Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Ideelt lavkarbokosthold for reaktiv hypoglykemi (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=48620)

Entusiastisk 12-10-11 08:34

Ideelt lavkarbokosthold for reaktiv hypoglykemi
 
Jeg er nå temmelig sikker på at jeg kan lide av Reaktiv Hypoglykemi, og vil behandle dette med kosthold. Men hva slags retning skal jeg da følge? Jeg har levd ketogent i det siste, men det virker som om det bare blir verre. Er et moderat lavkarbo kosthold som anbefalt på den hjemmesida om reaktiv hypoglykemi det beste? Noe a la Fedon?

Entusiastisk 12-10-11 08:35

Sv: Ideelt lavkarbokosthold for Reaktiv Hypoglykemi
 
Sånn som i dag, jeg har levd ketogent i to uker, og i morges på vei til jobb måtte jeg stikke innom en 7/11 og kjøpe en pose godteri for å få blodsukkeret mitt opp, beina og bakken bølget under meg.

Kitt 12-10-11 09:40

Sv: Ideelt lavkarbokosthold for Reaktiv Hypoglykemi
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Entusiastisk (Innlegg 1228543)
Sånn som i dag, jeg har levd ketogent i to uker, og i morges på vei til jobb måtte jeg stikke innom en 7/11 og kjøpe en pose godteri for å få blodsukkeret mitt opp, beina og bakken bølget under meg.

Har du mulighet til å måle bls når du har det sånn?
Hva var evnt blodsukker?
Hva spiste du til frokost som kan ha gitt et veldig høyt med påfølgende lavt blodsukker?

nellie 12-10-11 11:01

Sv: Ideelt lavkarbokosthold for Reaktiv Hypoglykemi
 
Jeg har ikke akkurat noe påvist reaktiv hypowhatsitsname. Tror ikke jeg har hatt noe lignende heller, hvis det går ut på at man får en kjempeblodsukkerstigning for så å få kjempelavt. Men jeg slet mye med å plutselig få veldig lavt blodsukker, da jeg spiste ketogent. Var overhodet ikke mye karbohydrater som skulle til for å få en ende på det. Gikk over på et strengt Lindberg kosthold med ubegrenset med "ketogenlovlige grønnsaker" og maks et c-måltid om dagen. (bittelitt fullkornspasta til middag, 2 fullkornsknekkebrød til frokost ect.) Ikke sett noe til det siden:)

smgj 12-10-11 11:44

Sv: Ideelt lavkarbokosthold for Reaktiv Hypoglykemi
 
Jeg har lest om forhøyet karbohydratfølsomhet under langvarig streng lavkarbo. Kanskje er det noen av oss som er utsatt for dette. I så fall er de trege karbohydratene (og litt til hvert måltid) din venn...

Entusiastisk 05-11-11 16:07

Sv: Ideelt lavkarbokosthold for Reaktiv Hypoglykemi
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1228616)
Har du mulighet til å måle bls når du har det sånn?
Hva var evnt blodsukker?
Hva spiste du til frokost som kan ha gitt et veldig høyt med påfølgende lavt blodsukker?

Beklager sent svar, hadde glemt av denne tråden.

Jeg hadde ikke spist frokost den dagen, er ikke så sulten om morgenen.

Entusiastisk 05-11-11 16:09

Sv: Ideelt lavkarbokosthold for Reaktiv Hypoglykemi
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1228710)
Jeg har ikke akkurat noe påvist reaktiv hypowhatsitsname. Tror ikke jeg har hatt noe lignende heller, hvis det går ut på at man får en kjempeblodsukkerstigning for så å få kjempelavt. Men jeg slet mye med å plutselig få veldig lavt blodsukker, da jeg spiste ketogent. Var overhodet ikke mye karbohydrater som skulle til for å få en ende på det. Gikk over på et strengt Lindberg kosthold med ubegrenset med "ketogenlovlige grønnsaker" og maks et c-måltid om dagen. (bittelitt fullkornspasta til middag, 2 fullkornsknekkebrød til frokost ect.) Ikke sett noe til det siden:)

Hmm. Noe slikt jeg burde prøve ,kanskje. Har falt av lasset i det siste ,fordi jeg ikke orket de anfallene.

Kitt 07-11-11 11:09

Sv: Ideelt lavkarbokosthold for Reaktiv Hypoglykemi
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Entusiastisk (Innlegg 1245800)
Beklager sent svar, hadde glemt av denne tråden.

Jeg hadde ikke spist frokost den dagen, er ikke så sulten om morgenen.

For at det skal være reaktiv hypoglykemi, betinger det at blodsukkeret først stiger HØYT etter matinntak for så å gå rett i bunn! Ikke vanlig "har ikke spist frokost"- svimmelhet!;)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:32.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no