Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Rugsprø (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=54460)

SineK 09-05-13 10:39

Rugsprø
 
Jeg er jo relativt ny med lavkarbo livsstil..

Jeg er stolt, for jeg har klart å kutte ut rundstykker, brød og baguetter- som var en av mine største laster.. Nå spiser jeg fiberrik og rugsprø istedet.

Jeg skal ikke være i ketose, men skal ha en moderat lavkarbo livsstil.
Ikke pasta, ris, sukker, potet, brød osv.

Er da rugsprø greit noen ganger, syns dere? Eller finnes det butikk knekkebrød som er bedre alternativ? :D

Ziltoidia 09-05-13 21:22

Sv: Rugsprø
 
Det er jo ikke akkurat lavkarbomat, men med tanke på hvor få gram karber det er i hver, i og med at de veier så lite, så skal det gå helt fint for en moderat lavkarber, ja.

Jeg begynte på lavkarbo med rugsprø den første uka, men fant ut at jeg ikke trengte det noe særlig ganske raskt.

Carisma 09-05-13 21:23

Sv: Rugsprø
 
Nei, men det er ikke vanskelig å lage selv. Søk på nannahs knekkebrød.

babydoll 22-05-13 14:09

Sv: Rugsprø
 
Jeg lager knekkebrød selv, bruker Nannahs oppskrift. Synes de blir mye bedre enn rugsprø og fiberrik :)

Camomilla 22-05-13 15:59

Sv: Rugsprø
 
Sigdal bakeri lager lavkarbo-knekkebrød :) De selges iallefall på Meny Liertoppen :)

TrillTrall 22-05-13 17:53

Sv: Rugsprø
 
Ser flere sier at Nannas knekkebrød er gode og bedre enn alt annet. Det synes ikke jeg. De hjemmelagde knekkebrødene med mer eller mindre bare frø faller ikke i smak hos meg. Min favoritt er ryvita som jeg synes er myyye bedre enn rugsprø og i et kosthold med moderat inntak av karber er det for meg ikke noe problem å spise 2-4 slike knekkebrød om dagen i alle fall, men jeg skal holde vekta da, ikke gå ned i vekt.

nellie 22-05-13 18:12

Sv: Rugsprø
 
Rugsprø er ikke et verst alternativ, blant kjøpeknekkebrødene!:)

Moogie 22-05-13 21:11

Sv: Rugsprø
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1444001)
Ser flere sier at Nannas knekkebrød er gode og bedre enn alt annet. Det synes ikke jeg. De hjemmelagde knekkebrødene med mer eller mindre bare frø faller ikke i smak hos meg. Min favoritt er ryvita som jeg synes er myyye bedre enn rugsprø og i et kosthold med moderat inntak av karber er det for meg ikke noe problem å spise 2-4 slike knekkebrød om dagen i alle fall, men jeg skal holde vekta da, ikke gå ned i vekt.

Om du ikke liker frøene er det jo bare å male dem :) jeg bruker å gjøre det av og til, og da blir knekkebrødene veldig like i konsistensen med disse ryvita greiene

TrillTrall 22-05-13 21:18

Sv: Rugsprø
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Moogie (Innlegg 1444055)
Om du ikke liker frøene er det jo bare å male dem :) jeg bruker å gjøre det av og til, og da blir knekkebrødene veldig like i konsistensen med disse ryvita greiene

Om jeg skulle gjøre det så vil de hjemmelagde knekkebrødene, for meg, gi for mye kalorier tror jeg. :) Jeg spiser en del frø i havregrøt eller yoghurt da fordi det er veldig sunt og det påvirker ikke vekten min, men det kommer jo ikke opp i mot mengden som 2-4 knekkebrød på en dag ville gitt.

Moogie 22-05-13 22:36

Sv: Rugsprø
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1444060)
Om jeg skulle gjøre det så vil de hjemmelagde knekkebrødene, for meg, gi for mye kalorier tror jeg. :) Jeg spiser en del frø i havregrøt eller yoghurt da fordi det er veldig sunt og det påvirker ikke vekten min, men det kommer jo ikke opp i mot mengden som 2-4 knekkebrød på en dag ville gitt.

Har ikke regnet på det selv, men ser folk sier det er rund 1 kh i Nannas knekkebrød og sel 4 gr fra 4 stykk så er det fortsatt lavere enn et av de kjøpte gir.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:52.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no