Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Sug etter karber etter utskeielse! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29940)

Maissa89 27-12-09 22:00

Sug etter karber etter utskeielse!
 
Etter planlagt utskeielse på julaften med endel kaker og mat klarer jeg ikke å komme tilbake i rutine med lavkarbomaten. Det er jo søtsaker over alt nå, spessielt på jobb. Det bugner av konfekt! Søtsuget har aldri vært så ille som nå, og jeg klarer bare ikke la være å spise godteriet. Før utskeielsen på julaften hadde jeg ikke noe behov for å spise noe annet enn lavkarbo, og hadde ikke spessielt lyst til å skeie ut på julaften heller. Likevel gjorde jeg det, kanskje mest for å ta hensyn til familie. Det blir så mange spørsmål. Fikk forresten frykelig vondt i magen julaften og 1. dag.

Er det noen flere som sliter med å komme tilbake i rutine etter julens utskeielse? Hjelp!:(

Gerd 27-12-09 22:23

Sv: Sug etter karber etter utskeielse!
 
Helt normalt å få sug når du spiser raske karbohydrater ;)

Det er bare du selv som kan stoppe det , ved å slutte å spise det. Tar noen dager før abstinensene går over :)¨

Maissa89 27-12-09 22:32

Sv: Sug etter karber etter utskeielse!
 
abstinenser er ordet ja. plutselig er alle tankene på mat. Ja, i morgen blir det skjerpings. 2-3 dager så er vel alt som det skal igjen. Jeg får bare holde ut.

Gerd 27-12-09 22:33

Sv: Sug etter karber etter utskeielse!
 
Jupp... Bit tenna sammen og vis hvem som er sjefen ;) :D

Lava 27-12-09 22:36

Sv: Sug etter karber etter utskeielse!
 
:heia: Dette går bra! Hold ut

Maissa89 27-12-09 23:21

Sv: Sug etter karber etter utskeielse!
 
Takk for støtten dere. Nå skal jeg hvertfall klare det! :D

Jabba 28-12-09 17:35

Sv: Sug etter karber etter utskeielse!
 
Det stod Pizza fra Pizzabakeren på middagsbordet her i dag (nam nam) og det er Gome i kjøleskapet - og jeg spiser det IKKE. Jeg er knallflink !!! for Gome er det aller beste jeg vet og det er noe vi kun spiser i jula.
Jeg synes i grunnen det er godt å vende tilbake til den "trygge" rutinen jeg har etter over 1 år på ketolyse, men merker problemet med at jeg er matlei. Jeg er til tider møkkalei av alt som har med mat å gjøre - og spiser bare fordi jeg ellers blir så kvalmen......

Vettel 29-12-09 21:08

Sv: Sug etter karber etter utskeielse!
 
Kjenner abstinensene godt selv! Spiser ost (goood og dyyr ost!) sammen med agurk eller tomat eller ostekjeks. Og bitter tenna sammen.

Gubben har et uttrykk som jeg anvender nå: Kjempe mot den indre "svinhunden"....

Photobscura 30-12-09 09:35

Sv: Sug etter karber etter utskeielse!
 
Jeg hadde i utgangspunktet bestemt meg for å spise litt flatbrød og en liten potet til det faste rakfisklaget andre dag jul. Men da jeg satt der, så klarte jeg bare ikke. Helt automatisk så gikk bare tanken på hvordan jeg kom til å føle meg etter et par timer, for ikke å snakke om dagen etter, da jeg hadde drukket både vin og akevitt, og om jeg skulle bli dårlig og fyllesyk samtidig, så jeg bare droppa det. Og dæven, rakfisk smaker faktisk like fantastisk med bare gaffelporsjoner av fisk, løk, purreløk og rømme! Nam!
Så det ble ikke noe utskeiing i jula, bortsett fra noen ruter mørk sjokolade til kaffen, og så spiste jeg en del meieriprodukter, hvilket jeg vanligvis ikke gjør. Men det er som regel amnesti for det når jeg er hjemme, ellers får mamma helt spader fordi hun ikke aner hva hun skal kjøpe inn :p.

Maissa89 30-12-09 21:13

Sv: Sug etter karber etter utskeielse!
 
Sånn, da har jeg spist riktig mat i 3 dager og suget er over. Deilig! :D Det som frister nå er egg og masse bacon til frokost i morgen, noe jeg selvfølgelig skal spise;)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:33.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no