Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell ernæringsdebatt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Sukrin på Kiwi (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=51061)

Engelen 23-02-12 22:04

Sukrin på Kiwi
 
I dag var jeg innom to Kiwi butikker, og begge solgte Sukrin. Det er jammen meg ikke værst!!!

Lindemor 23-02-12 22:12

Sv: Sukrin på Kiwi
 
Hurra!!! :D

senka 23-02-12 22:16

Sv: Sukrin på Kiwi
 
Så flott,den må være billigere enn på helsekost :p

TrillTrall 23-02-12 22:21

Sv: Sukrin på Kiwi
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Engelen (Innlegg 1305725)
I dag var jeg innom to Kiwi butikker, og begge solgte Sukrin. Det er jammen meg ikke værst!!!

Jøss! Nå bruker jeg fint lite av det, men det er jo positivt. :) Hva kostet det for en pose der da? På helsekosten er det vel 50-60,- for en pose?

index 23-02-12 22:34

Sv: Sukrin på Kiwi
 
Så det i forrige uke jeg også. Verden går fremover, var første tanke...

Sanney 23-02-12 22:41

Sv: Sukrin på Kiwi
 
meny selger sukrin og sukrin melis for ca 65-69 kr posen. samme som helsekost mao. men man har gjerne butikken nærmere enn helsekosten. samt at man slipper å dra innom ørten butikker for å få tak i alt.

Dietta 23-02-12 22:46

Sv: Sukrin på Kiwi
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av index (Innlegg 1305738)
Så det i forrige uke jeg også. Verden går fremover, var første tanke...

Akkurat det tenkte jeg også, sakte men sikkert :D

Engelen 23-02-12 22:49

Re: Sukrin på Kiwi
 
Lurer på om det var 67 kr. De hadde også Møllerens lavkarbobrød. Jeg har ikke sett det på Kiwi før. Har aldri prøvd brødet da jeg synes det har litt for mange karber for meg.

I tillegg hadde de fått en lavkarbo-bar fra Nutrislim. Det sto lavkarbo på den og den hadde rett over 2 gram karbo tror jeg.

Flott å se at det blir satset på lavkarboprodukter.

Mariann S 23-02-12 22:50

Sv: Sukrin på Kiwi
 
Og i bygda mi har Mega tatt inn tagatesse - JIPPI, i tillegg til bl.anna lavkarbobrødbakemiks.
Fleire butikkar har hatt sukrin ei stund.
Bakdelen med tagatessen var at på Mega kosta den 9 kr meir pr pk enn på helsekosten i 2. etasje :rolleyes:

Tiki 24-02-12 08:21

Re: Sv: Sukrin på Kiwi
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanney (Innlegg 1305742)
meny selger sukrin og sukrin melis for ca 65-69 kr posen. samme som helsekost mao. men man har gjerne butikken nærmere enn helsekosten. samt at man slipper å dra innom ørten butikker for å få tak i alt.

Har også sett mandelmel på meny, og flere lavkarboprodukter.
De tar sikkert inn i takt med etterspørsel, og at det tross alt har blitt mye mere fokus på lavkarbo generelt.

Jabba 24-02-12 12:33

Sv: Sukrin på Kiwi
 
På min lokale MEGA kan jeg kjøpe Sukrin, SukrinMelis, BakePro, Funksjonellmats lavkarbobrød og noen Atkins barer! Så fremgang er det tydeligvis rundt omkring!

TrillTrall 24-02-12 15:47

Sv: Sukrin på Kiwi
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mariann S (Innlegg 1305749)
Og i bygda mi har Mega tatt inn tagatesse - JIPPI, i tillegg til bl.anna lavkarbobrødbakemiks.
Fleire butikkar har hatt sukrin ei stund.
Bakdelen med tagatessen var at på Mega kosta den 9 kr meir pr pk enn på helsekosten i 2. etasje :rolleyes:

Leste forleden dag at tagatesse inneholder bl.a. sucralose - om det stemmer er hele poenget borte for min del, sucralose er fyfy, det brytes bl.a. ikke ned i naturen og er i ferd med å bli et lite forurensningsproblem faktisk.

Kan ikke myndighetene få ut fingeren og godkjenne stevia NÅ! :mad:

Hamster59 24-02-12 18:28

Sv: Sukrin på Kiwi
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1306119)
Leste forleden dag at tagatesse inneholder bl.a. sucralose - om det stemmer er hele poenget borte for min del, sucralose er fyfy, det brytes bl.a. ikke ned i naturen og er i ferd med å bli et lite forurensningsproblem faktisk.

Kan ikke myndighetene få ut fingeren og godkjenne stevia NÅ! :mad:


Av den grunn kjøper ikke jeg heller tagatesse.
Funksjonell mat kommer med en variant med stevia i april. Men det er kommet noe som heter cocosa sukker, som jeg kan tenke meg å prøve. Tror den har litt høyere GI enn sukrin, men den smaker kanskje litt bedre.

Mariann S 24-02-12 21:38

Sv: Sukrin på Kiwi
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1306119)
Leste forleden dag at tagatesse inneholder bl.a. sucralose - om det stemmer er hele poenget borte for min del, sucralose er fyfy, det brytes bl.a. ikke ned i naturen og er i ferd med å bli et lite forurensningsproblem faktisk.

Kan ikke myndighetene få ut fingeren og godkjenne stevia NÅ! :mad:

Ja, den innholder 0,02 % sucralose.

TrillTrall 24-02-12 21:45

Sv: Sukrin på Kiwi
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hamster59 (Innlegg 1306191)
Av den grunn kjøper ikke jeg heller tagatesse.
Funksjonell mat kommer med en variant med stevia i april. Men det er kommet noe som heter cocosa sukker, som jeg kan tenke meg å prøve. Tror den har litt høyere GI enn sukrin, men den smaker kanskje litt bedre.

Det er veldig mye usikkerhet rundt dette med stevia - noen har alt fått kjøpt det over disk her i landet, andre sier at det ikke er godkjent ennå, men at det kommer i handelen til sommeren eller høsten. Tror jeg må sende en mail til Mattilsynet, de må vel vite dette sikkert?

Cocosa sukker - hva i all verden er det? Og hvor får man kjøpt det?

Huldr 25-02-12 12:50

Sv: Sukrin på Kiwi
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1306309)

Cocosa sukker - hva i all verden er det? Og hvor får man kjøpt det?

Google er et fint dyr vet du :D

http://soma.no/produkter/cocosa-sukker/

Det er vel det samme som palmesukker. Har kjøpt det en gang, det er ikke noe å si på smaken i alle fall :)

Rebeldama 25-02-12 21:39

Sv: Sukrin på Kiwi
 
Kommer akkurat fra Kiwi (som er min butikk borti gata her) og gjett om jeg ble glad når jeg så de hadde plassert sukrinen i hylla (pris på hyllekanten var ikke oppe ennå da).. også hadde jeg akkurat kjøpt inn igår på meny i S.borg.
Og her for et par uker siden så fant jeg ut at min kiwi hadde lavkarbobrød mix.. Ja, det er deilig når innkjøpene kan forenkles med mindre butikker "å fly i" :D:D

TrillTrall 25-02-12 21:52

Sv: Sukrin på Kiwi
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Huldr (Innlegg 1306492)
Google er et fint dyr vet du :D

http://soma.no/produkter/cocosa-sukker/

Det er vel det samme som palmesukker. Har kjøpt det en gang, det er ikke noe å si på smaken i alle fall :)

:p Frekkas. ;)

Kitt 25-02-12 22:41

Sv: Sukrin på Kiwi
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1306309)
Det er veldig mye usikkerhet rundt dette med stevia - noen har alt fått kjøpt det over disk her i landet, andre sier at det ikke er godkjent ennå, men at det kommer i handelen til sommeren eller høsten. Tror jeg må sende en mail til Mattilsynet, de må vel vite dette sikkert?

Her er litt oppdatert info!:)

Huldr 25-02-12 22:45

Sv: Sukrin på Kiwi
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1306622)
:p Frekkas. ;)

Hehe :p Var tilfeldigvis innom den andre tråden rett før, så kunne ikke dy meg :D

Glemte å si at jeg kjøpte palmesukkeret på iHerb, forresten :)

Opheliia 26-02-12 01:11

Sv: Sukrin på Kiwi
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1306119)
Leste forleden dag at tagatesse inneholder bl.a. sucralose - om det stemmer er hele poenget borte for min del, sucralose er fyfy, det brytes bl.a. ikke ned i naturen og er i ferd med å bli et lite forurensningsproblem faktisk.

Kan ikke myndighetene få ut fingeren og godkjenne stevia NÅ! :mad:

Du kan jo kjøpe via iherb da? Ikke så veldig dyrt..holder du deg under 200 kroner er det jo enda bedre :)

Rebeldama 26-02-12 09:45

Sv: Sukrin på Kiwi
 
Første gang jeg kjøpte stevia var på altshop.no.
Det var før jeg "fant" IHerb vel og merke (med tanke på pris)...
Men altshop er jo et norsk firma tilhørende i Horten og underlagt norske regler?!!

Tiki 26-02-12 10:29

Re: Sukrin på Kiwi
 
Har også kjøpt Stevia under disken på en Sunkostforetning for ca. 1,5 år siden. Nå har jeg skapet fullt av Stevia flyende med div. smaker, nøytral, pulver og suketter, alt kjøpt på iHerb

Yrla 26-02-12 10:42

Sv: Re: Sukrin på Kiwi
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tiki (Innlegg 1306761)
Har også kjøpt Stevia under disken på en Sunkostforetning for ca. 1,5 år siden. Nå har jeg skapet fullt av Stevia flyende med div. smaker, nøytral, pulver og suketter, alt kjøpt på iHerb

Hvordan smaker sukettene? Har du et bilde eller navn?

Tiki 26-02-12 10:52

Re: Sv: Re: Sukrin på Kiwi
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Yrla (Innlegg 1306766)
Hvordan smaker sukettene? Har du et bilde eller navn?

KAL pure stevia

De er ganske så søte, men har overhode ikke den bitre anissmaken, så jeg liker de. Så ønsker jeg meg en kopp med søt te så bruker jeg denne, hvis ikke tar jeg noen dråper uten smak.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:58.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no