Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Festmat (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=123)
-   -   Black Sunday (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=20397)

nøtta 27-07-08 17:47

Sv: Black Sunday
 
en 86% med bare 11 khd, oj hvilken var det ??

Photobscura 27-07-08 20:49

Sv: Black Sunday
 
Café D'or tror jeg? Eller var det Black & Greens? Eller kanskje det var den fra Freia? Akkurat nå er hodet mitt så blautt av varmen at jeg ikke klarer å gjøre rede for hvem jeg er en gang :D

xtra 02-08-08 00:09

Sv: Black Sunday
 
Dette var en suveren kake. Lettvint å lage og veldig god. Takk for oppskriften!

sirimor 04-08-08 10:51

Sv: Black Sunday
 
Denne likte jeg, kjempegod var den. Lagde den nå i helgen, den store kakebake-dagen kan man si.
Fikk ånden så innmari over meg at jeg bakte både denne, Gerds ostekake, Nannahs eplekake og en modifisert utgave av svigemors beste (iflg. min forlovede) og alle ble kjempegode!

Zahir 05-08-08 23:27

Sv: Black Sunday
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 505340)
Og nå skjedde det igjen? :eek:??? FØR jeg hadde i egga, nå er jeg helt på gråten her, 200 spenn har gått til kaka så langt... Må jo nesten bare prøve å steke den likevel... Åh, jeg hater å bake kake :hylgrine:

Hvor får du tak i sukkerfri kokesjokolade, og hva heter den? -har prøvd den lokale helsekosten, men der haddr dr kun lys sjokolade som var sukkerfri...

luringen 06-08-08 21:32

Sv: Black Sunday
 
min ble helt flat og soggy i midten...men god da!

smilefjes 10-08-08 15:17

Sv: Black Sunday
 
Da er denne testet - uten sjokolade.

Fant 100% kakao fra confecta på butikken og lagde kaka med den isteden. Brukte 25 g mindre kakao enn oppgitt og 25 g mer av smør. Den kom da ned på 28 g karbo på hele sulamitten - det var ikke verst. Og ble nyyyydelig!!!

Nila 16-08-08 17:34

Sv: Black Sunday
 
Da venter jeg bare på at ovnen skal bli klar sånn at jeg kan sette inn kaka:p Røra smakte jo fortreffelig, så dette lover bra:rolleyes:

Mosepjusk 20-08-08 20:22

Sv: Black Sunday
 
Nå baker jeg denne kaka... igjen! Den er super!
Skal ha den med på jobb i morra :)

Nila: Hvordan smakte kaka?

quebec 24-08-08 08:01

Sv: Black Sunday
 
den er faaaaarlig god :)

Frodige former 02-09-08 19:02

Sv: Black Sunday
 
Denne oppskriften SKAL jeg prøve! Men lurer på hvilken kokesjokolade du brukte? Og hvor får man tak i den. Jeg er ganske så fersk her inne så vet ikke hvor man kjøper de forskjellige varene. Takk!

sirimor 04-09-08 13:11

Sv: Black Sunday
 
Du kan bruke Anton Bergs sukkerfrie mørke sjokolade. De er på 45 gram, så ikke veldig store. Du finner den i den vanlige godishylla på Rema 1000. Koster kr. 8,50 pr. stk. tror jeg. Lykke til.

Sissi 04-09-08 18:36

Sv: Black Sunday
 
Nå vet jeg hva jeg skal lage!!! Hehe.. Prøvde meg på kjeks i går å kake i dag ingen var vellykket!!! :( Men nå tror jeg at jeg ar funnet kaken for meg.. Skal dra å handle inn til den i kveld så jeg kan kose meg i morgen!! Har halsbetenelse så da kan man vel kose seg litt ekstra?? Hehe...

Hilsen Meg

Lurte på om det er best å bruke anton berg sjokoladen eller kjøpe freia 86% sjokolade??

Sissi 05-09-08 08:51

Sv: Black Sunday
 
Nå står kaken i ovnen :D Gleder meg masse.. Kake røren smakte jo kjempe godt så da blir selvfølgelig kaken god!!!!

Får sette den i kjøleskapet med engagn den har kjølt seg litt så jeg får smake på den snart :D

Brukte 86% sjokolade og da var det noen her inne som sa at det ble 38 karber på hele kaken , men blir det rett? Med smørret og natreen??

Jeg er ikke god til å regne på sånne karber.. Hehe.. Får se å lære meg det ordentelig..

Hilsen Christine

Sissi 05-09-08 15:32

Sv: Black Sunday
 
Nå klarte jeg ikke å vente mer.. Lagde kaken i dag tidlig og nå følte jeg at det var på tide å smake :) Og den var ikke dum :D

Synes kaken var kjempe god, men jeg synes den ble litt for sterk :S
Tok å stiv pisket litt fløte og tok oppi vanilje ekstrakt, ble deilig :D

Skal prøve å lage denne kaken en gang til, men tenkte at jeg kunne bruke en plate lys og en mørk sjokolade? Noen som har prøvd det?

Men dette var en kjempe god kake og enkel å lage var den å :)

Takk for mange fine oppskrifter her inne..

Hilsen Christine

quebec 06-09-08 07:11

Sv: Black Sunday
 
jeg synest at anton berg sin er best etter å ha prøvd litt forskjellig.men det er smak og behag. :)

Mosepjusk 10-10-08 11:12

Sv: Black Sunday
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sissi (Innlegg 529457)
Skal prøve å lage denne kaken en gang til, men tenkte at jeg kunne bruke en plate lys og en mørk sjokolade? Noen som har prøvd det?

Jeg bruker de lyse sjokoladeplatene fra Sukkerfritt.com kjøpt på Rema 1000.
Vurderer å prøve litt hvit og litt mørk sjokolade i dag, men er redd for at det blir helt merkelig...
Har ikke bestemt meg enda, så vi får se...

Gracella 10-10-08 11:19

Sv: Black Sunday
 
Denne kaken er bare kjempegod!
Jeg bruker Anton Berg sin sukkerfrie og så blander jeg splenda og sukrin.

Som tilbehør kjøper jeg en pose frosne bringebær og så bruker jeg rømme i stedet for krem. Den syrlige smaken passer perfekt til alt det søte!!!

(Nå hadde jeg egentlig kjøpt inn ingredienser til å lage Gerds ostekake til helgen.....hmmm, valgets kvaler:confused:)

Mosepjusk 10-10-08 11:21

Sv: Black Sunday
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gracella (Innlegg 552528)
Som tilbehør kjøper jeg en pose frosne bringebær og så bruker jeg rømme i stedet for krem. Den syrlige smaken passer perfekt til alt det søte!!!

Jeg pleier ikke å ha noe på jeg, så takk for tipset!
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gracella (Innlegg 552528)
(Nå hadde jeg egentlig kjøpt inn ingredienser til å lage Gerds ostekake til helgen.....hmmm, valgets kvaler:confused:)

Luksusproblem :lol:

Mosepjusk 10-10-08 11:22

Sv: Black Sunday
 
Jeg lar den stå kaldt i kjøleskapet over natten, også deler jeg den opp i små ruter med pizzakutter :smile:

Distrea 10-10-08 15:25

Sv: Black Sunday
 
:sikle:

Anitra 10-10-08 16:45

Sv: Black Sunday
 
Denne har jeg lyst til å prøve meg på, men problemet er at jeg er ikke glad i sterk sjokoladesmak. Kanskje jeg ksal teste ut lys sjokolade på denne?

Anitra 11-10-08 21:20

Sv: Black Sunday
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sissi (Innlegg 529457)
Nå klarte jeg ikke å vente mer.. Lagde kaken i dag tidlig og nå følte jeg at det var på tide å smake :) Og den var ikke dum :D

Synes kaken var kjempe god, men jeg synes den ble litt for sterk :S
Tok å stiv pisket litt fløte og tok oppi vanilje ekstrakt, ble deilig :D

Skal prøve å lage denne kaken en gang til, men tenkte at jeg kunne bruke en plate lys og en mørk sjokolade? Noen som har prøvd det?

Men dette var en kjempe god kake og enkel å lage var den å :)

Takk for mange fine oppskrifter her inne..

Hilsen Christine

Jeg brukte en lys og en mørk, og syntes den ble himla god. Men så er ikke jeg glad i mørk sjokolade da.

elian 29-01-09 13:34

Sv: Black Sunday
 
Høres nyyyydelig ut! Den skal prøves!

snowqueen 30-01-09 19:47

Sv: Black Sunday
 
Det bør dere virkelig, den var til å spise opp! HAH! :p
Min ble litt mørk, så jeg lurer nesten litt på om det går ann å ha no kremfløte i røra? Hmm.. Det må jeg teste ut :)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:41.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no