Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Septembertråden - 2012 (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=52928)

wahaj 27-08-12 14:02

Septembertråden - 2012
 
Hei, er det noen som skal hive seg på i september? :)

misslinda 27-08-12 22:54

Sv: Oktobertråden - 2012
 
Hei.. Jeg begynte i dag ;) So far so good ;)
Har spist:
til frokost: halv omelett av 3 egg med ost (hadde ikke noe annet da vi kom hjem fra ferie i går)
LUnsj: resten av omeletten.
Middag kyllingfilet med rapidsalat og en ss majones med bittelitt pesto i(ca 5 gram det er 8 kh pr 100) og
noen skiver med kyllingskinke og ost til kvelds ;) Så vann og Pepsi Max..

Vekten viste seg å være tom for batteri, så eg må kjøpe det i morra og veie meg. men tipper rundt 85 kg.. Skal ned i 58-60 kg ;) er 162 cm høy ;)

Camilla82 28-08-12 12:07

Sv: Oktobertråden - 2012
 
Hei
Jeg startet i går, veide meg i dag :( Har en jobb å gjøre for å si det sånn!
Er det noe veietråd for oss som starter nå i september, kunne vært gøy å følge utviklingen til alle :)
Maten min i går:
Frokost: eggerøre av 2 egg med fløte i, 2 skiver bacon og 2 skiver laks
Lunsj: Bifftomat i skiver med hvit geitost og hvitløk... det var ikke suksess, men jeg er litt sånn at jeg må jo prøve :)
Middag: Torsk med masse grønsaker og smør innpakket i folie :) det var nam!
Kvelds: Fetaost og spekeskinke

wahaj 28-08-12 12:12

Sv: Oktobertråden - 2012
 
Var i mine egne tanker da jeg skrev overskriften, kremt. :)

Startet i går, sammen med kjæresten.

Mat var: Strimlet svinekjøtt med litt wok
kyllingklubber i olje og grillkrydder
skinkesalat
proteinshake, kasein

I dag blir det: skinkesalat
kalkunbryst, jukseris, brunsaus og salat/grønnsaker
proteinshake

Gikk veldig lett i går, faktisk. Hittil i dag har det gått greit. Spiser første måltidet nå. Så blir det middag i 17 tiden, så blir nok kun 2 måltider + shaken.

Skal snart få hevet i gang med treninga og. Bare bli litt mindre sliten først :)

Veier i dag 90.6 (-1kg siden i går), og er 173 cm. Vil gjerne ned til 75kg i første omgang. Se hvordan kroppen er da. Med styrketrening/muskler osv.

Camilla82 28-08-12 12:23

Sv: Oktobertråden - 2012
 
Godt å være i gang kjenner jeg, tenk så mye bedre vi føler oss om noen uker ;)

Maten min i dag:
Frokost:
1 kokt egg, 4 skiver seranoskinke og fetaost
Lunsj:
Salat med kokt skinke, spekeskinke, 1 egg, fetaost, salatblader og vårløk
Middag:
Hjemmelaget tomatsuppe med egg, har aldri laget den før, så det blir spennende!

Har ikke kommet i gang med trening enda, men må jo få til det snart:o

Morsomt at vi deler mat, så kan vi plukke opp ideer av hverandre ;)

misslinda 28-08-12 14:49

Sv: Septembertråden - 2012
 
Så kjekt å dele menyer.. Hadde knapp tid i dag tidlig, men rakk å lage en omelett med smårettsbacon og ost..

Har ikke helt bestemt meg for middagen, men kjøpte inn masse ketolyse snadder i går ;) Skal hvertfall marinere laks i kveld, så det blir middag i morra.. (har vi lov å spise laks forresten?? Tenker som så at alt rent fisk og kjøtt er lov.. glemte å sjekke)

Hvilken proteinshake drikker du wahaj? er ikke det så mye karbo i sånt?
Tar dere vitaminene fra ketolyse? det bestemte jeg meg for.. Når jeg først skal gjøre dette så skal jeg gjøre det skikkelig ;)

Camilla82 28-08-12 20:42

Sv: Septembertråden - 2012
 
misslinda: Laks går helt fint :)

Nettopp spist kveldskos: cottage cheese, tyrkisk youghurt, bær, mandelflak og kanel, det var veldig godt og kan anbefales!

Var på helsekosten å kjøpte udos choice olje i sta, den skal brukes i smoothien i morgen til frokost, noen som har prøvd det? Er litt skeptisk....

misslinda 28-08-12 21:12

Sv: Septembertråden - 2012
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Camilla82 (Innlegg 1376951)
misslinda: Laks går helt fint :)

Nettopp spist kveldskos: cottage cheese, tyrkisk youghurt, bær, mandelflak og kanel, det var veldig godt og kan anbefales!

Var på helsekosten å kjøpte udos choice olje i sta, den skal brukes i smoothien i morgen til frokost, noen som har prøvd det? Er litt skeptisk....

Udos falt ikke i smak her :o prøvde det en gang :P
Men nå er det kommet batteri i vekta, så i morra får eg dommen :(:confused:

I dag ble det kjøttdeig og spaghetti på gjengen.. jeg tilsatte litt finhakka brokkoli og sopp i i tillegg til litt krydder og fløte ;) spiste det med avokado i strimler med og litt revet ost på toppen.. Veldig lite karbo ;) så hadde eg meg rapid salat med rekesalat inni til kvelds ;) nam nam ;)

Camilla82 28-08-12 22:07

Sv: Septembertråden - 2012
 
Blææ, får håpe smaken dekkes over av smoothien da:cool:

Middagen din hørtes god ut:sikle:

Uff, er sulten igjen jeg :( Man skal jo spise hvis man er sulten, så får vel ta meg noe da.

wahaj 29-08-12 07:49

Sv: Septembertråden - 2012
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av misslinda (Innlegg 1376805)
Så kjekt å dele menyer.. Hadde knapp tid i dag tidlig, men rakk å lage en omelett med smårettsbacon og ost..

Har ikke helt bestemt meg for middagen, men kjøpte inn masse ketolyse snadder i går ;) Skal hvertfall marinere laks i kveld, så det blir middag i morra.. (har vi lov å spise laks forresten?? Tenker som så at alt rent fisk og kjøtt er lov.. glemte å sjekke)

Hvilken proteinshake drikker du wahaj? er ikke det så mye karbo i sånt?
Tar dere vitaminene fra ketolyse? det bestemte jeg meg for.. Når jeg først skal gjøre dette så skal jeg gjøre det skikkelig ;)

Laks og fisk er lov :)

Bruker Whey 80, med 1,8g karb per shake, og litt div andre. Den med mest karbo er 5 g per shake. (litt i meste laget på den siste, men når jeg skal begynne med styrke igjen, så skal jeg unne meg det) :)

Går på multivitaminer + mineraler, så får i meg alt det jeg trenger fra de, så på én måte tar jeg de tabl, men samtidig bare et annet merke. :)


Ble kun 2 måltider i går, skinkesalat og middagen med kalkunbryst. Og middagen smakte himmelsk. Ble så mett. Sausen var nesten det beste :P

I dag vet jeg ikke helt hva som står på planen, tror kanskje det blir torskekoteletter, men vi får se :)

Udo's choice, ja. Huff, makan til fæl smak :P Bruker heller selolje, det klarer jeg å svelge :)

synsegulla 29-08-12 08:14

Sv: Septembertråden - 2012
 
Hei. Jeg begynte på ketolyse i mars og har gått ned nesten 22 kg nå. Etter tre ukers ferie jobber jeg nå for å komme i ketose igjen, så jeg starter på en måte litt på nytt nå. Kan jeg få være her med dere? Det er ikke mange igjen i mars starter tråden nemlig ;)

misslinda 29-08-12 08:33

Sv: Septembertråden - 2012
 
kalknubryst hørtes godt ut ;) ka saus brukte du??

Middagen ble god og i dag ble resten av kjøttblandingen oppå en omelett med litt ost på.. God frokost og lunsj ;)

misslinda 29-08-12 08:34

Sv: Septembertråden - 2012
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av synsegulla (Innlegg 1377033)
Hei. Jeg begynte på ketolyse i mars og har gått ned nesten 22 kg nå. Etter tre ukers ferie jobber jeg nå for å komme i ketose igjen, så jeg starter på en måte litt på nytt nå. Kan jeg få være her med dere? Det er ikke mange igjen i mars starter tråden nemlig ;)

Hei.. ja. selvfølgelig.. Kjempeflott med tips fra en erfaren ;)

wahaj 29-08-12 11:51

Sv: Septembertråden - 2012
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av misslinda (Innlegg 1377037)
kalknubryst hørtes godt ut ;) ka saus brukte du??

Middagen ble god og i dag ble resten av kjøttblandingen oppå en omelett med litt ost på.. God frokost og lunsj ;)

Penslet kalkunbrystet med smeltet smør med salt og pepper, så tok jeg ekstra vann på sidene.

Brukte krafta, ble ca 3 dl, en fløteputt, en ts jbkm og salt og pepper. Veldig god og mektig :P

Camilla82 29-08-12 12:14

Sv: Septembertråden - 2012
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av synsegulla (Innlegg 1377033)
Hei. Jeg begynte på ketolyse i mars og har gått ned nesten 22 kg nå. Etter tre ukers ferie jobber jeg nå for å komme i ketose igjen, så jeg starter på en måte litt på nytt nå. Kan jeg få være her med dere? Det er ikke mange igjen i mars starter tråden nemlig ;)

Så klart du skal være med oss!! Jo fler jo bedre:D

Camilla82 29-08-12 12:16

Sv: Septembertråden - 2012
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av wahaj (Innlegg 1377108)
Penslet kalkunbrystet med smeltet smør med salt og pepper, så tok jeg ekstra vann på sidene.

Brukte krafta, ble ca 3 dl, en fløteputt, en ts jbkm og salt og pepper. Veldig god og mektig :P

Oi, nå fikk jeg lyst på fløtesaus :sikle: Og kalkun med masse saus er jo så godt!


Smoothien i dag var ikke værst, ikke kjente jeg olja heller, var jo bare 2 spiseskjeer.

Kan noen anbefale meg smaksnøytralt proteinpulver med lite karber som jeg kan bruke i smoothier i steden for rått egg:)

misslinda 29-08-12 14:39

Sv: Septembertråden - 2012
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Camilla82 (Innlegg 1377116)
Oi, nå fikk jeg lyst på fløtesaus :sikle: Og kalkun med masse saus er jo så godt!


Smoothien i dag var ikke værst, ikke kjente jeg olja heller, var jo bare 2 spiseskjeer.

Kan noen anbefale meg smaksnøytralt proteinpulver med lite karber som jeg kan bruke i smoothier i steden for rått egg:)

Ketolyse har jo ett proteinpulver da.. kanskje det kan brukes??
Jeg bruker verken smoothie eller proteinpulver, holder meg til masse ren mat ;)

misslinda 29-08-12 20:13

Sv: Septembertråden - 2012
 
Da har jeg prøvd meg på en ketosestix og fikk positivt utslag. Ikke den lyseste rosa, men midt mellom rosa og lilla egentlig.. sånn midt på fargeskalaen..

Bruker dere andre stix?? Kjenner jeg er veldig fysen og har vondt i hodet i dag, så derfor bestemte jeg meg for å prøve om jeg var kommet i ketose :D Og det er jeg ;) Veldig fornøyd med det :D

Camilla82 29-08-12 21:48

Sv: Septembertråden - 2012
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av misslinda (Innlegg 1377237)
Da har jeg prøvd meg på en ketosestix og fikk positivt utslag. Ikke den lyseste rosa, men midt mellom rosa og lilla egentlig.. sånn midt på fargeskalaen..

Bruker dere andre stix?? Kjenner jeg er veldig fysen og har vondt i hodet i dag, så derfor bestemte jeg meg for å prøve om jeg var kommet i ketose :D Og det er jeg ;) Veldig fornøyd med det :D

Jeg bruker ikke stix, men lurer på å kjøpe det. Jeg er også fysen i dag, men det er vel bedre når det har gått noen dager til tenker jeg.

Nå skal jeg straks lage med ostechips og dyppe i litt rømme.

wahaj 29-08-12 21:52

Sv: Septembertråden - 2012
 
Er også veldig fysen i dag, både kjæresten og jeg. Vi er på dag 3.

Ble kyllinglår marinert med smør og salt/pepper.

Så i dag har jeg spist:
4 kokte egg, med litt smør og salt
3 kyllinglår
litt bacongull, kanskje 30g
litt hjemmelaget is, ble ikke så mye (frosne bringebær, fløte/krem, egg, vaniljeessens)

misslinda 29-08-12 22:04

Sv: Septembertråden - 2012
 
Maten i dag ja..
Frokost: halv omelett med ost og kjøtt og grønnsaker i går..
Lunsj: den andre halvparten av omeletten
Middag kyllingfilet stekt i smør med litt smør oppå og salat med pestomajones.
Kvelds: ost/skinkerull ;)

Synes det er greit å ha stix for å ha en indikator på hvordan dietten går.. om jeg drikker nok, spiser nok etc... Hvis du opplever ett platå, så er det greit å teste og se om du spiser for mye eller for lite av noe ;)

Jeg går 100% etter boka, så her blir det lite erstatninger.. Men litt pepsi max blir det ;)

Camilla82 29-08-12 22:24

Sv: Septembertråden - 2012
 
Maten min i dag:
Frokost: smoothie av blåbær,egg, udos og vann
Lunsj: lavkarbobriks med omelett til
Middag: Svinefile med saus av kraft fra stekingen og fløte, hjemmelaget brokkoligrateng til.
Kvelds: Ostechips med rømme til

wahaj 30-08-12 14:08

Sv: Septembertråden - 2012
 
Dum uvane med å gå på vekta hver dag, dessverre!! I dag viser den 89.5 :D

Har en dårlig dag, igjen.... Lei av å være trist, ha det vondt og gråte. Venter bare på at ting skal bli bedre... (mistet mannen min (separert, men skulle ta han tilbake samme dag han døde) i selvmord for 3 mnd siden, og han lot meg bli igjen med to små barn på under 3 år...)
Får besøk av søster og mor i dag, så har ryddet, vasket og gnikket og gnukket i leiligheten. Har spist resten av bacongullet fra i går. Ikke orket mat enda.
Regner med det bare blir no kjapt og enkelt som ferdig grillet kylling.
Så spørs det hvor flink jeg er de påfølgende dagene med besøk og konfirmasjon, men jeg skal gjøre mitt beste. Kan ikke faile etter noen få dager!
:)

misslinda 30-08-12 17:51

Sv: Septembertråden - 2012
 
Uffda Wahaj :( Kondolerer så masse...
Du kan hvertfall trøste deg med at humøret stiger betraktelig etter noen uker på lavkarbo.. Bare stå på :heia: Vet du klarer det :heia: Bare prøv å få i deg noe mat, så går det kjempefint skal du se :)

Jeg er slapp og sliten i dag og sitter her med en gutt som ikke vil gjøre lekser, så jeg kjenner det blir en sofadag på meg ja... Skulle på Zumba, men er jo så svimmel... Husker det fra forrige gang jeg gikk på ketolyse, så det går over :D

Camilla82 30-08-12 22:28

Sv: Septembertråden - 2012
 
Kondolerer wahaj :Frown:
Håper dagen i morgen blir lettere for deg.

Jeg er uggen,kvalm og fryser, så senga på meg straks.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:44.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no