Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Kake/dessert og snacks (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Halloumi ost (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26616)

Lykkelig 24-06-09 14:34

Halloumi ost
 
Har der forsøkt det? Det er bare snadder. Stekt i meierismør er det verdens beste snacks eller til å ha i salat osv. Tyrkisk ost. Fås kjøpt i innvandrerbutikker eller butikker av typen ultra/meny/maxi osv.

Jeg er hekta!

Liv 24-06-09 15:50

Sv: Halloumi ost
 
Har hørt om den osten, men har liksom ikke turt å prøve den!
Skal herved prøves nå!:p

Bee 24-06-09 23:19

Sv: Halloumi ost
 
Jeg har faktisk en hel del liggende i kjøleskapet.
Det smaker godt, men jeg liker ikke konsistensen. Litt som fiskekaker tilsatt gummi. :p

Lykkelig 28-06-09 15:54

Sv: Halloumi ost
 
Nei jeg har ikke akkurat "fiskekaker med gummi" assosiasjoner. Men heller kanskje "uttygd bugg" følelse. Men innmari god for det synes jeg da.

Ana 22-02-10 17:45

Sv: Halloumi ost
 
Jeg elsker stekt halloumi, spiser det på ferie sammen med egg i stedet for bacon. Mmmm, må sjekke fryseren om jeg har flere igjen

Iset 22-02-10 17:55

Sv: Halloumi ost
 
Den er fantastisk, jeg har elsket den i flere år. Synd den er dyr i Norge, i Danmark koster den halve prisen av her. :rolleyes:

Ana 22-02-10 19:51

Sv: Halloumi ost
 
De er ikke så ille dyre i Sverige, tror jeg. Har ihvertfall kjøpt det ett par ganger der, i mengder så jeg kunne fryse ned

Iset 22-02-10 19:53

Sv: Halloumi ost
 
De kan altså fryses og er like gode etter tining? Det er jo knall, jeg må hamstre om jeg får tatt en tur til Sverige i sommer!

Ana 22-02-10 20:12

Sv: Halloumi ost
 
Ja, jeg har ikke merket noen forskjell ihvertfall. Løp og kjøp :)

nellie 22-02-10 20:24

Sv: Halloumi ost
 
Neei, i Sverige er det ikke så dyrt:) Trodde det var en gresk ost jeg..

Ana 22-02-10 20:58

Sv: Halloumi ost
 
Kypriotisk ost, minner meg om deilige sommerferier når jeg spiser den. Før hadde jeg alltid dårlig samvittighet fordi den er så fet, men det trenger jeg jo ikke lenger *lykkelig*

Lykkelig 28-02-10 20:23

Sv: Halloumi ost
 
Går det an å fryse?? Jeg så det i butikken i går men 71 kroner for en liten bit ble litt i overkant av hva jeg tar meg råd til.

Skal til Sverige i mai så da får jeg hamstre. Der har de mye mer variasjon synes jeg. Men det er jo lenge til mai da...... *sukk*

Ana 28-02-10 21:01

Sv: Halloumi ost
 
Hamstre og frys, det skal jeg igjen neste gang jeg er i Sverige for nå er det tomt i fryseren.

blåbær 30-03-10 15:02

Sv: Halloumi ost
 
Jeg har kjøpt en bit sånn her og i kveld skal vi ha raclette. Det må vel gå an å steke den på raclette?

Noen som vet om den kan marineres, eller er den best naturell? Tenkte å prøve litt begge deler.

Cornelia 30-03-10 15:18

Sv: Halloumi ost
 
Åh denne osten er skikkelig god. Jeg skjærer den i staver, snurrer bacon rundt hver enkelt og griller den på grill-varmluft i komfyren så baconet blir sprøtt og godt. Kjempegodt!

ada-emilie 01-05-10 20:14

Sv: Halloumi ost
 
Kan noen fortelle meg hva næringsinnholdet er?

Elizabeth 02-05-10 16:02

Sv: Halloumi ost
 
Denne tror jeg jeg skal kjøpe neste gang vi skal til Sverige. Begynner å minke i frysen både for det ene og det andre så vi må nok ha en harryhandel snart. :D Praktisk å bo i østfold. :p

Furine 02-05-10 16:19

Sv: Halloumi ost
 
Prøvde denne, smaken var forsåvidt grei nok, men eg fekk hetta av konsistensen! Det var som å tygge gummistrekk!:eek: Synd å kaste ting, men resten gjekk i bøtta.... :o Er det slik, eller var det noko feil med osten eg kjøpte/gjorde eg noko feil? Steikte den berre i stavar i meierismør.

Karla 28-06-10 21:12

Sv: Halloumi ost
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iset (Innlegg 836283)
Den er fantastisk, jeg har elsket den i flere år. Synd den er dyr i Norge, i Danmark koster den halve prisen av her. :rolleyes:

Jeg ELSKER den også, var nettopp på Kypros med all inclusice, gjett hvem som spiste Halloumiost to ganger om dagen, grillet er aller best! Digger forøvrig konsistensen. :)
Da skal jeg se etter den i Danmark, og kjøpe mye - for ja, den er svindyr i Norge! Veldig god i salater også.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:42.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no