sv: Alkohol
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av wander (Innlegg 341378)
Mens vi er inne på alkohol - håper det er noen som kan hjelpe meg med dette:

Det er "lov" å drikke tørr hvitvin. Vi fant en vin som vi tror er tørr, når vi ser på kakeinndelingen fra vinmonopolet. Men, så står det også at det er 6,00 g/l sukker i den.

Lurer på om noen kan fortelle meg om denne vinen kan drikkes når jeg går på Ketolysekuren?

Tommasi

Drikker du en liter av den har du brukt opp 6 karber

Kanutten 24-09-07 20:20

Sv: Alkohol
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 341380)
Drikker du en liter av den har du brukt opp 6 karber

Meeeen det er vel liten sjanse for at man klarer drikke en hel liter vin mens man er i ketose!! :o

wander 24-09-07 20:23

Sv: Alkohol
 
:D Lite trolig det blir en liter vin på meg av gangen, ja...

Distrea 24-09-07 22:09

Sv: Alkohol
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av wander (Innlegg 341386)
:D Lite trolig det blir en liter vin på meg av gangen, ja...

Du kan jo prøve.... bare sånn for moroskyld? :D :full:

Gerd 24-09-07 22:14

Sv: Alkohol
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Distrea (Innlegg 341435)
Du kan jo prøve.... bare sånn for moroskyld? :D :full:

Hadde jo vært bittelitt morro å fått referat da... http://home.no/femma/smilies/fnise.gif

wander 24-09-07 23:39

Sv: Alkohol
 
Kan hende gubbemannen hadde syntes det hadde blitt litt moro i hvertfall... :D

Smula 25-09-07 08:59

Sv: Alkohol
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 341382)
Meeeen det er vel liten sjanse for at man klarer drikke en hel liter vin mens man er i ketose!! :o

Heldigvis er det ikke en hel liter i en vinflaske, men 0,75, og det klarte jeg å få i meg på lørdag. Ble ganske så god og full, ja... :o
Det tror jeg er det meste jeg har drukket siden jeg startet denne kuren, vanligvis holder det lenge med en halv flaske.

Merre 25-09-07 09:37

Sv: Alkohol
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Smula (Innlegg 341513)
Heldigvis er det ikke en hel liter i en vinflaske, men 0,75, og det klarte jeg å få i meg på lørdag. Ble ganske så god og full, ja... :o
Det tror jeg er det meste jeg har drukket siden jeg startet denne kuren, vanligvis holder det lenge med en halv flaske.

Jeg er ikke noen vinelsker og har ikke prøvd dette selv(burde ha gjort det).
Tørr vin er jo litt surt, og min svigerinne blander den med sprite light.
Dette er godt sier hun og ja hun blir full av det:)

Smula 25-09-07 11:29

Sv: Alkohol
 
Å blande noe i en god, tørr hvitvin er helligbrøde, spør du meg. :p
Liker ikke noe søtere enn det lenger, så sånn sett er jo det en fordel på denne kuren. Drikker stort sett bare tørre viner.
Men som sagt - en flaske ble litt i meste laget.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:51.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no