Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Kosttilskudd (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Tran: økt energi, dempet søtsug (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=55774)

Ladybird88 02-07-14 07:26

Tran: økt energi, dempet søtsug
 
Jeg begynte å ta tran på anbefaling fra lege. Poenget var at det ..skulle hjelpe mot depresjon, og noen fler psykiske problemer. Men det hjalp mot det og mye mer. Bivirkningene av medisinene forsvant i stor grad, apetitten og søtsuget ble regulert, energinivået steg og jeg begynte å trene flere ganger i uka, fra å ha vært for det meste sengeliggende!

på grunn av apetittreguleringen kunne jeg øke fra under 10 til under 40-50 karber, noe som ga mye mer variert kosthold siden jeg kunne begynne med lavkarbobrød og produkter med kokosmel og fler grønnsaker.

Tran anbefales! Både til de som har diverse helseproblemer og de som har for storapetitt og søtsug, noe som ble helt borte for meg!
supplerer nå også med linfrøolje for å få i meg omega3 fra en vegetabilsk kilde i tillegg. Tror det er bra å variere.

millah 02-07-14 23:35

Sv: Tran: økt energi, dempet søtsug
 
Har hørt noe om at tran kan kanskje kan hjelpe mot depresjon, og da er det kanskje ikke så rart at det hjelper på appetitten. Jeg spiser i alle fall mer når jeg er deppa... KAnskje det er på tide å øke på litt med omega3...Hvor fort merket du en effekt, forresten? Jeg ble bare nysgjerrig.

Ladybird88 07-07-14 18:03

Sv: Tran: økt energi, dempet søtsug
 
Hei! Jeg merket det vel etter en drøy måned. begynte plutselig å gå lange fotturer i helgene, og var mer sosial. Hadde det mer gøy med å være aktiv rett og slett. Men skjønte ikke at det var tranen, så slutta igjen, og da reverserte effekten seg ettr en drøy måned igjen. Så begynte jeg å skjønne tegninga og begynte med tran igjen, og da tok det bare en uke så var jeg tilbake i form. Helt magisk :)

millah 07-07-14 20:37

Sv: Tran: økt energi, dempet søtsug
 
Jøss. Jeg har hørt flere snakke om dette, så det er jo virkelig verdt et forsøk. Burde få i meg mer omega3 og D-vitaminer, uansett. :D

kamp 07-07-14 21:18

Sv: Tran: økt energi, dempet søtsug
 
3 gram epa og dha

Ladybird88 07-07-14 21:24

Sv: Tran: økt energi, dempet søtsug
 
Siden jeg ble litt frelst etter å ha oppdaget helsevirkningene, så ble jeg litt sånn omega3nerd så nå har jeg to flasker i kjøleskapet: møllers tran og økologisk linfrøolje. Den siste er vegetabilsk omega 3, men inneholder også en litt annen sammensetning av omega 3,6 og 9, og legen min anbefalte meg et kosttilskudd som inneholdt cirka 50-50 av vegetabilsk og marint omega3, 6 og 9 og sa det var best sammensetning. Det hun anbefalte, eyeQ, er altfor dyrt så da lager jeg min egen sammensetning av linfrøolje og tran, siden det er cirka det som er inneholdet i eyeQ. Bare at det er nattlysolje istedetfor tran. Vurderer å kjøpe EyeQ bare jeg får litt bedre råd.

men la meg høre hvordan det går hvis du merker noe da!

kennygirl 08-07-14 12:57

Sv: Tran: økt energi, dempet søtsug
 
Startet med omega 3 for en uke siden, og var egentlig litt skuffet over å ikke ha merket noe effekt. Utålmodig = typisk meg :p

Veldig fint at du kommer med tilbakemelding på at det tok en måned. Nå skal jeg gi det mer tid og håper å få like bra effekt som deg om noen uker :)

Borealis 08-07-14 13:32

Sv: Tran: økt energi, dempet søtsug
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kennygirl (Innlegg 1489947)
Startet med omega 3 for en uke siden, og var egentlig litt skuffet over å ikke ha merket noe effekt. Utålmodig = typisk meg :p

Veldig fint at du kommer med tilbakemelding på at det tok en måned. Nå skal jeg gi det mer tid og håper å få like bra effekt som deg om noen uker :)

Er det rent omerga 3 produkt du tar....? For de effektene trådstarter merker, kan også komme av d-vitaminene i tranen:)

TrillTrall 08-07-14 13:52

Sv: Tran: økt energi, dempet søtsug
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Borealis (Innlegg 1489948)
Er det rent omerga 3 produkt du tar....? For de effektene trådstarter merker, kan også komme av d-vitaminene i tranen:)

Eller begge deler. :)

kennygirl 08-07-14 16:50

Sv: Tran: økt energi, dempet søtsug
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Borealis (Innlegg 1489948)
Er det rent omerga 3 produkt du tar....? For de effektene trådstarter merker, kan også komme av d-vitaminene i tranen:)

Jeg tar D-vit i tillegg :)

Miranda13 30-09-15 09:13

Sv: Tran: økt energi, dempet søtsug
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ladybird88 (Innlegg 1489570)
Jeg begynte å ta tran på anbefaling fra lege. Poenget var at det ..skulle hjelpe mot depresjon, og noen fler psykiske problemer. Men det hjalp mot det og mye mer. Bivirkningene av medisinene forsvant i stor grad, apetitten og søtsuget ble regulert, energinivået steg og jeg begynte å trene flere ganger i uka, fra å ha vært for det meste sengeliggende!

på grunn av apetittreguleringen kunne jeg øke fra under 10 til under 40-50 karber, noe som ga mye mer variert kosthold siden jeg kunne begynne med lavkarbobrød og produkter med kokosmel og fler grønnsaker.

Tran anbefales! Både til de som har diverse helseproblemer og de som har for storapetitt og søtsug, noe som ble helt borte for meg!
supplerer nå også med linfrøolje for å få i meg omega3 fra en vegetabilsk kilde i tillegg. Tror det er bra å variere.

Nå skal jeg gå rett ut i kjøleskapet, ta fram den nyinnkjøpte og hittil uåpna flaska Møllers tran og ta en gedigen svelg! :spent:


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:38.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no