Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Drikker dere melk? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19131)

karbolia 28-04-08 11:57

Drikker dere melk?
 
Melk har mange karb'er pr.dl. Drikker dere det eller holder dere dere unna?

Om dere ikke drikker melk; hva drikker dere da?

Det går mest på vann her. Det er liksom tryggest. :rolleyes:

Xenia 28-04-08 12:16

Sv: Drikker dere melk?
 
Jeg har kjøpt meg Soyamelk jeg... Den med 0,1 g karber i...

MorStine 28-04-08 12:23

Sv: Drikker dere melk?
 
Melk er bannlyst her:D Jeg ville ikke brukt opp 2/3 av dagskvoten på ett glass melk...

Areola 28-04-08 12:38

Sv: Drikker dere melk?
 
Har aldri vært noen melkedrikker, så savnet er ikke det største :)
Vann er utrolig godt uansett!

karbolia 28-04-08 13:17

Sv: Drikker dere melk?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Xenia (Innlegg 451766)
Jeg har kjøpt meg Soyamelk jeg... Den med 0,1 g karber i...

Hvordan smaker det i forhold til vanlig melk?

karbolia 28-04-08 13:17

Sv: Drikker dere melk?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MorStine (Innlegg 451770)
Melk er bannlyst her:D Jeg ville ikke brukt opp 2/3 av dagskvoten på ett glass melk...

Nei, det er nettopp det... virker litt bortkastet liksom... :rolleyes:

nellie 28-04-08 13:50

Sv: Drikker dere melk?
 
Vann er gøtt!!
Og blir bare bedre og bedre jo mindre andre greier man drikker.
Farris også..
Namnam:sikle:

Xenia 28-04-08 13:52

Sv: Drikker dere melk?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av karbolia (Innlegg 451802)
Hvordan smaker det i forhold til vanlig melk?


Godt er det ikke, men det er en nødløsning... Jeg bruker det også, der jeg ellers ville ha brukt melk... Feks. i matlaging og proteindrikk...

Alfamann74 28-04-08 14:16

Sv: Drikker dere melk?
 
Hva med alle de som påstår at folk som drikker mye melk er slankere enn gjennomsnittet pga mye inntak av kalsium er viktig i fettforbrenning? Stemmer ikke dette, eller...?

camillasnilsen 28-04-08 14:22

Sv: Drikker dere melk?
 
No milk today,...

=)

Smula 28-04-08 15:57

Sv: Drikker dere melk?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Alfamann74 (Innlegg 451866)
Hva med alle de som påstår at folk som drikker mye melk er slankere enn gjennomsnittet pga mye inntak av kalsium er viktig i fettforbrenning? Stemmer ikke dette, eller...?

Det skal ikke jeg uttale meg om iallefall, men går du på ketolyse tilhører ikke melk det du kan innta. Så da er det ikke så mye mer å si om den saken.

Stupedama 28-04-08 16:32

Sv: Drikker dere melk?
 
Sitat:

Hva med alle de som påstår at folk som drikker mye melk er slankere enn gjennomsnittet pga mye inntak av kalsium er viktig i fettforbrenning? Stemmer ikke dette, eller...?
Er det virkelig noen som påstår det? Andre enn meierier? At melkedrikkere er slankere? Trodde ellers at kaffelattegenerasjonen var tjukkere enn noengang. Masse melkesukker.

Men kalsium er sikkert bra. Jeg tar to stk hver morgen, sammen med de andre kosttilskudda.

Photobscura 28-04-08 16:42

Sv: Drikker dere melk?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Alfamann74 (Innlegg 451866)
Hva med alle de som påstår at folk som drikker mye melk er slankere enn gjennomsnittet pga mye inntak av kalsium er viktig i fettforbrenning? Stemmer ikke dette, eller...?

:lol:
Sorry, men nå kunne jeg ikke dy meg... Ikke meninga å være slem, men HVOR har du hørt dette?

Det skal visst være en av de største industrisvindlene, dersom man er litt konspiratoriska, at kroppen ikke kan ta opp kalsium fra melk, selv om det er kalsium i melken. Jeg har i alle fall ikke brukket et eneste bein siden jeg sluttet :D

Og: Melk er for kalver ;)

Photobscura 28-04-08 16:43

Sv: Drikker dere melk?
 
Men om det er melkefettet du mener, så er det nok litt mer gehalt i det, og melkefett finner du plenty av i ost, rømme, fløte etc.

Thorwald 28-04-08 16:49

Sv: Drikker dere melk?
 
Jeg drikker ikke melk, men kan ta et glass fløte en gang i blandt. Men det er jo karber i fløte også, så jeg forsøker å være forsiktig.

Til vanlig drikker jeg vann. Dersom jeg skal ha brus drikker jeg cola light (men det er fordi det er den eneste lightbrusen som er å oppdrive på denne fordømte øde øya i Karibien). Dersom jeg skal ha alkohol fungerer rom & cola light med en dash lime fint for denne skrotten. :)

Photobscura 28-04-08 16:50

Sv: Drikker dere melk?
 
For ikke å glemme livetst blod: Rødviiin! :sikle:

Men vann først og framst, ja! Mmmm! Vann :)

Elanessë 28-04-08 18:24

Sv: Drikker dere melk?
 
Har ikke drukket melk siden 3.klassen på barneskolen. Liker ikke det nei *kvalm*
Har drukket vann til alle måltider i alle år her (men unntak av litt brus i helgene) og fortsetter videre med det ja :D

AnetteS 28-04-08 19:23

Sv: Drikker dere melk?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av photobscura (Innlegg 452009)
For ikke å glemme livetst blod: Rødviiin! :sikle:

Men vann først og framst, ja! Mmmm! Vann :)

Signerer denne jeg!:D

Princez 28-04-08 19:33

Sv: Drikker dere melk?
 
Melk?? Ja, jeg likte melk, men om det berører munnen min nå, kjennes det bare surt ut! signerer vann og rødvin!! DET er saker det! Hehehe..

Neida (Joda) syns du får litt mye pryl her.. Hold deg unna melk en stund, så går trangen over etterhvert.. Det har jeg som "sjokolademelk-avhengig" opplevd hvertfall ;)

nellie 28-04-08 23:02

Sv: Drikker dere melk?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Thorwald (Innlegg 452007)

Til vanlig drikker jeg vann. Dersom jeg skal ha brus drikker jeg cola light (men det er fordi det er den eneste lightbrusen som er å oppdrive på denne fordømte øde øya i Karibien). Dersom jeg skal ha alkohol fungerer rom & cola light med en dash lime fint for denne skrotten. :)

STAKKARS deg!!:lol:

Lava 28-04-08 23:21

Sv: Drikker dere melk?
 
tror at de som drikker MYE melk kan være "slanke" ja,
noen naboer av meg drakk mange liter til dagen, de og ungene,
de så ut som "biafra" , altså sykt tynne!
Men de spiste sikkert ikke mye annet, da jeg vil tro melk ga metthetsfølelse nok....
drikker ikke melk, enten jeg er på denne kosten eller ikke.

før var det juice, nå VANN

AnetteS 28-04-08 23:26

Sv: Drikker dere melk?
 
Tenker fortsatt på ett glass rødvin nå jeg http://i114.photobucket.com/albums/n.../icon_wine.gif

Skal holde fingrene av fatet frem til 17 mai. Da skal jeg unne meg litt:D
Med ett vannglass til for synets skyld:p

Thorwald 29-04-08 00:57

Sv: Drikker dere melk?
 
Hei.

Så var det tid for rom & cola light igjen. Vi har flyttet på oss, og dermed må vi jo ha ankerdrammen. I tillegg til dette er det jo solnedgang, og da må vi jo ha en sundowner. Så da ble det nok en Castro-light på meg (Cuba libre med cola light må jo hete Castro light, eller? ;) ). Så livet her i Karibien er hardt. I dag har jeg for øvrig drukket litt fløte, det var digg. Jeg er uansett enig med Jorun at litt rødvin hører med for å få liv i blodet, eller hva det nå var hun sa... ;-p Akkurat i øyeblikket er vi på en av disse franske øyene, så her er mulighetene for å få seg en brukbar rødvin absolutt til stede. En annen ting som er bra med de franske øyene er pølsene, de har sinnsykt gode spekepølser uten så mye salt i. Kjempegodt for oss lavkarbonister. :) Lightbrus derimot det har de ikke store utvalget av, men det hender jo av og til jeg klarer å finne en pepsi max, og da blir jo gleden stor. Uansett, livet er herlig dere! :)

Photobscura 29-04-08 07:49

Sv: Drikker dere melk?
 
Ah! Det tror jeg på, Thorwald! Høres fantastisk ut!
Det er nå...litt sol, et sted bak skyene her i gamle Oslo også da :o

Alfamann74 29-04-08 11:14

Sv: Drikker dere melk?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av photobscura (Innlegg 452002)
:lol:
Sorry, men nå kunne jeg ikke dy meg... Ikke meninga å være slem, men HVOR har du hørt dette?

Det skal visst være en av de største industrisvindlene, dersom man er litt konspiratoriska, at kroppen ikke kan ta opp kalsium fra melk, selv om det er kalsium i melken. Jeg har i alle fall ikke brukket et eneste bein siden jeg sluttet :D

Og: Melk er for kalver ;)

Det påstås her: http://melk.no/Article.aspx?artid=15...nu3id=&mnu4id=


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:17.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no