Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Kake/dessert og snacks (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Beste lavkarbokake som kan serveres "vanlige folk" uten å måtte forklare (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24321)

Up-and-down 20-02-09 22:50

Beste lavkarbokake som kan serveres "vanlige folk" uten å måtte forklare
 
Min tur å ha med kake på nyjobben. Jeg går på lavkarbo, men snakker ikke så høyt om det fordi jeg ikke skal ta av så mye og jeg orker ikke få så mye reaksjoner. Men hva gjør jeg nå når det er min tur å ha med kake? Mange oppskrifter er jo gode, men litt alternative.... slik at de liksom må serveres sammen med en forklaring på hvorfor de smaker litt annerledes.

Noen forslag til kake som kan serveres som den er? Tenkte kanskje på Gerds ostekake. Den virka jo ganske normal - eller er bunnen der for "sær"?

Gracella 20-02-09 23:31

Sv: Beste lavkarbokake som kan serveres "vanlige folk" uten å måtte forklare
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Up-and-down (Innlegg 658729)
Min tur å ha med kake på nyjobben. Jeg går på lavkarbo, men snakker ikke så høyt om det fordi jeg ikke skal ta av så mye og jeg orker ikke få så mye reaksjoner. Men hva gjør jeg nå når det er min tur å ha med kake? Mange oppskrifter er jo gode, men litt alternative.... slik at de liksom må serveres sammen med en forklaring på hvorfor de smaker litt annerledes.

Noen forslag til kake som kan serveres som den er? Tenkte kanskje på Gerds ostekake. Den virka jo ganske normal - eller er bunnen der for "sær"?

Gerds ostekake er bare god og ikke "sær" i det hele tatt. Faktisk synes de fleste at den er kjempegod og ber om oppskriften.

Up-and-down 21-02-09 00:09

Sv: Beste lavkarbokake som kan serveres "vanlige folk" uten å måtte forklare
 
Da tror jeg det blir den. Helt ok å servere en kake med litt annerledes bunn enn vanlig ostekake. Og jeg kan jo bare si det er gele i den, ikke si lett-gele.

quebec 21-02-09 07:41

Sv: Beste lavkarbokake som kan serveres "vanlige folk" uten å måtte forklare
 
hvorfor si noe i det hele tatt? vent til senere iallefall :)
det er utrolig gøy når folk i ettertid blir gjort oppmerksom at den knallgoe kaka faktisk var lavkarbo :)

og den ostekaka er superdupergod :)

men jeg kan og anbefale sjokoladekaka black sunday som ligger her inne :)

sirimor 21-02-09 09:10

Sv: Beste lavkarbokake som kan serveres "vanlige folk" uten å måtte forklare
 
Jeg har tatt med blant annet Gerds ostekake på jobben, og det ble veldig godt mottatt. Alle spiste og skrøt av kakene og lagersjefen ville til og med ha oppskriften!

Jeg hadde også med Nannahs eplekake og en sjokoladekake som jeg hadde komponert selv. Alt ble spist opp.

Sjokoladekaka skal jeg legge ut under oppskrifter her, bare jeg får somla meg til det..tid. Har tenkt på det lenge, men:o

Gracella 21-02-09 11:53

Sv: Beste lavkarbokake som kan serveres "vanlige folk" uten å måtte forklare
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av quebec (Innlegg 658968)
hvorfor si noe i det hele tatt? vent til senere iallefall :)
det er utrolig gøy når folk i ettertid blir gjort oppmerksom at den knallgoe kaka faktisk var lavkarbo :)

og den ostekaka er superdupergod :)

men jeg kan og anbefale sjokoladekaka black sunday som ligger her inne :)

Black Sunday har jeg også servert på jobben med stort hell.
Til den hadde jeg en skål med bringebær og en skål med rømme.
Krem går også helt fint, men den syrlige rømmen (og bringebæra) passer så godt til den søte sjokoladekaken!
(men jeg må si at jeg passet litt på at ingen spiste for mye av den - vil ikke at noen skal tilbringe resten av dagen på do, he, he)

Up-and-down 08-03-09 18:04

Sv: Beste lavkarbokake som kan serveres "vanlige folk" uten å måtte forklare
 
Det ble Gerds ostekake, med gele av Fun Light Lime e.l. Har laget den i tre forskjellige sammenhenger og over alt har den blitt godt mottatt. I går var det spesielt artig, for jeg serverte den på en kafe og en kunde spurte forsiktig om det var mye sukker i den, hun hadde nemlig diabetes 2. :-)

Carisma 08-03-09 18:54

Sv: Beste lavkarbokake som kan serveres "vanlige folk" uten å måtte forklare
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Up-and-down (Innlegg 673919)
en kunde spurte forsiktig om det var mye sukker i den, hun hadde nemlig diabetes 2. :-)

:D

Jeg var på kafe nede i sentrum av trysil i fjor, og der hadde de sånn ostekake man kunne kjøpe biter av, med en diger lapp med Sukkerfri" klista over. Ble kjmepepositivt overrasket :ja: God var'n også :)

Anka 08-03-09 20:45

Sv: Beste lavkarbokake som kan serveres "vanlige folk" uten å måtte forklare
 
Jeg har akkurat smakt min første Black Sunday og denne kan jeg virkelig anbefale!!! Den var super god. Serverte med krem og bær. Nam, nam...
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=20397


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:11.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no